וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירכיבו ממשלה? הקואליציות הדמיוניות של הרצוג ולבני

20.1.2015 / 13:21

הרכבנו באולפן וואלה! קואליציות אפשריות עבור המחנה הציוני ומצאנו שכל אחת מהן תסבול מבעיות פנימיות שיקשו על התנהלותה. אחד המכשולים הלא צפויים, הוא דווקא חברתה משמאל

מערכת וואלה!

מלאכת הרכבת הקואליציה תהיה בעייתית עבור יצחק הרצוג וציפי לבני שעומדים בראש המחנה הציוני. בכל קואליציה שירכיבו יאלצו לשבת זה לצד זה כוחות מנוגדים שיטילו איום על יציבותה. איום נוסף היא דווקא זו שניצבת לשמאלו של המחנה הציוני, מרצ, שטוענת בקמפיין הבחירות שלה שהיא באה לחזק את הרצוג ולבני. אלא שעבור האחרונים, אותם חמישה מנדטים, לכל פחות, שתיקח מרצ מהשמאל, רק יקטינו את הסיכוי שיצליחו לנהל ממשלה אל מול המפלגות האחרות בקואליציה.

אחת האפשרויות שניצבת בפני המחנה הציוני היא קואליציית "רק לא ביבי", שעל פי סקר וואלה! חדשות וחברת TNS שפורסם ביום שישי האחרון, תורכב מ-67 מנדטים. מלבד המחנה הציוני (26), יישבו בה מרצ (5), יהדות התורה (8), ש"ס (7), יש עתיד (8), ישראל ביתנו (5), וכולנו (8) בראשות משה כחלון. מה שמאחד את הקואליציה הדמיונית הזאת היא העובדה שבראש כל המפלגות הללו עומדים גורמים שיחסיהם האישיים עם ראש הממשלה אינם טובים. אולם סיכויי ההישרדות שלה נמוכים מאד, בעיקר משום שיו"ר מרצ זהבה גלאון ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הבהירו שלא יהיו מוכנים לשבת באותה ממשלה, וכך גם יהדות התורה, שפוסלת את יש עתיד.

זהבה גלאון בפריימריז של מרצ, גני התערוכה. ניב אהרונסון
גלאון, אתמול/ניב אהרונסון

כדי להמחיש את הבעיה שבה נמצא הרצוג הרחקנו לכת עוד יותר ובנינו קואליציה דמיונית נוספת שבה יישבו יחד הערבים והחרדים, וקראנו לה "קואליציית חירום חברתית". זאת, על רקע הגישוש של הרצוג בקרב המפלגות הערביות, שבדק אם יסכימו להמליץ עליו לנשיא בבניית ממשלה. בקואליציה הזו יוחלפו יש עתיד, שלא מוכנה לשבת עם החרדים, וישראל ביתנו, שלא תשב עם הערבים, ב-11 המנדטים של המפלגות הערביות ותגיע ל-65 מנדטים. אולם כלל לא בטוח שהחברות היושבות בה יסכימו לזנוח את הנושאים המדיניים ולהתרכז אך ורק במצוקות החברתיות-כלכליות, ולכן גם קיומה מוטל בספק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully