וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין של הליכוד הורה לספור מחדש את כל הקלפיות

24.1.2015 / 0:05

בית הדין קיבל את ערעורו של אבי דיכטר והורה לספור מחדש את הקולות שלו ושל ח"כ ציפי חוטובלי על מנת לקבוע סופית מי מהם ידורג במקום ה-20 ברשימה. כבר ביום חמישי נדרשות המפלגות להגיש רשימות סופיות

ציפי חוטובלי ואבי דיכטר. יואב דודקביץ', מגד גוזני, עיבוד תמונה
מי ישובץ במקום ה-20? חוטובלי ודיכטר/עיבוד תמונה, יואב דודקביץ', מגד גוזני

בית הדין העליון של הליכוד הורה אתמול (שישי) על ספירה מחודשת של הקולות שניתנו בפריימריז לסגנית השר ציפי חוטובלי ולשר לשעבר אבי דיכטר בכל הקלפיות ברחבי הארץ, זאת למרות התנגדותה של הראשונה. בכך התקבל במלואו הערעור שהגיש דיכטר על הצבתו במקום 26. בית הדין הבהיר: "הספירה המחודשת תפתח תיבת פנדורה בליכוד, ותגרום למפלגה נזק, אולם אין מנוס מכך". חוטובלי הגישה בקשה לדיון נוסף בהרכב של חמישה שופטים. הבקשה תידון ביום ראשון בפני נשיאות בית הדין. הספירה החוזרת אינה צפויה להשפיע על מיקומם של שאר המועמדים ברשימה.

אם אכן ייאלצו בליכוד לספור מחדש את קולות השניים בכל הקלפיות, הם ייאלצו לעמוד בלוח זמנים צפוף במיוחד: יום חמישי הקרוב הוא המועד האחרון להגשת הרשימות לבחירות לכנסת. בליכוד יצטרכו לבצע את הספירה ולקבוע את דירוגם הסופי של המועמדים בתוך פחות משבוע.

עוד על סערת הפריימריז בליכוד:
הערעור התקבל, חוטובלי תשובץ במקום ה-20
גם דיכטר מערער על הפריימריז בליכוד: "היו מעשים פליליים"
חוטובלי לא מוותרת: הגישה ערעור על תוצאות הפריימריז

דיכטר: "רוצה לשקף את רצון הבוחר"

הדיון היום בבית הדין התקיים לאחר ביום שלישי הסתיים דיון בנושא ללא הכרעה. במהלך הדיון הקודם העלו נציגיו של דיכטר שורה של טענות הקשורות בקלפיות שבהן היו לכאורה אי-סדרים בהליך הבחירה, ואמרו שספירתן מחדש עשויה להחזיר את היתרון לדיכטר. לפי התוצאות, שובצה חוטובלי במקום ה-20 ואילו דיכטר שובץ במקום ה-26.

אב בית הדין, מיכאל קליינר, קרא בדיון ליו"ר המפלגה, ראש הממשלה בנימין נתניהו, לשקול פתרון פוליטי למצב כמו ביטול השריון במקום ה-11 שיוכל לאפשר לשניהם להיכנס לרשימה לכנסת במקומות ריאליים – במקום ה-19 וה-20. עם זאת, דיכטר סירב להצעת השופטים לשריין עבורו מקום והבהיר כי הוא מבקש לשקף את רצון הבוחר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה על הפיגוע בפריז, ינואר 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
לא נותר לו זמן רב לסגור את הרשימה. נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

לפי אימות תוצאות הבחירות, לאחר ערעור שהגישה ח"כ חוטובלי, גברה סגנית שר התחבורה על דיכטר ב-32 קולות. דיכטר כבר פנה בעניין לבית הדין העליון של התנועה כדי לתת צו מניעה להחלטה. ראש השב"כ לשעבר דורש לפסול כמה קלפיות שבהן היו לטענתו אי-סדרים.

בתחילת החודש הגישה חוטובלי ערעור על התוצאות כשבספירה הראשונה נקבע כי הוא גבר עליה בפער של 55 קולות. הוא נבחר למקום ה-15 ברשימת הפריימריז, ואילו היא שובצה במקום ה-16. עם זאת, בגלל שיטת השריונים למחוזות בליכוד, היא נדחקה הרחק לאחור למקום ה-26, שנחשב לגבולי. היא טענה כי דיכטר עקף אותה בגלל שורה של מחדלים בספירת הקולות, וכי היא זו שאמורה לקבל את המקום ה-20 הריאלי ברשימה.

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 14:49)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החלטת בית הדין/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully