וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן ארי ומרזל לא יתאחדו עם ישי: "דרשו שלא נעלה להר הבית"

28.1.2015 / 2:48

מנהיגי "עוצמה יהודית" הודיעו כי ירוצו ברשימה עצמאית, למרות שעל פי הסקרים הם אינם צפויים לעבור את אחוז החסימה. לטענתם, ב"יחד" דרשו כי יצטרפו לקואליציה של נתניהו בכל מקרה, כדי "לקבל תקציבים למוסדות"

מיכאל בן ארי ברוך מרזל פעילי ימין קיצוני. ברני ארדוב
בן ארי ומרזל/ברני ארדוב

אנשי "עוצמה יהודית" הודיעו אמש (שלישי) כי יגישו היום רשימה עצמאית לכנסת, ולא יחברו לרשימה משותפת עם מפלגת "יחד" בראשותו של חבר הכנסת אלי ישי. זאת, לאחר מגעים אינטנסיביים שהתנהלו בין הצדדים ביומיים האחרונים. סלע המחלוקת המרכזי, לדברי גורמים המעורים בפרטי המגעים, היה סוגיית העלייה להר הבית.

כישלון המשא ומתן בין הצדדים עשוי להוביל לאובדן אלפים מקולות הבחירות ב-17 במרץ. על פי מרבית הסקרים האחרונים, "עוצמה יהודית" לא עוברת את אחוז החסימה, ומפלגתו של ישי עוברת אותו רק בקולות מעטים. איחודם היה מבטיח ככל הנראה כניסת הרשימה לכנסת ה-20.

עוד בוואלה! חדשות:
לאחר הפיצוץ עם ישי: עוצמה יהודית הציגו רשימה לכנסת
לקראת פיצוץ במגעים: אין הסכמות בין מרזל ובן ארי לישי
ש"ס לתושבי רמת אביב ג': "אל תצביעו לנו"

כוחות הביטחון מונעים ממפגינים להיכנס להר הבית, ירושלים. טלי מאייר
מתפללים יהודים סמוך להר הבית/טלי מאייר
"אסור לכם להתפשר בענייני ארץ ישראל והר הבית"

חברי הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי וברוך מרזל, מנהיגי "עוצמה יהודית", טענו כי אנשי מפלגתו של ישי הציגו בתחילה דרישה שלא יעלו להר הבית בתקופת האיחוד של שתי המפלגות. אולם לדבריהם, בהמשך דרשו יוני שטבון והרב משה הגר, בשמו של הרב צבי טאו מבכירי הרבנים בציונות הדתית, כי לא יעלו להר הבית לצמיתות וכי אף לא יפעלו בנושא.

לטענת גורמים ב"עוצמה יהודית", אנשי "יחד" ביקשו מבן ארי וממרזל שיחתמו על מסמך בו מפורט כי לא יעלו להר הבית, ושמסמך זה יפורסם בתקשורת. בנוסף, כך טוענים בן ארי ומרזל, דרשו אנשיו של ישי כי אנשי "עוצמה יהודית" יצטרפו בכל תנאי לקואליציה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, על מנת "לקבל תקציבים למוסדות".

בן ארי ומרזל הביעו התנגדות לתנאים שהוצבו בפניהם, ופנו לרב דב ליאור, מבכירי הרבנים בציונות הדתית, כדי להתייעץ עמו. ליאור הבהיר כי "אסור לכם להתפשר בענייני ארץ ישראל והר הבית", וקרא להם להגיש את רשימתם העצמאית. "אפשר בהחלט לשים דגשים כאלה ואחרים, אך לא תנאי הקובע שאסור לעלות לצמיתות להר או לקבל כסף למוסדות ולתמוך בביבי בכל מחיר", הוסיף ליאור.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אלי ישי והרב מאיר מזוז בכנס הפתיחה של מפלגת "העם איתנו", ישיבת כסא רחמים בני ברק, דצמבר 2014. ראובן קסטרו
ישי ומאזוז/ראובן קסטרו

גורם בכיר בסביבת ישי הכחיש באופן גורף את טענותיהם של אנשי "עוצמה יהודית" בדבר התנאי שהוצג להם בנוגע לכניסה בכל מחיר לממשלת נתניהו בשביל תקציבים למוסדות. "זה שקר גמור", אמר. בהודעה רשמית שפרסמה הלילה מפלגת "יחד", נמסר כי האיחוד לא נשלל באופן מוחלט: "בקשר לסאגת האיחוד עם עוצמה יהודית, היום יכריע מרן ראש הישיבה הרב מאיר מאזוז (פטרונו הרוחני של ישי - י"א) ביחס לסוגיית הר הבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully