וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרכטנברג הציג את המצע הכלכלי: "קרקע עלינו, הדירה שלך"

3.2.2015 / 16:28

המועמד של המחנה הציוני לתפקיד שר האוצר חשף את התכנית של מפלגתו "לתיקון חברתי", המסתכמת בכ-7 מיליארד שקלים. בין הסעיפים: דירות להשכרה בהתאם למשכורת וביטול העסקת "מורי קבלן". הרצוג: "לא הזמנו את שפיר ויחימוביץ'"

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

המחנה הציוני הציג היום (שלישי) במסיבת עיתונאים בתל אביב את תכניתו הכלכלית של פרופ' מנואל טרכטנברג, המועמד של הרשימה המשותפת לתפקיד שר האוצר, תחת הכותרת תיקון חברתי. עלות התכנית, שעל פי מחבריה ניתן להחילה באופן הדרגתי החל מ-2016, נאמדת ב-6.9 מיליארד שקלים.

התכנית כוללת סעיפים הנוגעים לתחומים חינוך, בריאות, עוני בקרב קשישים, עסקים קטנים ועצמאים, דיור, רווחה, חדשנות וצמיחה ויוקר המחיה ועידוד תחרות במשק. על פי הכתוב בתכנית, העלות ההתחלתית למימושה החל מהשנה הבאה מסתכמת ב-3.4 מיליארד שקלים.

גולת הכותרת של התכנית היא סעיף הדיור. על פי המתווה המוצע, המחנה הציוני יפעל לקיום "פתרונות דיור מגוונים ומותאמים לכל רובד באוכלוסיה". תחת הכותרת "קרקע עלינו, הדירה שלך", מוצעים בתכנית כמה פתרונות: דירות לשכירות על פי המשכורת האישית של השוכר, שכירות ל-20-15 שנים בדירות ייעודיות מסובסדות, מסלול ייעודי לצרכים של זכאי הדיור הציבורי, הורדת מחירים על ידי הגדלת מלאי קרקעות זמינות ומתוכננות, תמרוץ כספי של יזמים, פתרונות דיור במגזר הערבי והבדואי, הרחבת מיזמי פינוי-בינוי וחקיקה על בסיס חוק "שכירות הוגנת". עלות סעיף זה, על פי התכנית, מסתכם בחצי מיליארד שקלים.

לקריאה נוספת:
סקר: הליכוד והמחנה הציוני צמודות, הבית היהודי צונחת
הרצוג באולפן וואלה!: "ליברמן הוא ימני קיצוני"
V15 מסייעת להרצוג במאבק בנתניהו: יש כאן בכלל עבירה פלילית?

פרופ' טרכטנברג הוצג כמועמד העבודה-התנועה לתיק אוצר. צילום מסך
"לא הזמנו את כל חברי הכנסת". טרכטנבג לצד הרצוג ולבני/צילום מסך

פרק נוסף בתכנית מתייחס לתחום החינוך. בין היתר הוא כולל שיפור איכות גני ילדים בגילים 4-3, לרבות הוספת סייעת נוספת, על רקע המחאה בימים אלה; סבסוד צהרונים לגילים 9-3; הפחתת תשלומי הורים; תקצוב בתי ספר לפי קריטריונים חברתיים-כלכליים, ולא על פי מגזרים; ביטול העסקת "מורי קבלן"; וצמצום מספר התלמידים בכל כיתה. עלות יעדים אלה מוערכת ב-2.1 מיליארד שקלים – הפרק היקר ביותר בתכנית של המחנה הציוני.

הרצוג אמר במסיבת העיתונאים כי תכנית המפלגה מציעה "מהפכה אמתית" ושינוי תפישתי. "זו מהפכה שתורגש בכיס ובחשבון הבנק של כל אחת ואחד מאזרחי ישראל. המשאבים של הציבור שייכים לציבור. לכן, אחרי שנים שבהן הכסף של הציבור פוזר לכל עבר, אנחנו נחזיר אותו לציבור" .

הרצוג הוסיף: "כולנו רואים בימים אלה את העומס בבתי החולים, קראנו את דוחות העוני ואנחנו מבינים שלא ניתן להשלים עוד יום אחד עם מציאות שבה אנשים נותרים חסרי דיור ומשפחות לא גומרות את החודש. על הדברים שהצגנו כאן תוכרע מערכת הבחירות הזו, כי זו הכלכלה. ביבי, הציבור יודע שמגיע לו יותר".

לבני הצטרפה לדבריו של הרצוג והוסיפה כי "אנחנו לא מפלגה של מגזר, לא רק מעמד הביניים, לא רק חלשים, לא רק עולים, לא רק מיעוטים - אלא מפלגת שלטון שמחויבת לכל אזרחי ישראל".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
"בלטו בהיעדרם חברי הכנסת החברתיים יותר במפלגה: עמיר פרץ, שלי יחימוביץ', סתיו שפיר, איציק שמולי ומיקי רוזנטל"

התכנית הוצגה, כאמור, על ידי פרופ' טרכטנברג ולצדו יצחק הרצוג וציפי לבני. בלטו בהיעדרם חברי הכנסת החברתיים יותר במפלגה: עמיר פרץ, שלי יחימוביץ', סתיו שפיר, איציק שמולי ומיקי רוזנטל. אי הגעתם של החמישה נראה כהפניית עורף מצדם לתכנית של המפלגה. ואולם, יו"ר המפלגה הרצוג השיב לשאלת וואלה! חדשות בנושא כי "הם לא הגיעו כי פשוט לא הזמנו אותם". לגבי מידת שיתופם של חברי הכנסת בכתיבת התכנית, השיב הרצוג: "יש פה מכנה משותף רחב ביותר. יש מישהו שיכול להתנגד לכך שתהיה תכנית למלחמה בעוני?".

קמפיין המחנה הציוני דועך: "השטח מת, המטה מנופח"

לשאלת וואלה! חדשות אם הוא מייעד את עצמו להיות שר האוצר בממשלת נתניהו ומדוע הוא נמנע מלבקר אותו, השיב פרופ' טרכטנברג כי "אני מחויב לחלוטין למחנה הציוני ואיני עושה שופינג".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully