וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי פארסת אוחנה, בנט ירד לדימונה להתפייס עם המזרחים

4.2.2015 / 14:00

יו"ר הבית היהודי הגיע לסיור במדרחוב בעיר וזכה למבול של ביקורות – על פרשת אוחנה, על ההתעלמות מהפריפריה ועל לקיחת קרדיט על הישגים לא לו. "זאת מפלגה של גזענים, לא יעזור כלום"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

בתחילת מערכת הבחירות, יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, ודאי חשב שהאתגר העומד לפניו בגיוס מצביעים חדשים נמצא בשדרות רוטשילד בתל אביב, אלא שאתמול (שלישי) הוא גילה שבמדרחוב בדימונה מחכה לו אגוז הרבה יותר קשה לפיצוח. כמה ימים אחרי פארסת אלי אוחנה, שר הכלכלה הגיע לסיור בעיר הדרומית, ולצד תומכים שקראו בשבחו, תושבים מקומיים רבים הביעו כעס ותסכול מהתנהלותו במפלגה, שנתפסה בעיניהם כגזענית. "אנחנו מרוקאים, לא מצביעים לבית היהודי", קרא תושב העיר דוד בר שלום, כשהוא מתייחס לפרישתו של אוחנה מרשימת המפלגה.

תסכולם של תושבי האזור נבע בעיקר מהיחס של חברי המפלגה כלפי כדורגלן העבר. "חשבתי להצביע להם, אבל בגלל פרשת אוחנה אני חוזר לליכוד. זו גזענות", המשיך בר שלום. אורי, תושב העיר, הוסיף: "זאת מפלגה של גזענים, לא יעזור כלום. הם הסתכלו על אוחנה מלמעלה. פתאום יצאו כל השדים. אם זה היה מישהו עם שם משפחה אחר זה לא היה קורה, ושוב זה קורה דווקא למפלגה הזו. חשבתי להצביע לבנט, אבל עכשיו אין סיכוי. אני רוצה שהם לא יזכו להרבה מנדטים. בנט לא היה צריך להתקפל בפני המפלגה, חבל".

לקריאה נוספת:
פרסום ראשון: הליכוד הגיש תלונה נגד המחנה הציוני בעניין V15
היועץ ארד נגד נתניהו: "הציע לי מימון בלתי חוקי מגורם זר"
פרי פרסם הצהרת הון: שווי כולל של כ-10 מיליון שקלים

בנט בסיור בחירות בדימונה, פברואר 2015. שי מכלוף
"חשבתי להצביע לבנט, אבל עכשיו אין סיכוי". שר הכלכלה בסיור בדימונה/שי מכלוף
"עשית חיל בהסברה אבל שכחת את החברה. אני ימני ובעד ארץ ישראל, אבל שכחתם אותנו"

יו"ר הסיעה בכנסת, איילת שקד, הצטרפה לסיור וזכתה אף היא לקיתונות של ביקורת. "חלק מההתנהלות לא היתה נכונה ואנחנו באים לדבר עם אנשים ולהסביר להם", הבהירה. "הציבור חשב שפתאום זה הופך להיות תחרות ריאליטי וכעס, אבל בנט צדק, כי הוא חשב שאוחנה הוא סמל אותנטי". באשר להתבטאותה המעוררת מחלוקת סביב שריונו של אוחנה, השיבה שקד כי "דבריי הוצאו מהקשרם, אנחנו לא מפלגה מתנשאת".

לצד פרשת אוחנה, הפנו תושבי העיר טענות קשות כלפי בנט באשר ליחסו אל השכבות החלשות. "הצבעתי בשבילך לבית היהודי, אבל לא עשיתם כלום בנושא החברתי", סיפר אליאור ביטון. "עשית חיל בהסברה אבל שכחת את החברה. אני ימני ובעד ארץ ישראל, אבל שכחתם אותנו".

בנט לא נשאר חייב והשיב כי מפלגתו היה המפלגה הכי חברתית בכנסת במעשים ולא בסיסמאות. "העלנו את שכר המינימום, עד שהגענו בכלל לא התייחסו לעובדי הקבלן ואנחנו עיגנו את התנאים שלהם. אנחנו דאגנו למיליון חלשים בחברה, דאגנו למפעלים בנגב ובגליל – כך עשיתי וכך אמשיך לעשות", אמר. ביטון הגיב ואמר כי בנט מתהדר בהישגים לא לו, ואף התנגד להעלאת שכר המינימום.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"פתחנו את המפלגה לכל המגזרים"

לעומת המתנגדים, היו גם לא מעט תושבים שהקיפו את בנט, קראו "הו הא, מי זה בא? ראש הממשלה הבא!" והרעיפו עליו מחמאות. "יש לנו מפלגה נהדרת, הכי חברתית, אנחנו פונים לכל הקהלים – העולים, המסורתיים, הדתיים, החילוניים. כולם בבית היהודי", סיפר בנט. על הפרשה שנראה כי פגעה במפלגה, לפחות על פי הסקרים האחרונים, אמר שר הכלכלה: "אוחנה הוא אח".

לאחר סיבוב הבחירות בדימונה, הגיע בנט לקיבוץ אלומים שבמועצה האזורית שדות נגב שבעוטף עזה. פה זה המגרש הביתי שלו. הקיבוץ הדתי מביט בהערצה אל מי שהפך את המפד"ל ממפלגת קטנה וסקטוריאלית לבית היהודי – אחת המפלגות הגדולות בכנסת. כאן הוא נותן נאום קצר והצעירים פשוט משתוקקים לדבריו. "לפני שלוש שנים הגעתי לפוליטיקה למפלגה קטנה שהייתה דואגת רק למגזר אחד, והחלטנו לשנות את הייעוד שלנו: לא עוד מפלגה רק לדתיים, אלא לכל עם ישראל", סיפר. "פתחנו את המפלגה גם לאנשים לא דתיים, כמו איילת שקד, ולאנשים כמו ינון מגל ורונן שובל".

נוסף על כך, בנט מזכיר לחבר'ה את המלחמה שהתנהלה בקיץ האחרון כמה קילומטרים מהם "במבצע 'צוק איתן', מול כל הקבינט הביטחוני, התעקשתי שנצא למבצע להרוס את המנהרות ואמרו לי לא צריך, 'החמאס לא יעז'", סיפר. "בסוף יצאנו למבצע באיחור של שלושה שבועות".

אולם בסופו של יום, נראה כי פרשת אוחנה מסרבת לרדת מסדר היום של מצביעי המפלגה. לאחר הנאום יצא אחד מוותיקי הקיבוץ ואמר: "בנט כנראה נכנע למפד"ל הישנה, כל הפרסה הזאת סביב אוחנה גרמה נזק. העסקונה חזרה ובגדול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully