וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ ארד נגד נתניהו: "הציע לי מימון בלתי חוקי מגורם זר"

3.2.2015 / 20:34

הפרסומאי אייל ארד פנה לוועדת הבחירות והדף את טענות הליכוד על קשרים לארגון V15 ורצון לנקום בראש הממשלה: "אין שום ראיות, הדברים אינם נכונים". לדבריו, "זעמו של נתניהו על כך שלא אוהבים אותו לא מהווה עילה בדיון"

מנהל קמפיין קדימה אייל ארד. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
"הכפשה שכל מטרתה להטיל בי דופי". ארד/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

הפרסומאי והיועץ האסטרטגי אייל ארד פנה היום (שלישי) במכתב חריף ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן, והדף את העתירה שהגישה תנועת הליכוד בשבוע שעבר נגד תנועת V15, וכן נגד שורה של ארגונים ואנשים ובהם ארד עצמו.

בעתירת הליכוד נטען לגבי ארד כי מדובר באישיות אשר שמה לה למטרה לפגוע מחדש בבחירתו של בנימין נתניהו לראשות הממשלה, וכי "ארד ידוע בטינתו האישית לראש הממשלה בנימין נתניהו". כדי להוכיח את הקשרים בין ארד ובין ארגון V15, כתב עורך הדין של הליכוד, דוד שמרון, כי "על פי פרסומים באינטרנט", פעילות התקשורת של "קול אחד" נעשית על ידי ארד. עוד נכתב בעתירה, כי "ארד איננו איש שיווק 'רגיל' המשכיר את שירותיו כ'חרב להשכיר', אלא אישיות הקשורה קשרים הדוקים לזירה הפוליטית".

לקריאה נוספת:
ארגון V15 הגיש תלונה על הסתה נגד הליכוד: "סניף של להב"ה"
V15 מסייעת להרצוג במאבק בנתניהו: יש כאן בכלל עבירה פלילית?
בדיקת וואלה!: רוב התרומות לפריימריז של בכירי מפלגות הימין - מחו"ל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא הובא שום ראייה לקשר עם 'קול אחד'". קמפיין V15/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארד, כאמור, השיב היום לעתירה ודחה את הדברים על הסף. "לא מובאת שום ראייה או אסמכתא לקשר עם 'קול אחד', מעבר לאמירה הסתמית 'על פי פרסומים באינטרנט', שאף אינם מובאים. הדברים כמובן אינם נכונים", כתב. לדבריו, "משנטען כך ללא שמץ ראייה, כבר הפכה הטענה לעובדה שממנה מסיקים כי מדובר במימון פוליטי מובהק. מן הסתם גם עו"ד שמרון, הבקי היטב בדין (...) יודע שאין כאן שמץ ראייה עובדתית אלא הכפשה שכל מטרתה להטיל בי דופי".


הרצוג הודף את הטענות: "ראינו מופע מבוהל של הליכוד"

ארד העיד כי הוא אכן מתנגד לשלטון נתניהו וכי זו זכותו לבטא את דעתו בהתאם לחוק. "לשיטת הליכוד, שלוחיו והעומד בראשו, מר נתניהו, די בכך שאזרח לא יגלה אהבה יוקדת למנהיג הדגול כדי לשלול את זכויותיו החוקתיות, כנהוג בצפון קוריאה או שמא באיראן (...) למרבה צערו, זעמו של מר נתניהו על כך שאין אוהבים אותו אינו יכול לשמש כעילה בדיון זה".

עוד כתה ארד כי הוא תמה על כך שעתירת הליכוד מציגה אותו כאדם פוליטי, בעוד שהמפלגה היחידה אשר מתמודדת לכנסת הנוכחית ואשר עמה עבד בעבר היא הליכוד (מפלגת קדימה, אשר לה ייעץ בעבר, לא תתמודד - ע"נ). "אם אפשר ללמוד על זיקות בהווה מן העבר, הרי תמוה מאד ומעלה חשד כבד להעלמת עובדות מכוונת היא העובדה שהעתירה משמיטה ונמנעת מלאזכר את פעולתי רבת השנים החל מ-1985 עד 1996 כיועץ קרוב של מר נתניהו עצמו, בעת שסייעתי לבחירתו לרשימת הליכוד לכנסת ב-1988 וב-1992, ליו"ר הליכוד ב-1993 ולראשות הממשלה ב-1996. עובדות אלה ידועות היטב לעו"ד שמרון, שהיה יחד אתי חבר פעיל ושותף בפורום הייעוץ למר נתניהו שכונה 'הצוללת'", כתב ארד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"דחיתי הצעה בלתי חוקית מנתניהו"

"לשיטת הליכוד, די בכך שאזרח לא יגלה אהבה יוקדת למנהיג הדגול כדי לשלול את זכויותיו החוקתיות, כנהוג בצפון קוריאה או שמא באיראן"

ארד תקף את עו"ד שמרון, המייצג את הליכוד, וכתב עליו כי הוא עצמו שקוע עמוק בסבך של אינטרסים שונים. "שמרון הוא עורך דינה של סיעת הליכוד, או שמא הוא עורך דינה של משפחת נתניהו, ואולי של אשת ראש הממשלה, או שמא השותף במשרד שמייצג את המדינה בנושאים מדיניים, עירוב עניינים ציבורי וכספי שעדיין לא הוברר דיו הגם שהוא מעלה תמיהות רבות, ודי בו כדי ליטול קורה מבין עיניו של השלוח הנכבד".

את מכתבו חתם ארד בהאשמה כלפי נתניהו, שלפיה ראש הממשלה עצמו הציע לו בעבר לעבוד למען בחירתו בשכר שישולם על ידי אדם זר. "מוזר שמי שמעלה את הכפשה זו וטענות על מימון זר 'ממקורות עלומים' הוא נתניהו, שהרי נתניהו עצמו הוא שהציע לי, בעת שהייתי מקורב לו, ב-1994, לחזור ולעבוד בשירותו בשכר מלא, שאותו ישלם איש עסקים זר ועלום שם, ובלבד שלא אדבר על כך עם איש כדי שלא נסתבך, כלומר הצעה בלתי חוקית שאותה דחיתי בשאט נפש".

מהליכוד נמסר בתגובה: "אייל ארד מבוהל מחשיפת הקמפיין הבלתי חוקי שהוא מוביל בניסיון להפיל את שלטון נתניהו והליכוד. מדובר במיליוני דולרים שזורמים מגורמי שמאל בארצות הברית ואירופה לעמותות שמאל קיצוניות בישראל, והכול בניגוד לחוק מימון בחירות ולחוק דרכי התעמולה. נדמה לנו, שעובדות אלה מבהירות מדוע 'לפתע' ארד נזכר בסיפור אלף לילה ולילה משנת 1994, שמעולם לא התרחש".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully