וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרע במחנה הציוני סביב תכנית טרכטנברג: "הבדלי השקפות"

4.2.2015 / 13:37

יממה לאחר הצגת המצע הכלכלי של מועמד המפלגה לתפקיד שר האוצר, ללא רוב חברי הסיעה, הודו חברי כנסת שלה כי קיימים פערים בינם לבין ראשי המחנה הציוני. "טבעי שיהיו חילוקי דעות"

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

מועמד המחנה הציוני לתפקיד שר האוצר, פרופ' מנואל טרכטנברג, הציג אתמול (שלישי) את התכנית הכלכלית של המפלגה, בנוכחות ראשי הרשימה המשותפת יצחק הרצוג וציפי לבני. אלא שעל כך האפילה היעדרותם של כל חברי המפלגה למעט יו"ר הסיעה איתן כבל ועו"ד אלדד יניב, כשהבולטת מביניהם היא היו"ר לשעבר שלי יחימוביץ'.

"זו לא תכנית שמשקפת את תפישת עולמי הסוציאל-דמוקרטית אחד לאחד, זה ברור", הודתה יחימוביץ' במתיחות בתוך המפלגה, בריאיון לתכנית "בוקר טוב ישראל" בגלצ. "זה לא סוד שיש הבדלי השקפות כלכליות ביני ובין טרכטנברג".

עם זאת, יחימוביץ' אמרה כי הפערים בין הצדדים לא צריכים לפגוע באחדות המפלגה. "אם היינו כל אחד מתחדד עם השקפת העולם המדויקת שלו ומתבצר בה, היינו יכולים כל אחד להקים מפלגת יחיד, אבל אנחנו מקימים כאן משהו גדול שמכיל בתוכו את השונויות", אמרה.

לקריאה נוספת:
פרסום ראשון: הליכוד הגיש תלונה נגד המחנה הציוני בעניין V15
בדיקת וואלה!: אילו פתרונות מציעות המפלגות למשבר הרפואי?
קמפיין המחנה הציוני דועך: "השטח מת, המטה מנופח"

פרופ' טרכטנברג הוצג כמועמד העבודה-התנועה לתיק אוצר. צילום מסך
"טבעי שיהיו חילוקי דעות". פרופ' טרכטנברג לצד הרצוג ולבני/צילום מסך

נוסף על יחימוביץ', פרסם הבוקר ח"כ עמיר פרץ הודעת תמיכה בתכנית, על אף הסתייגותו ממנה. "קיימתי כמה פגישות עם שר האוצר המיועד והגעתי להסכמות רבות, לכן אני תומך בעיקרי התכנית, אך נותרו חילוקי הדעות בשאלת המע"מ דיפרנציאלי וסל קיום מינימלי פטור ממע"מ", מסר. עוד נמסר מלשכתו כי "בשיחות שקיים פרץ עם ראשי המחנה הציוני הם הגיעו להסכמות כי התכנית אותה הוביל פרץ בניגוד לעמדת ראש הממשלה תהפוך לחלק מהתכנית החברתית-כלכלית של הממשלה החדשה, שתוקם בראשות הרצוג לבני".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

שפיר: "אצלנו הוויכוח הוא לא על חלוקת ג'ובים"

סתיו שפיר, ממובילת מחאת 2011 שהובילה להקמת ועדת טרכטנברג, הסבירה כי חרף הבדלי התפישות, מדובר בהבדלים קטנים. "המפלגה שלנו הולכת וגדלה, היא כנראה תהיה הגדולה ביותר, וטבעי שיהיו גם חילוקי דעות. העמדה המפלגתית היא בכיוון מאוד מסוים; להבדיל ממפלגות אחרות שבהן הוויכוח הוא איך להעביר את כספי המדינה לחלוקת ג'ובים, אצלנו הוויכוח הוא מה משרת טוב יותר את אזרחי ישראל", אמרה.

לדבריה, "בתוך הכיוון שאנחנו נמצאים בו, ברור שיש מגוון דעות וזה בסדר. ככל שהמפלגה גדלה ככה גם טבעי שיהיו בה יותר רעיונות איך לפתור את המצוקות, אבל כל הרעיונות הן באותו כיוון: יותר אחריות של המדינה".

טרכטנברג עצמו התייחס בריאיון לגלצ הבוקר לביקורות מצד חברי מפלגתו, והדף את הטענות כי מדובר בהתקפות מצדם. "אני לא הרגשתי מותקף, אני הרגשתי שסוף סוף יש דיון אמתי על הסוגיות. לא הייתי מצטרף למפלגה או לרשימה שכל כולה רק דף מסרים שמחלקים מלמעלה למטה. יש כאן אנשים דעתנים שיש להם גם ניסיון וגם עמדות מגובשות", אמר.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully