וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוחרים בפעם הראשונה: מעדיפים את לפיד על הרצוג

קבוצת מיקוד מיוחדת, הכוללת 19 צעירים מכל רחבי הארץ שיצביעו בפעם הראשונה, הגיעה לאולפן וואלה! חדשות והביעה את דעתה על יו"ר יש עתיד. צפו בניתוח התוצאות המפתיעות

מערכת וואלה!

הפעם הראשונה שלי - קבוצת המיקוד של וואלה! חדשות: 19 צעירים מרחבי הארץ המצביעים לראשונה בבחירות, הגיעו לאולפן וואלה! וענו על שאלות בנושא. בעזרת שלטים מיוחדים הם הביעו את תחושותיהם על קטעי וידאו הקשורים לבחירות. מה הם חושבים על נאום "מושחתים, נמאסתם!", מי לדעתם באמת מנותק: ראש הממשלה נתניהו או מי שהיה שר האוצר שלו ומי מתאים יותר להיות ראש הממשלה: לפיד או הרצוג?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חברי קבוצת המיקוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבוחרים הצעירים צפו בסרטון הכולל קטעים מתוך נאומים של לפיד מהתקופה האחרונה וסימנו בעזרת שלט מיוחד האם הם מסכימים עם מה שמוצג בפניהם. מניתוח ההצבעות עולה כי גם תומכי הימין וגם תומכי השמאל הביעו רגשות חיוביים כאשר יו"ר יש עתיד דיבר על שחיתות של פוליטקאים. אבל האם תומכי נתניהו מסכימים עם נאום ה"מושחתים נמאסתם"?

צפו בפרקים הקודמים של "הפעם הראשונה שלי":
בנט ינהיג את המדינה? "בחיים לא"
לא מכירים את הרצוג, לא אוהבים את לבני

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מה חושבים בקבוצת המיקוד על נאום "מושחתים, נמאסתם!"?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ציון 50 ומטה: רגש שלילי. ציון 50 ומעלה: רגש חיובי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף, כשחברי הקבוצה התבקשו לתאר את יו"ר יש עתיד בקצרה, והאם דעתם עליו חיובית או שלילית, נשמעו אמירות אמביוולנטיות. יחד עם זאת, הם העדיפו את לפיד בראשות הממשלה על פני מועמד המחנה הציוני, יצחק הרצוג.

מיטשל ברק, מייסד מכון המחקר "כיוון", שערך את קבוצת המיקוד, הסביר את הממצאים. "בשאלה מי מתאים להיות ראש ממשלה רק 17% מהמשתתפים הצביעו ליאיר לפיד, אבל כאשר נשאלו המשתתפים את מי הם מעדיפים: את יו"ר יש עתיד או את יו"ר המחנה הציוני, המשתתפים בחרו בלפיד".

יאיר לפיד. צילום מסך
יאיר לפיד/צילום מסך

קבוצת מיקוד ממוחשבת היא כלי מחקר איכותני יעיל לזיהוי עמדות ותפישות בחברה, המאפשר לתרגם תחושות ומחשבות של חבריה לגרפים מתמטיים. בניגוד לסקר, שהינו כלי סטטיסטי-כמותי שנועד לנבא תוצאות ומגמות בכלל האוכלוסייה, מטרתה העיקרית של קבוצת המיקוד היא לבחון רגשות ועמדות. חברי קבוצת המיקוד הם 19 צעירים בני 20-18, שמצביעים לראשונה בבחירות לכנסת ה-20, וכן אישה בשנות ה-40 לחייה שהצהירה כי תלך לראשונה אל הקלפי בבחירות 2015.

מדובר בקבוצה הטרוגנית מכל רחבי הארץ: מחציתה מגדירה את עצמה כמצביעי שמאל ומחציתה מצביעי ימין, והיא נחלקת כמעט שווה בשווה בין נשים וגברים. בין היתר היא כוללת דתיים, חילוניים, ערבים ונציגי דור שני לעולים. חברי הקבוצה נשאלו שאלות הנוגעות לבחירות והביעו את דעתם על סרטוני וידאו של המועמדים. ההצבעה באולפן נעשתה ביום שלישי, 27 בינואר, כחודש וחצי לפני הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully