וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי מסמן לנתניהו: "בטוח שש"ס לא תשב בממשלת שמאל"

5.2.2015 / 14:54

יו"ר ש"ס חשף את התכניות הפוליטיות של מפלגתו אך הבהיר כי "אנחנו לא בכיס של אף אחד, מעדיפים ממשלה רחבה". לדבריו, "הגישה של נתניהו מסוכנת למדינה ואני שמח שהממשלה הקודמת התפרקה"

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

יו"ר ש"ס אריה דרעי ערך היום (חמישי) ביקור בבאר שבע, במהלכו נאם בפני תלמידים וחשף את התכניות הפוליטיות של מפלגתו. "אני בטח לא רואה את ש"ס יושבת בממשלת שמאל, אבל לממשלת ימין צרה יהיה קשה מאוד לעמוד במשימות החברתיות. אני מעדיף ממשלה רחבה", אמר בשיחה עם תלמידי מקיף ז' בעיר.

לדבריו, התנועה שבראשה הוא עומד לא מזוהה עם המחנה הציוני או עם הליכוד. "אני מייצג את תנועת ש"ס והשקפתנו היא תורנית – לא בימין ולא בשמאל. כל האזרחים שווים בפני ש"ס", אמר. עם זאת, דרעי בחר לתקוף את נתניהו על כישלונותיו, לדבריו, בקדנציה האחרונה. "עברנו משבר מאז פטירתו של מרן הרב עובדיה יוסף. הממשלה האחרונה לקחה יותר מחמישה מיליארד שקלים מהשכבות החלשות, אני שמח שהיא התפרקה. היא הייתה רעה", תקף.

"לפני שנתיים כשהייתי כאן הצהרתי בצורה הכי גלויה ומפורשת ובהתחייבות שנמליץ על נתניהו, ועמדנו בהתחייבות", הוסיף דרעי. "המלצנו עליו בפני הנשיא בלי משא ומתן. לצערי הרב, נשארנו בחוץ. הוא קיבל את המנדט להרכיב את הממשלה בגלל המלצה שלנו והשתמש במנדט שלנו בלעדינו. אנחנו לא מחפשים נקמות. מאחר שאני מאמין שהנושא המדיני לא יהיה רלוונטי בקדנציה הבאה, הנושא החברתי הכי מטריד אותי. אני לא רוצה להיות מונח כמובן מאליו בכיס של אף אחד. אני רוצה שמי שרוצה שש"ס תשתתף שם יצטרך לעמוד חד-משמעי בבקשות שלנו".

קמפיין ש"ס ברמת אביב. יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
"לצערי, כולם מדברים על מעמד הביניים, אף אחד לא מתייחס לחלשים". קמפיין השקופים בתל אביב/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן

דרעי הוסיף כי הוא בעל הכישורים הנדרשים לעמוד בראש התנועה ואף נתן אנקדוטה מעניינת על יחסיו עם ראש הממשלה. "יש לי ניסיון יותר מכל יו"ר מפלגה אחר. כשנתניהו היה קונסול ורצה להיכנס לפוליטיקה, הוא ביקש שאני אלמד אותו ואעזור לו", אמר.

לקריאה נוספת:
"מתפלל לבורא עולם שיציל את ש"ס מהידיים של דרעי"
דרעי פרסם הצהרת הון: שוויו מוערך ב-4.8 מיליון שקלים
ש"ס למען "השקופים"? המפלגה סיכלה חוקים לטובת העניים

"קמפיין השקופים הוא לא גימיק"

הפערים בין השכבות בישראל, אמר דרעי, הולכים ומתרחבים. "ברעננה, בכפר שמריהו ובסביון משפחות מוציאות פי שמונה על החינוך מאשר בפריפריה. הילדים בישראל מתחילים בצורה לא שוויונית. יצאנו בקמפיין השקופים לא כי זה גימיק – השכבות החלשות הן באמת שקופות, איש לא מתייחס אליהן. לצערי, כולנו מדברים על מעמד הביניים, אני מדבר על החלשים. התפישה של נתניהו היא קפיטליסטית, מגדילה את הפערים ומסוכנת למדינה. אנחנו נלך רק לממשלה שתדאג לחלשים. אני מקווה שנתניהו יעמוד בדברים שאמר ויוריד את המע"מ על מוצרי יסוד ויעלה את שכר המינימום", הוסיף.

באשר ליריבו הפוליטי המושבע, ח"כ אלי ישי, אמר דרעי כי "עשיתי כל מאמץ, אפילו יותר מדי ועד כדי חולשה, כדי להשאירו בש"ס. הוא החליט החלטה אישית, כואבת ומצערת. הוא סירב לקבל את דרישתו של מרן להחזיר את הפיקדון שניתן לו, הכול בגלל אינטרס אישי".

אריה דרעי בכנס פעילים ונבחרים של ש"ס לקראת הבחירות, ינואר 2015. דייב בוימוביץ'
אריה דרעי בכנס פעילים ונבחרים של ש"ס לקראת הבחירות, ינואר 2015/דייב בוימוביץ'

בשלב זה ציין דרעי את ראייתו המדינית של מפלגתו, שנדחקה לאור קמפיין השקופים. "הנושא המדיני לא בראש סדר העדיפות שלנו. אין עם מי לדבר אצל הפלסטינים. לא יהיה הסכם בארבע השנים הקרובות, לכן הנושא צריך להיות חברתי". לדבריו, "הרב עובדיה יוסף לא היה ימין ולא שמאל, ההתנתקות היתה טעות - חטפנו אינתיפאדה, אין על מי לסמוך בצד הפלסטיני. אם נחזיר שטחים נמצא את החמאס ולוחמי דעאש ביהודה ושומרון. לכן בשנים הקרובות אסור לנו לוותר על שטחים בגלל פיקוח נפש".

על הסוגיה האיראנית אמר דרעי: "השיח בנוגע לאיראן הוא טעות חמורה, וכל העימות עם ארצות הברית הוא לא טוב לנו. אני התחנכתי 'תעשה – אל תדבר'. הוויכוח עם הנשיא אובמה לא טוב לנו".

על פרישתו של כדורגלן העבר אלי אוחנה מהבית היהודי אמר דרעי כי מדובר בסימן נוסף לפערים העדתיים בישראל. "אין לי ספק שהעליהום סביב אוחנה הוא רובו בשל היותו מזרחי. צר לי שזה קרה וצר לי שאנחנו בתקופה כזאת וצריכים לדבר על זה. כשהדפיסו שטרות לא מצאו מכל הרבנים והמשוררים מזרחי אחד שיהיה על שטרות. עדיין יש מרחק גדול לעבור. לצערי, התרבות של המזרחים עדיין לא נכנסה לנרטיב של המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully