וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומן בחירות | המחנה הציוני פיטר את מנהלי הקמפיין - והכחיש

סקר בחירות: שוויון במנדטים בין המחנה הציוני לליכוד | הרצוג על נתניהו: "נכשל בנושא איראן, הפך אותה למדינת סף גרעינית" | בנט על שקד שרוצה את תיק ביטחון הפנים: "לא תיכנס לנעליים הגדולות ביותר". עדכונים שוטפים בוואלה חדשות

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

מפלגת המחנה הציוני החליטה הערב (שלישי) להפסיק את ההתקשרות עם משרד הפרסום פאר לוין, שניהל עבורה עד כה את קמפיין הבחירות. אולם אחרי שגורמים במפלגה אישרו זאת, הוציאה הסיעה הודעה המכחישה את המהלך.

מקור המעורב בקמפיין סיפר: "כבר חודשיים שהרצוג לא מרוצה מהמשרד 'פאר לוין'. הערב התקבלה החלטה עקרונית להיפרד מהשניים ולהישאר ללא מנהל חיצוני לקמפיין, כך שהאסטרטגיה והדוברות תופקד אך ורק בידי אנשים מתוך המפלגה. אלא שהרצוג ראה את ההדלפה, נבהל והוציא הודעת הכחשה. כעת, אם הם יפוטרו זה יראה רע, וגם אם ימשיך את ההתקשרות איתם זה ייראה מוזר לאור העובדה שברור לכל שהוא לא שבע רצון מהתנהלותם".

17:00 הרצוג: נתניהו נכשל בנושא האיראני

יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג תקף הערב את ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך אירוע פרלמנט של מחוז תל אביב והמרכז בלשכת עורכי הדין, ואמר כי "ביבי נכשל בנושא איראן, מחדליו הפכו אותה למדינת סף גרעינית". לדבריו, "בואו נשים את הדברים על השולחן - ביבי נכשל בטיפול באיראן. עכשיו ביבי נואש ומתוך פאניקה ולחץ מהבחירות הוא מוכן לחרב את היחסים עם הממשל האמריקני רק כדי לנאום נאום חסר חשיבות. את שברי היחסים עם ארה"ב אני אצטרך לשקם כשאחליף אותו. וזו תצטרך להיות המשימה הראשונה שלי כראש ממשלה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

17:30 בנט משיב לאהרונוביץ': "שקד לא תיכנס לנעליים גדולות"

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט התייחס הערב בעת סיורו ברמת הגולן לביקורת שהשמיע השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' על דרישת המפלגה לשריין את תיק ביטחון הפנים לחברת הכנסת איילת שקד, ואמר: "שמעתי לפני כמה דקות את ההתקפה של השר אהרונוביץ' על חברת הכנסת איילת שקד, שאומר שהיא נכנסת לנעליים גדולות, ואת ההתקפה של יעקב פרי שאמר שאין לה מספיק ניסיון ושיקול דעת. אני חושב שכשהיא העבירה את חוק המחבלים, בעוד אהרונוביץ' ופרי ומפלגותיהם הצביעו בעד שחרור מחבלים, היא הוכיחה את עצמה. עם ישראל רואה מי גילה תבונה ובגרות ומי גילה קוצר ראות בעניין הזה. אני מאחל לעם ישראל שהיא תהיה שרה, ובוא נגיד שהיא לא נכנסת לנעליים הגדולות ביותר".

16:00 כבל לחברות החדשות: תערכו עימות עם נתניהו

יו"ר מטה הבחירות של המחנה הציוני, חבר הכנסת איתן כבל, פנה למנהלי החדשות בשלושת ערוצי הטלוויזיה הגדולים - ערוץ 2, ערוץ 10 וערוץ 1 - ודרש מהם לזמן לעימות את המועמדים לראשות הממשלה. כבל צירף למכתב דוגמאות לאופן שבו פועלים ערוצי טלוויזיה בעולם עם מועמדים המסרבים לערוך עימות לפני הבחירות, וציין כי המצב בישראל, שבו גופי השידור נכנעו עד היום לתכתיביו של מועמד שמסרב להתעמת, הוא יחיד במינו בדמוקרטיות המערביות. "אשוב ואדגיש כי העימותים אינם פריבילגיה של מועמד כזה או אחר, אלא זכות בסיסית של הציבור. שלילת זכות זו על ידי כניעה של מועמד שמסרב לעימות מהווה פגיעה בחובת הנאמנות של התקשורת כלפי הציבור", אמר.

14:30 סקר בחירות: שוויון בין הליכוד והמחנה הציוני

סקר בחירות שערך אמש מכון פאנלס פוליטיקס עבור ערוץ הכנסת מעלה כי אילו הבחירות לכנסת היו נערכות היום, הליכוד והמחנה הציוני היו זוכות ל-23 מנדטים כל אחת. שוויון נרשם גם בין המפלגות הרשימה המשותפת, הבית היהודי ויש עתיד, עם 12 מנדטים כל אחד. "כולנו" של כחלון מקבלת תשעה מנדטים. יהדות התורה וש"ס מקבלות שבעה מנדטים כל אחת, ושוויון נרשם גם בין מרצ, ישראל ביתנו ועוצמה יהודית – חמישה מנדטים כל אחת. יתר המפלגות לא עברו את אחוז החסימה.

לפי סקר זה, ניתן לראות כי בשבוע החולף גדלו הפערים בין נתניהו להרצוג: ראש הממשלה זוכה ל-48% תמיכה, שעה שיו"ר המחנה הציוני זוכה ל-25% בלבד. כמו כן, 43% מהנשאלים סבורים שראש הממשלה צריך לבטל את נסיעתו לנאום בקונגרס, לעומת 38% שחושבים להפך. הסקר נערך בקרב 690 נשאלים וטעות הדגימה בו היא 3.6%.

התכנית הכלכלית של המחנה הציוני: "הכסף חוזר לציבור". יותם רונן
הציבור ממשיך להעדיף את נתניהו בראשות הממשלה. יצחק הרצוג/יותם רונן

14:30 נתניהו על העתירה למנוע שידור הנאום: "בלתי אחראי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו השיב היום לעתירה שמטרתה למנוע את שידור נאומו בקונגרס בחודש הבא, שבועיים לפני הבחירות לכנסת. "הניסיון הציני להפוך עיסוק בסוגיה קריטית לביטחונה של מדינת ישראל, לכביכול פוליטי, הקשור למערכת הבחירות, הוא תמוה ובלתי אחראי", מסר. מלשכתו נמסר כי "ראש הממשלה מוביל לאורך השנים מאבק בהתחמשות האיראנית ובתכנית הגרעין שלה. ראש הממשלה הוא מהראשונים שהתריעו על הסכנה שבאיראן גרעינית, למדינת ישראל ולעולם כולו. זוהי חובתו להתריע מעל לכל במה אליה יוזמן על הסכנה הטמונה בהסכם רע עם איראן".

13:08 בנט תובע עיתונאי במיליון שקלים על לשון הרע

נפתלי בנט ומפלגתו הבית היהודי הגישו הבוקר תביעה על סך מיליון שקלים נגד עיתונאי גלובס דרור פויר בגין לשון הרע. התביעה הוגשה לאחר שבנט דרש מפויר להתנצל באופן פומבי בעקבות ציוץ שלו בטוויטר שבו כתב כי "בנט קרא לכל הערבים גנבי רכבים" כאשר נאם באוניברסיטת תל אביב. בנט טען, והקלטת הדברים עומדת לצידו, כי זה לא בדיוק מה שהוא אמר - אבל פויר סרב להתנצל. "אולי בנט התכוון למשהו אחר לגמרי, אולי, אבל אני הבנתי מזה שהוא הכליל וקרא לכל הערבים גנבי רכבים וכך צייצתי", טען, וכעת הוא נתבע.

11:30 כבל בסיור בבאר שבע: "אשקם היחסים עם ארה"ב"

יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, ביקר היום בבית ספר תיכון בבאר שבע ואמר: "הצעד הראשון שלי כראש ממשלה יהיה לשקם ולהעצים את יחסי ישראל וארצות הברית". הרצוג, שדיבר עם תלמידי מקיף ז' בבאר שבע, הוסיף: "כשאתם תתגייסו לצבא אני לא רוצה לשמוע שאין שכפ"צים במחסנים, כשאתם תקימו חברת הייטק אני לא רוצה לשמוע שמשקיעים זרים מסרבים להשקיע ברעיונות המדהימים שלכם – לבני ואני נעשה הכול, וגם נצליח, להפסיק את המהלכים החד-צדדיים נגדנו בעולם למען הביטחון והיציבות של מדינת ישראל כולה".

11:07 אהרונוביץ' בחורה: "שר שמדבר על גנבים – שייתן תעסוקה"

כמה ימים לאחר הנאום המדובר של בנט באוניברסיטת תל אביב, שעורר את זעמם של תלמידים רבים, גם השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', התייחס לדבריו של יו"ר הבית היהודי במהלך סיור שערך בחורה שבפזורה הבדואית. לדבריו, "הכל זה ספינים, לייקים ופופוליזם", בהתייחסו לאמירותיו של בנט לתלמידים, שלפיהן "אי אפשר להשאיר רכב בנגב כי בוודאות יפרצו לך אליו ויגנבו". אהרונוביץ' אמר עוד כי "זו אמירה לא מוצלחת, הרבה פופוליזם יש פה".

יצחק אהרונוביץ, השר לביטחון פנים, בזירת הפיגוע בגשר מעריב. 21.1.15. ניב אהרונסון
אמירה לא מוצלחת, הרבה פופוליזם יש פה". אהרונוביץ'/ניב אהרונסון

10:30 לפיד מציג את תכניתו להלאמת קק"ל

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הציג את תכניתו להלאמת קק"ל. לפי התכנית, שתונח על שולחן הכנסת מיד עם כינונה של הכנסת ה-20, הארגון יוכפף לחוק התקציב, תחול על פעילותו שקיפות מלאה הכוללת הכללתו בדו"ח מבקר המדינה, וכן ייגבו ממנו מיליארד שקל בשנה. ב"יש עתיד" פעלו בכנסת היוצאת להחלת שקיפות על קק"ל, אלא שהדבר לא יצא לפועל ומעבר להצהרות על גיוס של מיליארד שקל מהארגון לתקציב 2015 לא קרה הרבה. מרבית המפלגות בכנסת, מימין ומשמאל, מיוצגות בקק"ל – ולכן קשה לראות אותן מתגייסות לשינוי המצב. מהבחינה הזו, למפלגתו של לפיד אין מה לסכן בעימות מול הגוף החזק והעשיר.

יאיר לפיד במסע"ת השבת כפסי קק"ל לציבור. יש עתיד,
לפיד מול בית קק"ל, הבוקר/יש עתיד

9:48 צעירי המחנה הציוני בארוחת מחאה מול בית נתניהו

צעירי המחנה הציוני הפגינו מול בית ראש הממשלה נגד מה שהגדירו "הבזבזנות וחיי הפאר של ביבי אנטואנט אל מול 700 אלף ילדים רעבים ולמעלה משני מיליון עניים". המפגינים מחו נגד הפרסום לפיו בנימין נתניהו ערך ארוחת בוקר לעשרים אורחים בסכום של 20 אלף שקלים ועל רקע פיטוריהם של 140 עובדי כימיקלים לישראל (כי"ל). "יש לנו פה ארוחת בוקר ישראלית הכוללת ביצים, מלפפון, עגבניה, לחם, שוקולד, קורנפלקס עם חלב, גבינה לבנה ולבן בסכום של 43.70 שקלים, על מה בזבזת 20,000 ¤? ביבי נמאסת, לך הביתה!" קראו המפגינים.

09:00 בנט יוצא ל"מסע ישראלי" ברחבי הארץ

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, יצא הבוקר למה שהוא הגדיר כמסע ישראלי. בנט התחיל את הסיור ברחבי הארץ בפגישה עם תלמידים ממספר מוסדות חינוך בצפון. בנט צפוי להגיע להר אביטל ולתת שם סקירה בטחונית. בערב יגיע השר כנס פעילים בבית שאן, ויסיים בערב שירה בציבור עם תושבי עמק בעת שאן. מחר יסייר בנט במרכז הארץ ובדרום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בנט עולה על אוטובוס הבית היהודי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully