וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצ משיקה מצע: "שוויון לכולם – ערבים, מזרחים ולהט"ב"

דרעי לנתניהו ובנט: "מחלקים צ'פחות לעצמכם, סעו לכיל" | יו"ר כולנו על שר האוצר לשעבר: "זה היה הימור לתת לו לטפל במשבר הלאומי" | צפו בבנט תוקף את לפיד: "גחמתו תקעה את שוק הדיור במשך שנתיים" | בש"ס מנסים להתנער מסערת ההמנון בצורה יצירתית. עדכונים שוטפים

צילום: באדיבות ערוץ 7

20:23 גלאון: "מצע המחנה הציוני הוא יותר ליכוד מהליכוד"

מפלגת מרצ השיקה מצע הערב (שני) שבמרכזו: "שוויון לכל קבוצות האוכלוסייה: ערבים אזרחי ישראל, מזרחיים, נשים, להט"ב, אנשים עם מוגבלות ואזרחים ותיקים; מאבק בהפרטה, צמצום הריכוזיות במשק וחקיקת חוק יסוד זכויות חברתיות; הפרדה מוחלטת של דת ומדינה, מאבק בשחיתות והגברת השקיפות בשלטון המרכזי והמקומי; חתירה לצדק סביבתי, הגדלת התמיכות לתרבות ואמנות, לגליזציה של סמים ועוד ועוד". יו"ר מרצ, זהבה גלאון אמרה כי "מרצ מייצגת תפיסת עולם של שמאל מדיני, חברתי ואזרחי מתקדם, ששמה במרכז את ערכי השוויון, הצדק והדמוקרטיה". עוד אמרה גלאון כי המצע של המחנה הציוני הוא יותר "ליכוד מהליכוד, גם בתחום הכלכלי וגם בתחום המדיני".

16:10 נתניהו, בנט ודרעי מתכתשים בטוויטר

עוד התכתשות טוויטר בין ראשי המפלגות: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס ברשת החברתית לנתוני הלמ"ס שפורסמו היום (שני) והראו ירידה קלה בשיעור אבטלה וכתב שהוא ימשיך "להוביל מדיניות כלכלית אחראית לצמיחה במשק". יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט ,דרש את הקרדיט להישג בציוץ משלו וכתב: "תודה, רה"מ. זה לא היה קל. הכנסנו חרדים ונשים ערביות לתעסוקה, תמרצנו מעסיקים, הקמנו מרכזי תעסוקה בכל הארץ, והעיקר-הצלחנו! נמשיך". אריה דרעי לא נשאר חייב וצייץ לעברם: "אתם מחלקים צ'פחות ביניכם ולאזרחי ישראל אין מושג על מה אתם מדברים". יו"ר ש"ס צייץ בשנית וכתב: "במסגרת האחווה שפרצה ביניכם תסעו יחד למפוטרי כיל ולכל אלו שפוטרו בשנתיים האחרונות ואולי תתעוררו".

מי יצייץ אחרון? נתניהו, בנט וכחלון מתכתשים בטוויטר

15:53 מרצ משיקה קמפיין המופנה למתלבטים

הקמפיין, שהושק תחת הכותרת: "קוראים לכם בוגדים ואתם עדיין מתלבטים?", יעלה בימים הקרובים על שלטי חוצות ברחבי הארץ. זהבה גלאון אמרה כי "הדרך היחידה לנצח את הגזענות, ההסתה והאלימות של הימין היא שמאל חזק שלא מתבייש בהיותו שמאל, המדבר על זכויות האדם, הכיבוש, והדמוקרטיה".

קמפיין חדש של מרצ: "קוראים לכם בוגדים ואתם עדיין מתלבטים?". מרצ,
קמפיין חדש של מרצ: "קוראים לכם בוגדים ואתם עדיין מתלבטים?"/מרצ

14:30 לפיד: "נתניהו לא טיפל במשבר הדיור מסיבות לא ענייניות"

שר האוצר לשעבר, יאיר לפיד, התייחס היום למשבר הדיור בתקופתו ואמר כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיבל החלטות לא ענייניות בנושא. "היו הרבה דברים שנתקעו על ידי נתניהו. באחד המקרים רצינו להביא 15 אלף עובדים זרים מסין לתגבור עבודת החקלאות והבנייה, אבל ממשלת סין התנתה זאת בכך שהם לא יעבדו מעבר לקו הירוק. נתניהו עצר זאת כי הוא פחד מה יגידו עליו במרכז הליכוד. הוא שכח שבעיית הדיור היא ברובה במרכז הארץ ולא מעבר לקו הירוק", האשים. דבריו נאמרו במסגרת ועידת נדל"ן ותשתיות של עיתון גלובס.

14:30 דרעי על סערת ההמנון: "הדברים נאמרו בבדיחות"

יו"ר ש"ס אריה דרעי התייחס לסערת ההמנון לאחר הפרסום אתמול בוואלה חדשות שלפיו נשיא מועצת חכמי התורה של התנועה, חכם שלום כהן, כינה את את התקווה "שיר מטומטם" ואף הודה כי לא נעמד בזמן ניגונה. לטענתו, הדברים נאמרו בבדיחות דעת. "הרב סיפר שם סיפור שכשהוא היה נער בן 15 הוא השתתף באיזה טקס, והוא כנער, כששמעו את התקווה, לא קם, והרב עובדיה יוסף קם ואז הוא כאילו התגרה בו", אמר. "הוא סיפר את זה כבדיחה".

14:00 הרצוג: "מעניין את מי נתניהו יאשים במשבר הדיור"

יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, התייחס היום אף למשבר הדיור על רקע דוח המבקר ואמר כי מדובר "בהוכחה ברורה לכישלון של נתניהו". הרצוג, שאמר את דבריו במסגרת ועידת נדל"ן ותשתיות של עיתון גלובס, הוסיף עקיצה: "מעניין על מי הוא יפיל את האחריות הפעם". לדבריו, "משבר כזה לא נפתר על ידי שר אוצר ותכנית מע"מ אפס, שאינה ישימה, וגם לא על ידי שר השיכון ומחיר מטרה – רק ראש ממשלה שלוקח אחריות יכול לפתור זאת".

אריה דרעי בכנס פעילים ונבחרים של ש"ס לקראת הבחירות, ינואר 2015. דייב בוימוביץ'
"אמר את הדברים בבדיחות הדעת". יו"ר ש"ס אריה דרעי/דייב בוימוביץ'

13:00 בנט: "המבקר צריך לבדוק את מחדל הדיור של לפיד"

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, תקף היום בצורה חריפה את התנהלותו של שר האוצר לשעבר יאיר לפיד, על רקע טיפולו במשבר הדיור. "ימים אלו יוצא דוח מבקר המדינה ביחס למחדלי הדיור בשנים האחרונות. אני קורא לבדוק את המחדל הגדול ביותר - בשנתיים האחרונות ישראל מוחזקת כבת ערובה לגחמה של שר האוצר לשעבר יאיר לפיד, עם מע"מ אפס שהקפיא את כל שוק הדיור", האשים. דבריו נאמרו במהלך כנס של עיתון "בשבע" בירושלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תוקף את לפיד. כחלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

12:30 צעירי הליכוד יוצאים לאתר את לבני

צעירי הליכוד יצאו היום לרחבת סינמטק תל אביב "לחפש" אחר שרת המשפטים לשעבר, ציפי לבני, מועמדת המחנה הציוני, שלטענתם מודרת מהקמפיין של מפלגתה. "כמה ימים לאחר הדיווחים בתקשורת שלפיהם המועמדת לראשות הממשלה ציפי לבני נעלמה מקמפיין המחנה הציוני, החליטו בצעירי הליכוד להתגייס ולסייע באיתורה", נכתב.

קמפיין צעירי הליכוד "לאיתור" ח"כ ציפי לבני, פברואר 2015. נידאל איברהים, מערכת וואלה! NEWS
בליכוד מחפשים את לבני/מערכת וואלה! NEWS, נידאל איברהים

12:30 לבני מציינת 23 שנה לפטירת בגין

ח"כ ציפי לבני מהמחנה הציוני כתבה בעמוד הפייסבוק שלה הודעה לזכרו של ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין. "ראש הממשלה שממלכתיות וצניעות היו חלק מהוויתו ומחייו", כתבה ועקצה את בנימין נתניהו: "שני ראשי ממשלה, אותה מפלגה ותהום עמוקה של ערכים ומוסר פעורה ביניהם. אחד ראש ממשלה שעשה הסכם שלום עם מצרים והפצצת הכור בעיראק, והשני שנואם. ישראל חסרה מנהיגה כמו מנחם בגין. יהי זכרו ברוך".

12:00 כחלון על לפיד: "נכשל בטיפול במשבר הדיור"

יו"ר "כולנו", משה כחלון, תקף חזיתית את שר האוצר לשעבר יאיר לפיד, בנאום בפני סטודנטים בקרייה האקדמית אונו, וסימן אותו כאחראי העיקרי לעליית מחירי הדיור בשנתיים האחרונות. "לפיד קיבל הכול. גם 19 מנדטים, גם את האוצר וגם את ראשות קבינט הדיור. זה היה בידיים שלו. נתניהו טעה כשנתן לפוליטיקאי חסר ניסיון את הטיפול במשבר לאומי. זה היה הימור מסוכן שכולנו משלמים עליו. לפיד קיבל את ההובלה ולא סיפק את הסחורה. מחירי הדיור עלו בתקופתו ב-17% - קנס של 160 אלף שקל לכל זוג צעיר. לפיד סיפק אפס פתרונות ורק כותרות בעיתון. מדובר בפספוס בקנה מידה היסטורי", אמר.

לדבריו, "ללפיד אסור לחזור לאוצר. אי אפשר לתת הזדמנות שנייה ולהמר פעם נוספת על תכניות פיקטיביות". כחלון התייחס גם לדוח מחדלי הדיור של מבקר המדינה שיפורסם השבוע: "אני קורא לקבל את המלצות דוח המבקר וליישמן. ההישג הנדרש הוא בהצפת השוק והגברת ההיצע"

10:00 הליכוד עם 27 מנדטים, המחנה הציוני עם 23

אילו הבחירות היו נערכות היום, מפלגת הליכוד היתה הגדולה בכנסת עם 27 מנדטים – כך עולה מסקר של ערוץ החדשות הבינלאומי i24news באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה. המחנה הציוני מאבד קולות ללפיד ולכחלון, ועומד על 23 מנדטים. הרשימה המשותפת עם 12 מנדטים. הבית היהודי בראשות נפתלי בנט עם 11 מנדטים, כך גם כמות המנדטים של יש עתיד. "כולנו" בראשות משה כחלון עם תשעה מנדטים, ואילו ישראל ביתנו ויהדות התורה עם שבעה. "יחד" בראשות אל ישי עם חמישה מנדטים, ש"ס עם ארבעה וכך גם מרצ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully