וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי רכבת ההרים בסקרים: בנט עובר לקמפיין חיובי

הבית היהודי התחילה את תקופת הבחירות עם 18 מנדטים, אך לאחר השוואת יוסי יונה לחמאס ופארסת אלי אוחנה, היא החלה לאבד גובה. עתה, יתמקדו במפלגה בעשייתו הכלכלית של היו"ר בממשלה היוצאת. "לא מתכוונים לריב עם הליכוד"

מתוך דף הפייסבוק של נפתלי בנט

נפתלי בנט חושב חיובי: רגע לפני הישורת האחרונה במערכת הבחירות, החליטו בבית היהודי לעבור לקמפיין פוזיטיבי שיתאר את הישגי המפלגה, בעיקר בתחום הכלכלי, ולזנוח את הסרטונים התוקפניים נגד המחנה הציוני. עוד מוקדם לסכם את מערכת הבחירות הזו, אבל בכל הנוגע לבית היהודי, אפשר בהחלט לומר כי המפלגה חוותה דרך שהזכירה רכבת הרים.

לפני קצת יותר מחודש, ב-16 בינואר, זכתה מפלגת הבית היהודי בסקר וואלה חדשות בנתון מדהים של 18 מנדטים – מה שהציב את בנט כראש המפלגה השלישית בגודלה, בפער ניכר על האחרות. באותה התקופה ניסה שר הכלכלה להביא מנדטים בעיקר מהמרכז הפוליטי. זה התחיל עם סרטון ויראלי ומשעשע שבו נראה בנט מחופש ל"היפסטר" תל אביבי, והמשיך בסרטונים שפנו לקהל החילוני והסתיימו בשורה "האמת, הוא מה זה עושה, אבל הוא ימני". במקביל, ניהלה המפלגה קמפיין נגטיבי נגד המחנה הציוני. שיאו היה פרסום סרטון שנוי במחלוקת שבו הושוו עמדותיו של פרופ' יוסי יונה, מועמד המפלגה לכנסת, לאלה של חמאס.

כותרות אחרונות בוואלה בחירות:
בג"ץ ביטל את צו המניעה: ליברמן יחלק גיליונות של שרלי הבדו
שר בכיר בליכוד מודה: "ממשלת אחדות - אפשרות סבירה מאוד"
שלושה שבועות לפני הבחירות: הרצוג בחתונת נכדתו של ליצמן

נפתלי בנט. יוטיוב, צילום מסך
נפתלי בנט מחופש ל"היפסטר" תל אביבי/צילום מסך, יוטיוב

כמה ימים לאחר הסערה שעוררו הדברים, חלה נקודת המפנה המשמעותית בקמפיין – גיוסו של אלי אוחנה והפארסה סביב שריונו ברשימה, שהסתיים בפרידה הדדית תוך 48 שעות בלבד. הדבר היווה מכה קשה למפלגה שהזיקה באופן משמעותי לניסיונות של בנט להגדיל את הייצוג החילוני בה. המפלגה רשמה ירידה חדה בסקרים. המנדטים שלה עברו לליכוד, ולמפלגת יחד של אלי ישי. "בעיקר לליכוד, פחות לאלי ישי", אמרו בתגובה במפלגה. מאז, רשמה הבית היהודי כ-12 מנדטים בסקרים, מספר הדומה לזה שיש למפלגה בכנסת היום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מחאה מחוץ לכנס בחירות של הבית היהודי בנמל ת"א, פברואר 2015. ראובן קסטרו
פעילים מהקהילה הגאה מוחים נגד מדיניות המפלגה, אתמול/ראובן קסטרו

מלבד תקרית אוחנה, נאלץ בנט להתמודד גם עם שורה של הפרעות בכנסים שארגן, אשר התפוצצו לא פעם. ברוב המקרים מדובר בפעילים מהקהילה הגאה שבאו למחות נגד מדיניות המפלגה בנוגע לנישואים חד-מיניים כפי שקרה אמש, באירוע שקיים בנט בהאנגר 11 לכבוד הקהילה האנגלו-סקסית. במקרים אחרים היו אלה פעילי דיור ציבורי או פעילים מגבעת עמל, אשר זכו במפלגה לכינוי "פעילי שמאל בתחפושת". לדברי בכירים במפלגה, "לבוא ערב אחרי ערב ולנסות לפוצץ לנו את הכנסים זה לא ראוי, אבל אנחנו לא מתרגשים".

טורים אחרונים של מסע בחירות:
בדיקת וואלה חדשות: הקולות הצפים שיכריעו את הבחירות
מסע בחירות: כחלון מעביר הילוך ומכוון למאוכזבי הליכוד
מרצ במאבק הישרדות ומעמידה במרכז את מתלבטי המרכז


בנוסף לכך, נמצא בנט ב"עימות מוגבל" עם נתניהו. השניים החליטו על הסכם אי-התקפה, שלמעט כמה הפרות הדדיות בודדות, נשמר. הקמפיין של נתניהו, שקורא לאזרחים להצביע לליכוד, שכן אחרת תקום ממשלת שמאל, פוגע בעקיפין ביכולת של בנט לגייס מצביעים מהימין-מרכז. "ביבי הולך ל-'בייס' שלנו. זו טעות, אבל אנחנו לא מתכוונים לריב עם הליכוד", אומרים במפלגה. בשל הקושי לגייס מצביעים ממרכז המפה הפוליטית, החליטו בבית היהודי לשים את גיוס המצביעים החדשים בעדיפות משנית, ולהתמקד בשימור הבסיס האלקטורלי של המפלגה.

במקום סרטוני היפסטרים מגניבים, עברו בשבועות האחרונים במפלגה לסרטונים של 60 שניות שמציגים את מועמדי תקומה, בצלאל סמוטריץ' ואורית סטרוק, "כפי שלא הכרתם". השר אורי אריאל קיבל אף הוא סרטון מחוייך שבו הוא קורא לדוברת שלו "כתומה", משחק מילים עם "תקומה", הדוברת מהסדרה "פולישוק" והצבע הכתום המזוהה עם מתנגדי ההתנתקות. במסגרת מה שמכנים במפלגה "קמפיינים מגזריים", משקיעים בעיקר בציונות הדתית, אבל גם בקרב הציבור דובר הרוסית והציבור האנגלו-סקסי.

מתמקדים בקמפיין חיובי: "לא מתקיפים יותר"

את המנדטים הנוספים, אלה שמחוץ לבסיס הפוליטי של המפלגה, מקווה בנט להשיג הודות לקמפיין חיובי, שיתמקד בתחום הכלכלי. בימים האחרונים העלה שר הכלכלה לעמוד הפייסבוק שלו שורה של סרטונים שעוסקים בהורדת מחירי המזון, ברגולציה, בדיור, ברפורמות במכון התקנים ובהגברת התחרות שקרו במהלך כהונתו. במפלגה מסבירים שבכוונתם להמשיך באותו הקו, רק עם סרטונים יותר מקצועיים במקום אלה שבהם משרטט בנט על לוח מחיק.

"הפסקנו את ההתקפות", אומר בכיר במפלגה, "אנחנו לא מתקיפים יותר". לדבריו, "הגענו למסקנה שכל מערכת הבחירות הזו נהייתה אנטי אחד גדול. עברנו חזק מאוד לפוזיטיב. לומר מה עשינו, פשוט מאוד. זה עוזר לנו בבסיס האלקטורלי וגם בהבאת קהלים נוספים". בנוסף לכך, מתכוונים במפלגה להעביר את המשקל של הקמפיין מפעילות ניו מדיה לפעילות שטח. "אנחנו מתכוונים לנצל את הזמן שנשאר בכנסים וחוגי בית. תלינו עד עכשיו 8,000 שלטים במרפסות, וזה משהו שאנחנו מתכוונים להשקיע בו", אמרו במפלגה.

אם יש עוד דבר אחד שמטריד את בנט, שלושה שבועות לפני הבחירות, היא העובדה שמי ששולט בשיח, כמעט באופן בלעדי – הוא נתניהו. נסיעתו של נתניהו לקונגרס והעימות מול האמריקאים סביב ההסכם המתגבש בין המעצמות ואיראן יכתיבו את סדר היום בשבוע הקרוב. בנט, שהביא לנו בתחילת מערכת הבחירות את "לא מתנצלים", "מיהו ציוני", ועוד ואמירות שהכתיבו על מה נדבר בארוחת שישי, נאלץ כעת להגיב אחרי תקופה שבה נתניהו השליט על הדיון. הוא החליט לנסוע בשבוע הבא לוושינגטון, שם ישהה גם נתניהו, ולנאום בפני ועידת אייפא"ק, השדולה היהודית החזקה בארצות הברית. בזמן שעיני כל המדינה יהיו נשואות לבירה האמריקנית – בנט יהיה חלק מהסיפור. אם הוא לא יצליח לקבוע על מה ידברו בשיחת הסלון, לפחות שיהיה חלק מהשיחה.

לפניות לכתבים:
עמרי נחמיאס – omri_n@walla.net.il
אמיר תיבון – amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully