וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע בחירות: כחלון מעביר הילוך ומכוון למאוכזבי הליכוד

אחרי התחלה מדשדשת וסקרים מאכזבים, יו"ר כולנו הולך בכל הכוח על מאוכזבי המדיניות החברתית של הליכוד. אמש הוא הביא אלף כאלה לאירוע באשדוד. נתניהו צריך להתחיל לדאוג?

מתוך הקמפיין של מפלגת "כולנו"

הקמפיין של משה כחלון מתחמם. למרות הגשם והקור שהיו אמורים לגרום לאנשים להתחפר בבית, הוא הצליח אמש (ראשון) להביא יותר מאלף איש לכנס בחירות באולם אירועים באשדוד. המראה היה מרשים: עשרות שולחנות מלאים באנשים, חלקם תומכים נלהבים אבל רבים מהם מתלבטים שבאו לשמוע את יו"ר כולנו, להכיר ואולי בסוף גם להשתכנע. על הבמה ישב כחלון כשלימינו אלוף (במיל') יואב גלנט ולשמאלו השגריר לשעבר מייקל אורן. כולם עם חיוך גדול על הפנים. ספק אם איזשהו פוליטיקאי אחר יצליח למשוך כמות גדולה כזו של קהל לאירוע בחירות בשבוע הקרוב.

אז מי הטריח את עצמו לצאת בערב חורפי מהבית ולנסוע לכנס פוליטי באזור התעשייה של אשדוד, כדי להקשיב לפוליטיקאי שנחשב לאחד הנואמים הפחות כריזמטיים בזירה? לרוב הנוכחים באולם היה מכנה משותף: הם אנשי ליכוד לשעבר. בין הנוכחים היו כאלה שהעידו כי התאכזבו מנתניהו, וכעת הם מתלבטים.

"איש טוב אבל זמני": הצעירים מסבירים למה לא יצביעו לכחלון

"אני כל החיים שלי הצבעתי ליכוד" היה אחד המשפטים הנפוצים ביותר ששמענו במהלך הערב. נראה כי הסרטון החדש בקמפיין כחלון, שפורסם אתמול תחת הכותרת "אוהבים את הליכוד - מצביעים כחלון", קלע בדיוק לדעת קהל המבוקש. הסיסמה הזו היא עדיין לא הצהרת תמיכה בנתניהו, אבל היא בהחלט חיבוק דוב לליכוד. את הטקטיקה שמאחוריה הגה אהוד אולמרט בקמפיין 1993 לראשות העיר ירושלים, כשהתמודד מול טדי קולק המיתולוגי שכיהן בתפקיד 28 שנים ברצף. קולק היה מחובר רגשית לכל כך הרבה אנשים, ששום קמפיין נגטיבי לא היה מצליח לפגוע בו. אז אולמרט בחר בטקטיקה ההפוכה, ויצא בסיסמה: "אוהבים אותך טדי, מצביעים אולמרט".

משה כחלון במסע"ת הצגת פתרון למשבר הדיור. ראובן קסטרו
שואב השראה מאהוד אולמרט. כחלון/ראובן קסטרו
בעיר שהעומד בראשה הוא ליכודניק ו-36% מבעלי זכות הבחירה בה הצביעו בפעם שעברה לרשימת הליכוד-ישראל ביתנו, אלה סימנים שצריכים להדאיג את מפלגת השלטון

ואכן, נראה שהסיסמה נפלה על אוזניים קשובות. "כחלון הוא ליכודניק וגם אני כל ימי חיי הייתי ליכודניק, ואני גם אשאר ליכודניק. אני בטוח שכחלון ימשיך את הדרך, אבל יש דברים שהליכוד לא יצליח לעשות וכחלון כן יצליח, בעיקר בתחום החברתי", הסביר בני פרחי, גמלאי של משטרת ישראל שהגיע לכנס לא רק כדי לשמוע את כחלון, אלא גם מתוך הערכה לגלנט. "איך אפשר לשפוט אדם על דבר כזה קטן (פרשת הקרקעות – ע"נ, א"ת), אחרי כל מה שהוא עשה ועבר בחיים, כל מה שהוא תרם למדינת ישראל?", תהה. להערכתו, "יותר מ-50% מהאנשים כאן הם אנשי ליכוד שהתאכזבו מהליכוד".

דני, אחד הפעילים המרכזיים בקמפיין של כחלון באשדוד, מסביר על השינוי שעבר עליו. "כל חיי הצבעתי ליכוד, אבל התאכזבתי מהמדיניות הכלכלית של המפלגה. במערכת הבחירות הקודמת החלטתי שאני מעכשיו מצביע נטו לפי הנושא החברתי. גם ככה בשאר הדברים כולם אותו דבר. פעם שעברה הצבעתי לשלי יחימוביץ', הפעם אני הולך עם כחלון. מבחינתי, הנושא החברתי-כלכלי זה הדבר הכי חשוב ואני מאמין שכחלון הוא היחיד שיש לו מה להציע היום בתחום הזה", אמר. אחרים בקהל היו זהירים יותר ושמרו על עמדתם כמתלבטים, אבל הביעו תחושות דומות.

מאחורי הקלעים, אחד האנשים שסייעו לארגון הכנס של כחלון בעיר הוא לא אחר מסגן ראש עיריית אשדוד בוריס גיטרמן, ראש סניף הליכוד בעיר, שהתאכזב מכך שלא קיבל תפקיד מפתח במטה העולים של המפלגה לבחירות הקרובות, ועבר צד. לדבריו, הוא נשאר חלק מהליכוד, אבל "הפעם הולך עם כחלון". בעיר שהעומד בראשה הוא ליכודניק ו-36% מבעלי זכות הבחירה בה הצביעו בפעם שעברה לרשימת הליכוד-ישראל ביתנו, אלה סימנים שצריכים להדאיג את מפלגת השלטון. אי אפשר לדעת, כמובן, כמה מבין אותם אלף אנשים שהגיעו לכנס אתמול באמת יצביעו לכחלון בסופו של דבר, אבל אם המטרה שלו היא ללכת על קהל המצביעים של הליכוד, יש לכחלון סיבות להיות מרוצה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
גלנט מצטרף לכחלון? "הגיע הזמן להוציא את הראש מהמים". יותם רונן
"איך שופטים אדם שתרם כל כך הרבה בגלל פרשה כל כך קטנה?" יואב גלנט/יותם רונן

לכחלון יש יתרון משמעותי על פני כל המועמדים האחרים: הוא בא מבחוץ, כך שהוא לא אכזב אף אחד בקדנציה החולפת, והתכניות שלו ברובן מעשיות. כל הקמפיין שלו הוא בגובה העיניים. אין שם הבטחות מופרכות כמו "אפס קשישים עניים תוך שנה" או "קרקע עלינו, הדירה שלך", סטייל המחנה הציוני. לכחלון גם יש את האמינות שהוא מביא אתו מהקדנציה המוצלחת שלו כשר התקשורת, אז נחשב לאחד מאנשי הביצוע האהודים בממשלה, ולא רק בגלל רפורמת הסלולר.

אלא שהבטן הרכה שלו, כך נראה, היא הופעותיו הפומביות. בשבועות האחרונים חל שיפור בתחום הזה, אבל עדיין ניכר שכחלון לא רגיל להיות בחזית. המיקרופונים והמצלמות גורמים לו לעתים לבלבול והתרגשות, בניגוד לראשי מפלגות אחרים מנוסים כמוהו, שיודעים להתחמק באלגנטיות מכל שאלה ולהקפיד לדבר בסאונד-בייטס ממסרים שנוסחו בקפידה.

מסע בחירות || טורים אחרונים:
מילה זו מילה? אחרי שנכשל במרכז, ליברמן חותך שוב ימינה
קמפיין נתניהו: המפוטרים החדשים בחוץ, האליטות הישנות בפנים
לא ממריא: חודש לבחירות, הרצוג עסוק בלשכנע את המשוכנעים

נושא: יש עתיד משיקה את קמפיין בחירות 2015, 26.1.2015. ראובן קסטרו
מטאור פוליטי? כחלון מצטייר כתמונת תשליל של לפיד/ראובן קסטרו

הקמפיין של "כולנו" החל בקול ענות חלושה. כשכחלון הכריז על התמודדותו, הוא סומן בן-לילה ככוכב הבחירות הקרובות, שיעשה למערכת הפוליטית את מה שיאיר לפיד עשה בפעם הקודמת. אך לאחר מכן חשף רשימה שמרבית חבריה לא מוכרים לציבור הרחב, ונאלץ להיפרד בתקרית מביכה ממספר 3 ברשימתו, צגה מלקו, אחרי שהסתבר כי היא מנועה מלהתמודד אחרי שלא התפטרה בזמן מעבודתה ברשות השידור. שגרירים זרים המוצבים בארץ החלו לקבוע עמו פגישות בזה אחר זה, כדי להכיר מקרוב את שחקן המפתח הבא. שניים מהם, שהסכימו לשוחח בנושא עם וואלה חדשות, תיארו את האכזבה והתמיהה שחשו לאחר אותן פגישות. הצוותים שלהם הכינו אותם לפגישה עם מטאור פוליטי, ובמקום זאת הם פגשו אדם נטול כריזמה, מעין תמונת תשליל של לפיד.

לא רק המשקיפים החיצוניים התרשמו כך: גם למצביעים לוקח זמן להשתכנע. ההופעות הטלוויזיוניות החשובות של כחלון עד כה היו חלשות יחסית, הוא התקשה לייצר מסר חד וברור שימשוך מצביעים, והסקרים, בהתאם, מנבאים לו מספר חד-ספרתי זה כמה שבועות. אבל אם לשפוט לפי האווירה שהוא הצליח ליצור אמש באשדוד, בעודו יושב על הבמה וברקע שלט ענק המכריז "כחלון לאוצר – ניצחון בשבילי", הרי שהכול עוד יכול להשתנות.

לפניות לכתבים:

אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully