וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג בורח לנתניהו בסקרים – ושניהם מרוויחים

11.3.2015 / 0:40

הסקרים מהיממה האחרונה, שמראים שהפער בין המחנה הציוני לליכוד גדל, משרתים את שתי המפלגות. בעוד שאנשי הרצוג ינסו להשתמש בהם כדי להבהיר לתומכי המרכז-שמאל שהמהפך אפשרי, בסביבת נתניהו מקווים שיצליחו להחזיר את הליכודניקים הביתה מבנט וכחלון

צילום: באדיבות חדשות 10, עריכה: טל רזניק

האם המהפך בדרך, או שמא היתרון של הרצוג ולבני דווקא יעורר את גוש הימין? שני הסקרים שפורסמו אתמול (שלישי), הן בערוץ הכנסת והן בערוץ 2, הצביעו על תמונת מצב דומה: יתרון של שלושה עד ארבעה מנדטים למחנה הציוני על פני הליכוד. באופן פרדוקסלי, היתרון של המחנה הציוני משרת את שתי המפלגות הגדולות: במידה ואין הכרעה ברורה בין הגושים לפי הסקרים, יכולים גם בליכוד וגם במחנה הציוני לפנות למתלבטים ולייצר תחושת דחיפות להצביע עבורן, דבר שלא התאפשר עד כה, כאשר מפת המנדטים הראתה שוויון בין המפלגות.

בכירים בליכוד הביעו אמש חשש מפני מהפך. "אנחנו עם רגליים על הקרקע, המספרים אמיתיים. התומכים שלנו חייבים להתעורר, אחרת תהיה פה ממשלת שמאל", אמרו בשיחה לוואלה חדשות.

לקריאה נוספת:
ריבלין הפציר במצביעים שמסרבים לבחור: "אל תיכנעו לייאוש"
מדגם סטודנטים: ניצחון מוחץ למחנה הציוני - 41 מנדטים
נציג הרשימה המשותפת בפאנל בחירות: "דאעש למדו מהציונים"

ראש הממשלה נתניהו בישיבת ממשלה, פברואר 2015. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
"ניצחון הליכוד רחוק מלהיות בטוח", נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

עם זאת, לצד החששות, במפלגה מקווים שהנתונים הלא מחמיאים יוציאו את תומכי המפלגה מאדישותם, ו-"יחזירו הביתה" רבים ממצביעי המפלגה שנדדו למפלגות אחרות, בדגש על "כולנו" והבית היהודי. בהודעת סמס שנשלחה הערב לפעילי ליכוד, נכתב: "אנחנו בסכנת הפסד אמתית! אנחנו חייבים להציל את המצב ולדאוג שכל אחד מהחברים\ מכרים\ משפחה שלנו יגיעו לקלפי ביום הבחירות ויצביעו לליכוד. אחרת, אנחנו נאלץ לסבול ממשלת שמאל של מרצ יחד עם הערבים. תתעוררו!". אחד המסרים שיבקשו מועמדי המפלגה להדגיש בראיונות לתקשורת היא כי הצבעה לכל אחת ממפלגות הימין או המרכז עלולה לעלות את הרצוג לשלטון. בימים האחרונים מתמקדים חברי המפלגה יותר ויותר במשה כחלון, וחוזרים על המסר "הצבעת כחלון - קיבלת הרצוג". המסר הזה מתכתב עם המסר הנגדי של כחלון, "אוהבים את הליכוד - מצביעים כחלון".

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס לחשש שקיים במפלגה מניצחון של המחנה הציוני. "בעוד שבוע נדע אם הניסיון להפיל את השלטון הצליח", אמר נתניהו בנאום שנשא אמש בכנס בהשתתפות עולים חדשים מצרפת. "ניצחון הליכוד רחוק מלהיות בטוח, צריך להסביר לאנשים ששוקלים להצביע למפלגה אחרת במחנה הלאומי – דעו לכם שיש אפשרות אמיתית שנתעורר בעוד שבוע ונמצא את לבני והרצוג", הוסיף.

לדברי נתניהו, "כל קול שיורד מהליכוד מגדיל את הפער מול השמאל, וזה אומר שמלאכת ההרכבה תוטל עליהם ולא עלינו. אנחנו צריכים להבטיח שהליכוד ירכיב את הממשלה הבאה. אנחנו צריכים להביא אנשים שיצביעו רק בפתק אחד: מחל".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג וציפי ליבני במסיבת עיתונאים בה הציגו את המצע של המחנה הציוני. מרץ 2015. ראובן קסטרו
"כדי להפיל את נתניהו אנחנו צריכים לפתוח פער גדול על הליכוד". הרצוג ולבני, השבוע/ראובן קסטרו

במחנה הציוני, לעומת זאת, משתמשים באותם הנתונים בדיוק כדי לנסות ולשכנע את מצביעי המרכז-שמאל, בדגש על מצביעי יש עתיד, לתת את קולם למפלגה. עד כה, כאשר המצב בסקרים היה שוויון בין שתי המפלגות, התקשו הרצוג ולבני לסחוף מצביעים, בעיקר בשל ההיתכנות הנמוכה שיש להקמת קואליציה בראשותם. כאשר נפתח פער של ארבעה מנדטים על פני הליכוד, ינסו כעת במחנה הציוני לייצר מומנטום, ולשכנע את תומכי המרכז-שמאל כי המהפך אפשרי, וכי הגדלת הפער תבטיח שהנשיא יטיל את הרכבת הקואליציה עליהם.

לבני: "לא משנה כמה מנדטים יש ליאיר, אלא מי ירכיב את הממשלה"

ח"כ ציפי לבני אמרה אמש לוואלה חדשות: "לפיד אומר בכנסים שלו למתלבטים 'אכלו לי, שתו לי'. אני אומרת: מי אכל ושתה? ראש הממשלה. אנשים שוקלים להצביע ללפיד מתוך מחשבה שהוא יילחם למענם מתוך הממשלה, אבל זה לא משנה כמה מנדטים יש ליאיר, אלא מי ירכיב את הממשלה. כדי להפיל את נתניהו אנחנו צריכים לפתוח פער גדול על הליכוד".

נתון מעניין נוסף שהופיע אתמול בסקר ערוץ 2 הוא כי מצביעי כולנו הם ה"מתנדנדים" ביותר, כאשר רק 30% מתומכי המפלגה בטוחים שיצביעו עבורה. במטה המפלגה אמרו הערב כי אינם מתרגשים מהסקר. "הנתונים שלנו שונים לגמרי, וגם סקרים פומביים אחרים הראו אחרת".

(עדכון ראשון: 23:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully