וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציג הרשימה המשותפת בפאנל בחירות: "דאעש למדו מהציונים"

10.3.2015 / 16:50

רג'א זעאתרה, עובד במערך ההסברה של הרשימה, נשאל במהלך כנס באוניברסיטת בר אילן אם לדעתו חמאס הוא ארגון טרור, והשיב: "לא, לעם תחת כיבוש יש זכות להתנגדות". לדבריו, "מאיפה דאעש למדו את הדברים האלה? תחפשו מה התנועה הציונית עשתה ב-48'"

צילום: אגודת הסטודנטים בר אילן, עריכה: ניב פוקס

רג'א זעאתרה, עובד במערך ההסברה של הרשימה המשותפת, התארח היום בפאנל בחירות באוניברסיטת בר אילן וסיפק התבטאות מעוררת מחלוקת באשר לעמדתו בנוגע לחמאס. במהלך הכנס נשאל זעאתרה אם מדובר לדעתו בארגון טרור, ועל כך השיב בנחרצות: "לא".

זעאתרה, עיתונאי בעברו, לא עצר כאן ואף השווה בין לוחמי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) לתנועה הציונית. "מאיפה דאעש למדו את הדברים האלה? תחפשו מה התנועה הציונית עשתה ב-1948. מעשי האונס, הביזה, הרצח, הטבחים שבוצעו", אמר.

לקריאה נוספת:
"קרא למרוקאים ערסים": מועמד המחנה הציוני התעמת עם סטודנטים
הרצוג: "אנו בעימות עם הפלסטינים, לא ברור שיש מי שישב איתנו"
"רצים לכיסא": מי צריך להיות שר הביטחון בממשלה הבאה?

נציג הרשימה המאוחדת: דאעש למדו מהציונים. צילום מסך
"בגלל מדיניות נתניהו נותרו לו שתי ידידות בעולם: מיקרונזיה ושרה". הפאנל בבר אילן/צילום מסך

"בגלל המדיניות של ראש הממשלה בנימין נתניהו נותרו לו שתי ידידות בכל העולם: מיקרונזיה ושרה נתניהו, ולגבי השנייה אני לא בטוח", הוסיף זעאתרה. בשלב זה קיבל נציג הרשימה המשותפת קריאות בוז מהקהל.

"יש ניסיון (לדבר) על האיסלאם הקיצוני... זה לא האיסלאם", אמר זעאתרה ובשלב זה הצביע על ברוך מרזל, מועמד ברשימת "יחד" בראשות חבר הכנסת אלי ישי, וציין: "כמו שזה לא היהדות, אם זה היהדות אז זה (דאעש) האיסלאם". לדבריו, "האיסלאם האמיתי זה רחמנות, קבלת האחר".

מנחה הטקס נכנס לדבריו של זעאתרה וביקש ממנו לענות על השאלה בנוגע לחמאס, לאחר שהתחמק מתשובה מפורשת במשך כמה דקות. "התשובה היא כן או לא - חמאס הוא ארגון טרור?" נשאל זעאתרה. האחרון השיב בנחרצות: "לא, עם שהוא תחת כיבוש יש לו זכות להתנגדות".

בתגובה לדברים נמסר מהרשימה המשותפת כי הרשימה: "הדברים נאמרו במענה לפרובוקציה של אחד ממשתפי הפאנל, שטען שדאעש למדו את מעשיהם מנציג הרשימה המשותפת. הוצאנו עמדה רשמית נחרצת נגד פשעי דאעש, והיא מגנה אותם ללא שום קשר לכל מאורע היסטורי אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully