וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאילת ועד באר שבע: המחנה הציוני נותן דחיפה בדרום

ימים ספורים לפני הבחירות יצאו במפלגה לסיור בין חברי קיבוצים, נערי מכינה, חקלאים וסטודנטים. לבני: "אנחנו רוצים להעביר את המסר שהמהפך אפשרי". הצטרפנו ללוח הזמנים הצפוף

ציפי לבני בכתם הנפט בעברונה. לואיז גרין,
תחילת היום. כתם הנפט בעברונה/לואיז גרין

שבוע לפני הבחירות, החליטו במחנה הציוני לצאת למסע שכנועים בדרום הארץ – מאילת, דרך הערבה ועד באר שבע. אחרי שפתחו אתמול (שלישי) את הבוקר בכנס סוכני הביטוח שנערך באילת ועברו בכתם הנפט שבעברונה, הגיעו חברי הכנסת ציפי לבני ואראל מרגלית והמועמדת יעל כהן-פארן לקיבוץ קטורה הדרומי. מרכז הסמינרים בקיבוץ מזמן לא היה עמוס כל כך במהלך יום עבודה: 60 חברי הקיבוצים מהאזור ועוד כ-40 בני גרעין נח"ל וסטודנטים ממכון המחקר הפועל במקום הגיעו לשמוע את חברי המפלגה.

לבני פתחה בדבריה במצב רוח מרומם, חצי שעה לאחר שפורסם סקר בערוץ הכנסת שמעניק למחנה הציוני יתרון של שלושה מנדטים על הליכוד. "כשלא הצלחתי להרכיב ממשלה, מצאתי מפלט בצימר בחצבה – כי האוויר שלכם מרחיב לי את הנשמה", סיפרה לקהל הדרומי. "הפעם, אני מתכוונת לחזור אחרי שהרצוג ירכיב ממשלה. השותפות ביני ובינו הקפיצה את כולנו למקום שבו הוא מועמד ריאלי לתפקיד".

בחירות 2015 בוואלה חדשות:
מדגם סטודנטים: ניצחון מוחץ למחנה הציוני - 41 מנדטים
ריבלין הפציר במצביעים שמסרבים לבחור: "אל תיכנעו לייאוש"
מהגשש החיוור ועד איבגי: יש אמנים שלא מפחדים מבחירות

ציפי לבני במפגש תושבים בקטורה. לואיז גרין,
שולפת אוטומטית את התשובות מדף המסרים. לבני/לואיז גרין

בתחילת מערכת הבחירות, כשהליכוד הוביל בסקרים, הצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יקדם חוק שימנה את ראש המפלגה הגדולה ביותר באופן אוטומטי לראשות הממשלה. המחנה הציוני לא התייחס אז להצעה, אבל אתמול, ברוח הסקרים, לבני נשמעה אחרת בנושא. "יש הרבה מפלגות סקטוריאליות, ולכן אני בעד הקביעה העקרונית שראש המפלגה הגדולה ביותר יהיה ראש הממשלה. ככה יהיה אפשר לסחוט אותו פחות", אמרה.

אחד הסטודנטים שלומדים באזור, לבוש בחולצה של סיעת "עיר לכולנו" מעיריית תל אביב, שאל את לבני: "בתעמולה שלכם אתם אומרים שהרצוג ראה ערבים דרך הכוונת. האם זו הדרך שלכם לפנות לשוחרי שלום כמוני?" לבני, שרגילה לשלוף את התשובות מדפי המסרים כבר האופן אוטומטי, לא התבלבלה. "התכוונו לאיסלאם הקיצוני, אלה שרוצים להרוג אותנו. איתם אין דרך לדבר, תאמין לי".

מיד כשנגמרת השעה שהקציבו למפגש, על פי לוח הזמנים המדוד שלהם, עלו המועמדים על כלי הרכב בדרך ליעד הבא – מפגש עם חקלאים במרכז המחקר ופיתוח בחצבה. מסביב לשולחן עמוס בפלפלים ובעגבניות תוצרת האזור, ישבו נציגי המשקים עם לא מעט תלונות בפיהם: החרם האירופי שמסב להם נזקים, הקשיים הכלכליים בחיי החקלאות והמשקים שנסגרו, וגם היחס של לבני עצמה לקק"ל ולחטיבה להתיישבות, שכפי שהם עצמם מעידים, עוזרים להם במגוון תחומים. "יש שני גופים מושמצים במדינה הזו", פותח נציג החקלאים. "ואף אחד מהם הוא לא אני במקרה?", שואלת לבני, ספק בהומור וספק במרירות, על רקע ההתקפות נגדה במערכת הבחירות. "התכוונתי לקק"ל ולחטיבה להתיישבות", ממשיך נציג החקלאים בשלו. השניים מתווכחים על ענייני השקיפות בשני הגופים העמומים, והשיירה ממשיכה לעבר המכינה הקדם צבאית ערבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ציפי לבני במפגש תושבים בקטורה. לואיז גרין,
ויכוח קצר, ולהמשיך ליעד הבא. מפגש עם חקלאים בחצבה/לואיז גרין

לבני מגיעה לחדר מלא ב-50 נערים ונערות לפני גיוס לצה"ל, חלקם דתיים וחלקם חילוניים. הקהל אמנם אידיאליסטי ואכפתי, אבל ניכר שאפילו בשבילם דף המסרים של לבני קצת כבד. לבני התחילה בדאעש והאיסאלם הקיצוני, המשיכה להרצאה על עיקרון שתי המדינות מול מדינה אחת, ועברה להסברים על ענייני מנהל מקרקעי ישראל, דיור ציבורי וכשלי שוק - לא הדרך הקלאסית לשכנע בני 18 להצביע עבורה. אחת הנערות הקשתה ושאלה: "הסיסמה שלכם וגם של הליכוד היא 'זה אנחנו או הם'. את לא חושבת שזאת סיסמה שיוצרת קיטוב בעם? או אני, או אתה, במקום קירוב לבבות?" בתגובה, אמרה לבני: "אין מה לעשות, כי יש כאן ויכוח אידיאולוגי בין שתי השקפות עולם".

כשהיא מסיימת לדבר, יוצאים המכיניסטים לדשא. "היא יודעת לדבר יפה", אומרת אחת מהם, "אני שאלתי אותה מאיפה היא מתכוונת לקצץ, אם היא מתכוונת להוסיף כסף גם לבריאות, גם לרווחה, גם לדיור וגם לחינוך. בכל זאת, יש גרעון. אבל היא לא ענתה לשאלה שלי".

ציפי לבני במפגש תושבים בקטורה. לואיז גרין,
"שאלתי מאיפה היא מתכוונת לקצץ, אבל היא לא ענתה לשאלה". לבני מול תלמידי המכינה/לואיז גרין

בחדר צדדי, אנחנו תופסים את לבני לשיחה קצרה. "אנחנו רוצים להעביר את המסר שהמהפך אפשרי", היא אומרת. "ביבי בירידה. אנשים לא רוצים את נתניהו כראש ממשלה". שאלנו אותה מה היא חושבת על האווירה במערכת הבחירות, שרק השבוע הביאה את ההתבטאויות של יאיר גרבוז ויהושע סובול מחד, ואת חגי הוברמן מאידך. "אני לא זוכרת מערכת בחירות כזו מבחינת רמת השיח, אני מודה", ענתה. "כשראיתי את כל הסרטונים האלה שהוא בייביסיטר בגן ילדים, זה היה לי מוזר. אמרתי לעצמי, 'הוא ראש הממשלה, איך הוא מעלה תכנים כאלה לעמוד הפייסבוק שלו?'".

מאידך, תהינו אם מדובר אולי בהתמתנות לאור העובדה שמערכות בחירות קודמות לוו באלימות בין פעילים, וכעת מדובר במריבות מילוליות. "פעם הפעילים היו הולכים מכות, אבל פה זה מפי הגבורה", ענתה. "ראש הממשלה אומר עליי, 'היא סכנה'. לא היה דבר כזה. בבחירות 99', הפעם האחרונה שבה פעילים הלכו מכות, הייתה כאשר ברק אמר 'ביבי אתה לא יכול'. היום, ביבי אומר בקולו את מה שהוא לחש אז באוזן של הרב (מתכוונת לאמירה "אנשי השמאל שכחו מה זה להיות יהודים" שלחש נתניהו לרב כדורי בבחירות 97' – ע"נ, א"מ). אני לא זוכרת דבר כזה".

לפניות לכתבים:
עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il
אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully