וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטיני שהותקף בידי מרזל: "כתב האישום - מסר נגד אלימות"

12.3.2015 / 0:27

בשיחה עם וואלה חדשות, הביע עיסא עמרו שביעות רצון מהגשת כתב האישום נגד פעיל הימין הקיצוני שלכאורה תקף אותו בחצר ביתו. לדבריו, "מי שלא שומר על החוק - מגיע לו להישפט ולקבל את עונשו". מרזל בתגובה: "עמרו הוא פרובוקטור"

מערכת וואלה!

"זהו מסר לכולם נגד אלימות" – כך אמר אמש (רביעי) הפלסטיני שהותקף לכאורה לפני שנתיים על ידי פעיל הימין הקיצוני ברוך מרזל. בשיחה עם וואלה חדשות, בירך עיסא עמרו על הגשת כתב האישום נגד מרזל, עליה פרסמנו הבוקר לראשונה. "אני שמח מאוד על כך", ציין. "אני חושב שזה מאוד חשוב שהוגש כתב אישום נגדו כדי להעביר מסר לכולם שמי שנוהג באלימות יקבל את עונשו".

עיסא עמרו, פלסטיני שהותקף על ידי ברוך מרזל. באדיבות המצולמים
"חשוב שמרזל יקבל את עונשו". עיסא עמרו/באדיבות המצולמים

עמרו טען כי מרזל תקף אותו בחצר ביתו ואז סיפר למשטרה כי הותקף על ידי עמרו. "עוכבתי במשטרה כמה שעות והמשטרה סגרה את התיק נגדי", תיאר הפלסטיני, שיוצג אז על ידי ארגון יש דין. "מנגד, יש הרבה תיקים שנסגרו לגבי תקיפה של מתנחלים נגד פלסטינים והדין לא מוצה עם התוקפים".

עוד באותו נושא:
פרסום ראשון: 6 ימים לבחירות - אישום נגד ברוך מרזל בגין תקיפה
אישום נגד מרזל סמוך לבחירות: המשטרה תבחן את העיתוי

הוא הביע שביעות רצון מכך שעבודתו נשאה פרי. "אני מאוד גאה שאני מצליח בפעילות שלי למען זכויות אדם תוך כדי הקפדה על שמירה על החוק ובלי אלימות", אמר והוסיף: "ומי שלא נוהג כך - מגיע לו להישפט ולקבל את עונשו".

ברוך מרזל התייחס לדברים של עמרו ואמר כי הוא מדובר באדם שפועל כדי לעורר פרובוקציות. "עיסא עמרו הוא עבריין שרק לאחרונה נעצר בגין הפרות סדר ועידוד אלימות בחברון", אמר מרזל והוסיף: "מדובר בפרובוקטור מספר אחד שאפילו בצלם ויתרו על שירותיו, אדם המחולל מהומות ומצית תבערה. כדרכו של עמרו, הסירטון ערוך היטב וחסרות בו עובדות מהותיות ותיעוד הפרובוקציות של הערבים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ברוך מרזל בחוג בית, רחובות מרץ 2015. ראובן קסטרו
"המשטרה מחפשת להתנכל לאנשי ימין". ברוך מרזל/ראובן קסטרו

כפי שנחשף אתמול בוואלה חדשות, לפני יומיים הגישה יחידת התביעות של משטרת מחוז ש"י לבית משפט השלום בירושלים את כתב האישום נגד מרזל, המוצב במקום הרביעי ברשימת "יחד" של אלי ישי לכנסת ה-20. במשטרה מדגישים כי כתב האישום הוגש על בסיס תשתית ראייתית שגובשה, ובתום הליך חקירה מקצועי שכלל השלמות שנדרשו ובוצעו לאחרונה. עם זאת, באשר לעיתוי הגשת האישום, הדגישו כי "הנושא ייבחן ויופקו הלקחים במידת הצורך".

לפי כתב האישום, ב-8 בפברואר 2013, בשעות הערב, ישב עמרו בביתו שבחברון ושתה תה יחד עם תושבים נוספים. בשלב מסוים עבר מרזל בסמוך לחצר ביתו יחד עם כמה אנשים נוספים, בדרכם לתפילה במערת המכפלה. מסיבה שאינה ידועה, נטען, נכנס מרזל לביתו של עמרו, על אף שהאחרון אמר לפעיל הימין ולחבריו לעזוב את המקום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כתב האישום נגד מרזל/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתגובה, כך לפי כתב האישום, החל מרזל להכות את עמרו במכות אגרוף בפניו. עמרו דחף אותו מחוץ לחצר הבית והחל לצעוק "חייל, חייל". למקום הגיע חייל צה"ל בשם אייל טיבי. בעוד טיבי עומד חוצץ בין מרזל לבין עמרו ואחרים, בעט שוב מרזל ברגלו של עמרו. כשהתרחק החייל במעט ממרזל, בעט שוב פעיל הימין בחוזקה ברגלו של עמרו.

מרזל עצמו התייחס למועד הגשת כתב האישום, ואמר בתגובה כי "העיתוי שבו בוחרת המשטרה לכתב האישום הזה הוא עיתוי מדהים, שמוכיח את הטענות שלנו שמדובר במשטרה פוליטית שמחפשת, לרדוף ולהתנכל לאנשי ימין. יש גורמים שיעשו הכול כדי לפגוע בכניסתי לכנסת, אבל על אפם וחמתם ב-18 לחודש אני אהיה חבר כנסת ואפעל למען עם ישראל וארץ ישראל. מדהים שבעניין חנין זועבי טרם הוגשו כתבי אישום על כל המעשים החמורים שלה, ומצד שני, בקשר אליי היד קלה על ההדק".

ברוך מרזל מלווה באיתמר בן גביר, מגיע באיחור לדיון בבית המשפט העליון לדיון בהחלטת ועדת הבחירות המרכזית לכנסת לפסול את מועמדותו, פברואר 2015. נועם מושקוביץ
"ניסיון לפגוע בטוהר הבחירות". בן גביר ומרזל/נועם מושקוביץ

עורך דינו, פעיל הימין איתמר בן גביר, אף שיגר מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בנושא. "ידוע לי שכעניין שבמדיניות, הנכם מקבלים החלטות בנושאים כגון זה רק לאחר הבחירות כדי שלא תהיה אפילו מראית עין של התערבות פוליטית", כתב. "אלא שבמקרה דנן, הוגש כתב האישום ואף הודלף על ידכם לאמצעי התקשורת. אנחנו רואים בכך משום התערבות בוטה ואף ניסיון לפגוע בטוהר הבחירות".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il

(עדכון ראשון: 19:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully