וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט קבע: עיתונים חרדים יחויבו לפרסם מפלגת נשים

13.3.2015 / 17:03

בית המשפט קיבל את עתירתה של יו"ר מפלגת "ובזכותן", שטענה כי העיתונים "יתד נאמן" ו"יום ליום" סירבו לפרסם את מודעות המפלגה משום שבראשה עומדת אישה. כעת הם יידרשו לפרסם מודעה אחת לפחות עד לבחירות

קמפיין תנועת הנשים החרדיות לא נבחרות לא בוחרות. מתוך עמוד הפייסבוק של "לא נבחרות לא בוחרות", צילום מסך
קמפיין תנועת הנשים החרדיות לא נבחרות לא בוחרות/צילום מסך, מתוך עמוד הפייסבוק של "לא נבחרות לא בוחרות"

בית המשפט המחוזי מרכז קבע היום (שישי) כי שני העיתונים החרדים "יתד נאמן" ו"יום ליום" יחויבו לפרסם מודעה אחת של מפלגת הנשים החרדיות "ובזכותן" עד לבחירות שיתקיימו ביום שלישי הקרוב. ההחלטה התקבלה בעקבות עתירה שהגישה יו"ר המפלגה רות קוליאן, בטענה שהעיתונים סירבו לפרסם את מפלגתה רק משום שהיא אישה.

המודעה שביקשה קוליאן לפרסם היא מילולית, ללא תמונות. "אני מתקשה לקבל את הטענה שלפיה עיתון חדשותי הסוקר את מערכת הבחירות, ובכלל זה מציין קיומן של מפלגות שונות, עלול לפגוע ברגשות קוראיו על ידי פרסום מודעה של מפלגת הנשים החרדיות", כתב השופט יעקב שפסר בהחלטתו. "כאשר מדובר בפרסום לחברה החרדית, אשר זהו אמצעי התקשורת העיקרי בה, שענייניו מידע באשר לבחירות לכנסת, מתחדד לדעתי אופיו הציבורי של השירות".

בחירות 2015 - כל הכותרות:
אולי הפעם? ברוך מרזל הופך את עורו בדרך אל הכנסת
דווקא אחרי לכתו, הרב עובדיה נוכח בבחירות יותר מאי פעם
חשד: פעילי ימין ריססו גז מדמיע על פעילי המחנה הציוני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יו"ר מפלגת "ובזכותן", רות קוליאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההחלטה ניתנה במקביל לתביעה בסך מאה אלף שקלים שהוגשה מאותה סיבה. לפי התביעה, בסוף ינואר פנתה קוליאן למחלקת הפרסום של העיתון "יתד נאמן", המזוהה עם סיעת "דגל התורה" החרדית-ליטאית, וביקשה לשכור שטח פרסום על מנת לקדם את הרשימה שבראשותה. היא קיבלה הצעת מחיר, אך כשנשאלה על מהות הפרסום, נענתה: "זה לא יעבור אצלנו חלק". לאחר ששלחה את המודעה, נענתה: "כפי שחשבתי המודעה לא מאושרת על ידי הוועדה הרוחנית".

נוסף על כך, טענה קוליאן בתביעה, שהוגשה על ידי "מרכז צדק לנשים" ו"מרכז רקמן בבר אילן", כי הגישה פנייה דומה לביטאון ש"ס "יום ליום", ושם נענתה לאחר שהעבירה את נוסח המודעה: "זה ממש לא הוגן לשלוח לי כזאת מודעה, ואני לא רוצה שתעשי לנו כאן... אפילו לא העברתי לוועדה הרוחנית ואת יודעת מה התשובה. אני לא מעבירה כזו מודעה לוועדה הרוחנית".

"יתד נאמן" יוצא לאור מדי יום, כך שיהיה חייב למלא אחר החלטת בית המשפט, אלא אם כן יערערו מנהליו לבג"ץ. לעומת זאת, ביטאון ש"ס "יום ליום" יוצא לאור רק בימי חמישי, כך שטרם ברור איך ואם ימלא אחר החלטתו של בית המשפט.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"יום חג עבור כלל הנשים במדינת ישראל"

בתגובה להחלטה מסרה המפלגה: "קשה לעשות היסטוריה, אבל אם מאמינים חזק ופועלים למענה - היא תגיע. זהו יום חג עבור כלל הנשים במדינת ישראל, וכפי שהבטחנו בתחילת הדרך כשטענו שאכן נגיע לכלל הנשים החרדיות, אנו מקיימות. הגיע זמן נשים. נגן על זכויות הנשים והחלשים, באשר הן, בכל מקום, ובכל זמן. אנו בונות גשר בין המגזר החרדי לחברה הכלל ישראלית, ונמשיך לשרת את כלל אזרחי מדינת ישראל ביום רביעי, מתוך הכנסת".

החלטת בית המשפט נגד העיתונות החרדית, הפועלת תחת צנזורה קפדנית, היא משמעותית מאוד. זאת משום שעיתונים אלה אינם נוהגים לפרסם מפלגות אחרות מלבד אלה המזוהות עם העיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully