וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאסר על ש"ס להפיץ "קמעות" המבטיחים הגעה לגן עדן

ועדת הבחירות המרכזית אסרה על המפלגה להמשיך לחלק תמונה של מרן עם הכיתוב: "מי שבוחר בש"ס ישר לגן עדן". פעילי מפלגת יחד מתלוננים כי תומכי ש"ס גונבים פתקי הצבעה ומתנכלים להם

צילום: באדיבות בחדרי חרדים, יענקי אריה; עריכה: יאיר דניאל

ראשי המפלגות ש"ס, מפלגת יחד ויהדות התורה פתחו הבוקר (שלישי) את יום הבוחר בתפילות. יו"ר ש"ס אריה דרעי עלה לקברו של הרב עובדיה יוסף המנוח יחד עם רבני התנועה - כפי שעשה אמש יריבו הפוליטי, ח"כ אלי ישי – ומשם יצא להצביע. לעומתו, ישי התפלל בשעות הבוקר בכותל המערבי ולאחר מכן ניגש לממש את זכותו הדמוקרטית בשכונת הר נוף בבירה.

"קראתי לכל פעיליי ואני קורא שוב: התנהגו בצורה מופתית ובאיפוק", אמר ישי לאחר הצבעתו, "מאמין שהם ימשיכו לנהוג בצורה זו כפי שעשו עד כה". ישי הביע אופטימיות והוסיף: "יש סחף גדול, יש הרגשה מצוינת". פטרונו הרוחני, הרב מאיר מאזוז, אמר דברים ברוח דומה: "הלילה נשמע בעזרת השם בשורות טובות, זו מצווה גדולה וחשובה. שמעתי בעצב על הזיופים בכל הארץ וכואב לי כי פוגעים בעולם התורה ובארץ ישראל".

גם דרעי הרגיש בתכונה חיובית, לדבריו, בקרב מצביעיו. "זה היום לו חיכינו, עבדנו קשה מאוד להגיע לכאן. אני מקווה שבמחילה נפתיע את כל הסוקרים והתוצאה לפי התחושה שלי היא הפתעה", אמר. "מה זה הפתעה? יותר מהסקרים האחרונים. אנחנו עשינו את כל המאמצים וכל מה שיכולנו. עייפתי מכל הספינים, כל הזמן שמועות וספקולציות". כשנשאל מה אמר על קבר מרן, השיב: "תנחשו לבד, אנחנו עושים את שליחותו".

בחירות 2015 || לקריאה נוספת:
נתניהו בריאיון לוואלה: "ציפי מחזיקה את הרצוג בגרון"
הרצוג: "פתאום נתניהו מתראיין? מגיע לאזרחי ישראל תשובות אמיתיות"
הנשיא ריבלין בטור מיוחד: יום חג לדמוקרטיה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פוגעים בתורה". הרב מאיר מאזוז, פטרונו הרוחני של ישי, מצביע בבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך
ליצמן: "אני בטוח שנוכל להחזיר על כל מה שעוללו לנו בשנתיים האחרונות"

ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) בחר להתייחס לאחר הצבעתו לממשלה האחרונה, שלדבריו פגעה במגזר החרדי. "אני בטוח שהציבור יתגייס ויתמוך בנו, ונוכל להחזיר את כל מה שעוללו לנו בשנתיים האחרונות", אמר. "אני בטוח שנוכל להחזיר את כל הגזירות".

במהלך שעות הבוקר עתרה מפלגת הבית היהודי נגד ש"ס, בטענה כי פעיליה מקיימים בעיר חולון תעמולה לא חוקית. זאת, מאחר שהם מחלקים שני פריטים: דף לרישום לתיקון פדיון נפש למצביעי ש"ס, ותמונה מהודרת, שעליה נכתב "דברי המרן: מי שבוחר בש"ס ישר לגן עדן". ועדת הבחירות המרכזית קבעה כי מדובר בברכה, דבר שאסור על פי חוק, ועל כן אסרה על המפלגה להמשיך לעשות כן.

מפלגת יחד: פעילי ש"ס גונבים פתקי הצבעה

בשעות הבוקר הגישה מפלגת יחד עתירה דחופה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון סלים ג'ובראן, נגד מפלגת ש"ס. זאת, בטענה כי היא מנצלת את תפקידו של הרב הראשי הספרדי לישראל, יצחק יוסף, ומפיצה תמונה שלו, ובו הוא נראה מצביע למפלגה. מפלגתו של ישי טענה כי מדובר בפעולה לא חוקית שאף מבזה את מוסד הרבנות, ודרשה להפסיק זאת לאלתר.

בתגובה, השיב ג'ובראן כי העתירה נדחית מאחר שניכר כי הרב יוסף צולם "ללא ידיעתו". עוד הוסיף כי יו"ר ועדת הבחירות כי יצחק יוסף לא תכנן לבצע שום תעמולה עבור המפלגה.

בכך לא תמה ההתכתשות בין המפלגות. במטה יחד דווח על זיופים, גניבות פתקים ומניעת כניסה של משקיפים מטעמם לקלפיות שונות ברחבי הארץ. לטענת אנשי המפלגה, שאף הגישה עתירה ראשונה לוועדת הבחירות להוצאת צו ביניים נגד תנועת ש"ס בשל הפצת מודעות ובהן איומים של רבנים נגד מצביעי המפלגה, האירועים האלימים והניסיונות לגנוב ולחבל בפתקי הצבעה אירעו בחיפה, בירושלים, בכפר הרא"ה, בתל ציון וביישובים נוספים.

לפניות לכתב יקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully