וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט התנחם בניצחון הימין: "אני גאה בציונות הדתית"

אחרי שמפלגת הבית היהודי קיבלה 4 מנדטים פחות מהבחירות הקודמות וזכתה רק ב-8, הצהיר היו"ר כי "עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה - גם אנחנו". גם בישראל ביתנו נרשמה אכזבה: "מערכת הבחירות הזאת הייתה פשוט בלתי-אפשרית"

עריכה: שניר דבוש
איילת שקד: "אני מקווה שתתגבש פה קואליציה ימנית שתתפקד בהרמוניה לאורך זמן"

מתח רב שרר במטה הליכוד בגני התערוכה שבתל אביב לקראת שעות הערב אתמול (שלישי), ופעילי המפלגה עמלו עד לרגעים האחרונים על מנת לסחוף קולות נוספים. תוצאות המדגמים בערוצי הטלוויזיה שנחשפו אמש חזו 27 מנדטים לליכוד בראשותו של בנימין נתניהו - מספר זהה למחנה הציוני.

במטה הבית היהודי המשיכו לפעול בשטח עד לרגע האחרון, וכל המועמדים והפעילים בשטח עברו מעיר לעיר כדי להמריץ בוחרים נוספים להגיע ולהצביע, אולם תוצאות המדגמים, החוזים שמונה מנדטים בלבד למפלגה, התקבלו באכזבה מרה במטה.

יו"ר המפלגה, נפתלי בנט, אמר אמש בשיחות סגורות: "לא אהיה עלה תאנה בממשלת אחדות עם קווי יסוד של מדינה פלסטינית. במקרה כזה אלך לאופוזיציה". זאת, בעקבות ההערכות במפלגה כי לאור תוצאות הבחירות המסתמנות, יצחק הרצוג לא יצליח להרכיב ממשלה, ובידי נתניהו תהיה האפשרות להרכיב ממשלת ימין או ממשלת אחדות. "עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה - גם אנחנו", כתב בנט בדף הפייסבוק שלו.

תוצאות כל המדגמים

ח"כ איילת שקד אמרה אמש: "לאחר חודשים עמוסים הגענו כמעט לסיומו של המסלול. צר לי שחברי כנסת מעולים כגון אבי וורצמן ואורית סטרוק נותרו בחוץ. עם זאת, חשוב ומשמח כי העם בחר ממשלת ימין מובהקת. פוליטיקה היא ריצת מרתון ולא ריצת ספרינט. אנו מוכנים לפעול בכל הכוח למען עם ישראל בשלל התחומים בקדנציה הבאה כפי שעשינו בקדנציה האחרונה. אני מקווה שתתגבש פה קואליציה ימנית שתתפקד בהרמוניה לאורך זמן".

מספר 6 ברשימת הבית היהודי, ינון מגל, אמר במשדר וואלה: "צריך לשמוח, הימין ניצח. הציונות הדתית כרגיל משלמת מחיר ונכנסת תחת האלונקה. נתניהו בינתיים התקשר לבנט והם בירכו זה את זה. הימין ניצח". עם זאת, הבהיר מגל: "אנחנו לא נשב בכל ממשלה. ממשלה שתיקח אותנו, אך תהיה לה אג'נדה של שמאל - לא נשב בה".

עוד בוואלה חדשות:
נתניהו הפיץ סרטון: "הערבים מגיעים בכמויות אדירות אל הקלפי"
הרצוג: "פתאום נתניהו מתראיין? מגיע לאזרחי ישראל תשובות אמיתיות"
כחלון על הפצת קלטת "ההטעיה" של הליכוד: "מעשה שלא ייעשה"

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט נואם במטה לאחר תוצאות המדגם, מרץ 2015. קובי אליהו
בנט, הערב/קובי אליהו
מטה הליכוד, תל אביב, מרץ 2015. ראובן קסטרו
מטה הליכוד, הערב/ראובן קסטרו

"עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה, אנחנו רצים למרחקים ארוכים", אמר בנט במטה המפלגה. "אנחנו לא מפחדים ולא מורידים ראש, ומרימים הערב את הדגלים שלנו עוד יותר גבוה. שואלים אותנו בדקות האחרונות אם אני מאוכזב מהציבור הדתי-לאומי ואני אומר הפוך: אני גאה בציונות הדתית. הציבור שלנו נקרא למשימה פוליטית - והוא התייצב בגדול. המחנה הלאומי נצח!".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הגיב בריאיון לחדשות 2 לתוצאות המדגמים: "בואו נחכה, אלה עדיין לא תוצאות אמת". הוא סירב לציין על מי ימליץ לראשות הממשלה, ואמר: "אני כרגע אפגש עם הפעילים, שנתנו הכל מעצמם, ואחר כך נשב ונחליט".

בדברים שנשא במטה הבחירות, אמר ליברמן: "עברתי הרבה מערכות בחירות. המערכת הזאת הייתה פשוט בלתי-אפשרית.
התמודדנו עם כוחות גדולים בתוך ומחוץ למערכת הפוליטית, שעשו יד אחת על מנת לחסל את המפלגה שלנו, אבל הם לא הצליחו - והם לא יצליחו".

"אנו ממתינים לתוצאות סופיות, ורק אחר כך הנשיא יטיל על מישהו את מלאכת הרכבת הממשלה הבאה", הוסיף. הוא קרא לשינוי שיטת הממשל: "גם הזמן וגם התהליך עצמו - כל תהליך הקואליציה - הוא דבר בלתי אפשרי. אנו חייבים להבין שמדינת ישראל צריכים להתנהל באופן רציני".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במטה ישראל ביתנו הורגשה דאגה מכך שהמפלגה תמצא את עצמה מחוץ לכנסת הבאה. הפעילים שנשארו בשטח עד לרגעים האחרונים הביעו אופטימיות זהירה, ודיווחו על אחוזי הצבעה גבוהים במוקדי הכוח של המפלגה. "האווירה טובה וחיובית", סיפר גורם במפלגה, "אך יש הרבה עבודה והמצב עדיין לא ברור".

"הקמפיין של נתניהו הצליח לנגוס גם בנו, צריך להגיד את האמת", אמר הערב גורם במפלגה, שהעריך כי התוצאה הסופית תציב את המפלגה עם כשישה מנדטים.

לקראת שעות הערב, הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא צפוי לתת הצהרה לערוצי התקשורת, אולם יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן, הוציא צו האוסר על ערוצי הטלוויזיה והרדיו לשדר את ההצהרה, משום שמדובר בחומר תעמולתי. "הליכוד מביע זעם על ההחלטה לפסול את שידור דבריו של ראש הממשלה נתניהו", נמסר ממטה המפלגה. "בעוד ציפי ובוז'י התראיינו בכל אולפני הטלוויזיה במשך כל היום, הראשון שהחליטו לפסול את שידור דבריו הוא ראש הממשלה. לא יסתמו לנו את הפה. ראש הממשלה העביר את דבריו באינטרנט".

מטה ישראל ביתנו בירושלים, מרץ 2015. טלי מאייר
מטה ישראל ביתנו, הערב/טלי מאייר
מטה הבית היהודי, ת"א מרץ 2015. קובי אליהו
מטה הבית היהודי, הערב/קובי אליהו

יו"ר מפלגת הבית היהודי נפתלי בנט הגיע במהלך היום לקלפי בירושלים, וטען כי הציבור המזוהה עם הימין בארץ אדיש לעומת השמאל. לדבריו, "חרשתי את הארץ. ראיתי עולם של שמאל מאורגן וממומן ותורים ארוכים, אצל הימין אדישות. צריך שהעם יתעורר". בדברים שנשא במטה המפלגה בכפר המכביה ברמת גן, הוסיף: "אסור לתת לציונות הדתית ליפול".

(עדכון ראשון: 21:00)

יו"ר הבית היהודי, ירושלים מרץ 2015. טלי מאייר
בנט, הערב בירושלים/טלי מאייר
מטה ישראל ביתנו בירושלים, מרץ 2015. טלי מאייר
שרון גל במטה ישראל ביתנו/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully