וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיילים העניקו למרצ מנדט חמישי - גלאון לא תתפטר

עם ספירת המעטפות הכפולות התברר כי תמר זנדברג תהיה במשכן. הליכוד עלה ל-30 ויכניס את אורן חזן. הרשימה המשותפת ויהדות התורה איבדו את המנדט ה-14 וה-7, בהתאמה. שיעור ההצבעה עלה ל-72.3% - הגבוה מאז 99'. צפו במפת ההצבעה לפי אזורים

דוד קורן, עריכה: שניר דבוש

עם ספירת קולות החיילים, התברר הבוקר (חמישי) כי מרצ מתחזקת ועולה לחמישה מנדטים, על חשבונה של הרשימה המשותפת שירדה ל-13. בעקבות זאת, חזרה בה יו"ר המפלגה זהבה גלאון מהחלטתה להתפטר. בנוסף לכך, ספירת המעטפות הכפולות העניקה לליכוד את המנדט ה-30, על חשבונה של יהדות התורה שאיבדה את המנדט השביעי. משמעות הדבר כי בכנסת ייכהן אורן חזן, בנו של חבר הכנסת לשעבר יחיאל חזן, שזכור מפרסת ההצבעה הכפולה וגניבה לכאורה של מוח ההצבעה.

בתוך כך, בסביבות השעה 9:00 בבוקר סיימה ועדת הבחירות המרכזית את ספירת קולות המצביעים. בתום הספירה עלה שיעור ההצבעה ל-72.3% - הגבוה ביותר מאז שנת 99'. מנתוני הוועדה עולה כי בסך הכול הצביעו 4,253,336 מתוך 5,878,362 בעלי זכות הבחירה הרשומים בפנקס הבוחרים, ו-43,869 קולות נפסלו. אחוז החסימה, 3.25%, נקבע על136,808 קולות ומנדט על 33,482 קולות. התוצאות הסופיות יתפרסמו ב-25 במרץ.


בחירות 2015 II כל הכותרות
28 נשים, 10 עיתונאים ו-7 גנרלים: אלו פני הכנסת הבאה
נקמת "מנשקי המזוזות והקמעות": הדרום המליך את נתניהו
הבית הלבן על ניצחון נתניהו: אובמה עדיין תומך בפתרון שתי המדינות

זהבה גלאון ותמר זנדברג בכנס בו ועידת מרצ מאשרת את מינויה ליו"ר המפלגה, צוותא. יוסי ציפקיס
החיילים הכניסו אותה לכנסת. זנדברג/יוסי ציפקיס

לאור עדכון התוצאות ושיחות שקיימה עם חברי רשימת מרצ, יושבת הראש זהבה גלאון, שהודיעה לפני יממה על התפטרותה, חזרה בה. "מרצ קיבלה את המנדט החמישי מתומכים צעירים, מחיילי צה"ל, שהעלו את שיעורי התמיכה במרצ", מסרה גלאון אחרי התוצאות הסופיות. "מה שהביא את מרצ לשמור על כוחה מבחינת מספר המצביעים, כ-170 אלף, לעומת הבחירות הקודמות. בנסיבות שנוצרו מדובר בהצלחה נגד כל הסיכויים".

לדבריה, "התרגשתי מאלפי הפניות שקיבלתי, מהתמיכה ומהעידוד. אנחנו נכנסים לתהליך בנייה מחדש של מרצ ושל השמאל בישראל, שאותו אוביל עם חברותיי וחבריי לסיעה. יחד נניף מול ממשלת הימין את דגל השלום, הצדק החברתי, השוויון והמאבק בגזענות בחזית הפרלמנטרית והחוץ פרלמנטרית".

אתמול, בסטטוס שפרסמה בפייסבוק, קיבלה גלאון את האחריות על ארבעת המנדטים שהראו תוצאות האמת, נכון לאותו הרגע, והודיעה על התפטרותה על מנת להכניס לכנסת את ח"כ תמר זנדברג, החמישית ברשימה. עם זאת, כאמור, היא חזרה בה לאחר שזנדברג נכנסה בזכות המנדט ה-5 לכנסת.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד לפני שנודע שמרצ עולה לחמישה מנדטים, ח"כ תמר זנדברג קראה לגלאון לחזור בה מכוונת ההתפטרות, על אף שהצעד היה מאפשר את כניסתה לכנסת. "בוקר קשה לשמאל", מסרה אתמול זנדברג. "ההודעה של זהבה גלאון היא דוגמה ומופת של מנהיגות, יושרה ואומץ שמאפיינים אותה תמיד ושכל כך חסרים פה. הכישלון הוא לא של זהבה, אלא של כולנו. אני לא יכולה לדמיין כנסת וחיים ציבוריים בלי זהבה גלאון וקוראת לה לחזור בה מכוונת ההתפטרות. בכל מקרה, זה עוד לא גמור ונקווה שמחר בבוקר לא יהיה בהודעתה צורך כי נשיג גם את המנדט החמישי ונתחיל יחד את המסע הארוך לתיקון ולשינוי שכל כך נדרש פה".

יוסי שריד התייחס אתמול לנושא במשדר וואלה חדשות ואמר כי הוא "לא יודע אם זהבה עושה נכון או לא נכון בקשר להתפטרותה". לדבריו, "מרצ היא כנראה יותר מדי טובה בשבילכם, בשביל המדינה. תקום ממשלת ימין, היא תלך בכוחה זה, ונראה מה היא יודעת לעשות. כנראה שהיא תמיט עלינו מספר אסונות בדרך, ולא בזמן רחוק, ואז נהיה במצב יותר הגיוני כדי לחשוב על הדברים".

התמקדו פנימה במפה, ותוכלו לצפות ביחידות שטח קטנות יותר:

יו"ר יהדות התורה, יעקב ליצמן, טען על אף איבוד המנדט כי "נתוני תוצאות הבחירות מוכיחים שהייתה עלייה ניכרת של אלפי קולות חדשים לטובתנו". עוד הוסיף ליצמן כי "לשמחתי, קיבלנו תמיכה גם מערי פריפריה ומקהלים שמחוץ למעגל הטבעי שלנו, בשל פעילותנו בתחום החברה, הבריאות, הקירוב ועוד. בתפילה ובתקווה שנידע לפעול לביטול גזירות הממשלה הקודמת ולהגיע להישגים רבים".

לדבריו, "יש להצטער על כך שירדנו במנדט, לאור אחוז הצבעה גבוה, ובשל אי-הצבעת רבים שהצביעו לנו בעבר. עלינו לזכור שהערובה לניצחון בבחירות היא התעלות והגעה לכלל הקולות והקהלים האפשריים. יהדות התורה תמשיך לייצג את צרכי הציבור החרדי, באחדות מלאה, תשמור על ערכי העם היהודי ותפעל להוביל מדיניות חברתית לכלל אזרחי ישראל".

יעקב ליצמן קמפיין בחירות 2015. ראובן קסטרו
יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully