וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית היהודי חוזרת לימי המפד"ל - ומתכוננת לקרב עם סמוטריץ'

3.2.2019 / 22:17

רפי פרץ שנבחר לעמוד בראש הבית היהודי לא יספיק לנוח על זרי הדפנה ויתמודד מול יו"ר האיחוד הלאומי על הנהגת המפלגה המשותפת שעתידה לקום. סמוטריץ' הצהיר כי לא יוותר על המקום הראשון, והתעקשות של פרץ עשויה לשלוח את הבית היהודי למיזוג בליכוד ולסוף דרכה הפוליטית

עריכה: טל רזניק

עוד לא יבש הדיו מההחלטה למנות את תת-אלוף במיל' רפי פרץ ליו"ר הבית היהודי, ובעוד יומיים בלבד הוא צפוי למצוא עצמו בקרב פוליטי משמעותי ביותר. מולו יתייצב יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' שלאחרונה הדיח מתפקיד זה את השר אורי אריאל, ושני ראשי המפלגות שהחיבור ביניהם הוא אחד הטבעיים בימין יצטרכו להכריע ביניהם: מי יהיה יו"ר המפלגה המשותפת, ככל שתהיה כזו.

סמוטריץ' הצהיר הערב (ראשון) בשיחות עם מקורביו כי אין בכוונתו לוותר על המקום הראשון במפלגה המשותפת והוא יעשה הכול כדי לרשת את המקום שהותיר אחריו נפתלי בנט. באותן שיחות רמז על חוסר ניסיונו הפוליטי של פרץ: "אין שום סיבה שאוותר על המקום הראשון", אמר. "הוא לא מכיר את העולם הפוליטי, מעולם לא ניהל משא ומתן קואליציוני או ערך סקר. אלווה אותו בצעדיו הראשונים בפוליטיקה".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
גורם בסביבת נתניהו: פועל לכך שסער לא יוביל את רשימת הליכוד
המומלץ הרשמי היחיד של נתניהו: החשוד בפרשת הצוללות
בלון תבערה: אפקט גנץ-מנדלבליט מצית שדה קוצים פוליטי מבנט ועד מרצ

רפי פרץ, נבחר לראשות מפלגת הבית היהודי. אמיל סלמן, חדשות "הארץ", אתר רשמי
יתייצב יו"ר האיחוד הלאומי. פרץ/אתר רשמי, אמיל סלמן, חדשות "הארץ"

לקרב הירושה הזה שהותירו אחריהם בנט ואיילת שקד עלולות להיות גם תוצאות של להיות או לחדול עבור הציונות הדתית. בתוך הבית היהודי ישנם גורמים בעלי השפעה פוליטית משמעותית שמתנגדים לאיחוד עם סמוטריץ'. מבחינתם הוא נחשב קיצוני מידי שעלול להבריח קולות מתונים ככל שיעמוד בראש המפלגה המשותפת. בימים האחרונים הם פעלו מול ראש הממשלה בנימין נתניהו לשילובם בתוך הליכוד אם מהלך האיחוד לא ייצא לפועל.

אם אלה ימשיכו לתקוע מקלות בגלגלי האיחוד, הבית היהודי צפויה להשתלב במקומות נמוכים בליכוד, מקומות שמהם לא יצאו הפוליטיקאים הכי בולטים בכנסת האחרונה. אפשרות כזו תשלח את הבית היהודי לסוף דרכה הפוליטית, מהלך עם הימור ענק שספק אם יש מישהו שרוצה לקחת אותו על כתפיו.

עוד באותו נושא

הרב הצבאי הראשי לשעבר רפי פרץ נבחר ליו"ר מפלגת הבית היהודי

לכתבה המלאה
בצלאל סמוטריץ' נבחר לתפקיד  יו"ר האיחוד הלאומי , קראון פלאזה ירושלים, 14 בינואר 2019. ראובן קסטרו
"אלווה את פרץ בצעדיו הראשונים בפוליטיקה". סמוטריץ'/ראובן קסטרו

אבל אפשרות כזו תהפוך מציאותית לו סמוטריץ' ופרץ לא יצליחו להגיע להסכמה, כלומר - אף אחד מהם לא יוותר על המקום הראשון. במקרה כזה, האלטרנטיביות של סמוטריץ' טובות יותר משל הבית היהודי. החיבור שלו עם עוצמה יהודית של פעילי הימין איתמר בן גביר, מיכאל בן ארי וברוך מרזל ועם יו"ר יחד אלי ישי נראים טבעיים יותר. לכן, סמוטריץ' יפעל לחיבורים אלה גם במקרה של איחוד עם הבית היהודי.

חמישה ימים לקחו לבנט ושקד לעזוב את הבית היהודי, ולהקים את הימין החדש. מהלך שהתבשל בראש חודשים ארוכים אבל יצא לפועל מהרגע להרגע. חמישה ימים לקחו למועצה הציבורית של הבית היהודי לבחור יו"ר חדש. הרב פרץ סירב בתחילה לקחת על עצמו את התפקיד אבל אחרי שהופעלו עליו לחצים התייצב הבוקר בפני חברי המועצה ואלה סימנו אותו כפייבוריט.

שר החינוך, נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד יוצאים לרחובות על- מנת לגייס בחורים למפלגתם החדשה "הימן החדש". אתר רשמי
הותירו אחריהם מלחמות ירושה. שקד ובנט/אתר רשמי
הבית היהודי הפכה דתית יותר, אולי יותר מהימים שקדמו לבנט

מחר צפוי מרכז מפלגת הבית היהודי לבחור את הרשימה לכנסת, במקום השלישי תשוריין אישה, ורק מקום אחד נוסף - המקום השני הוא מקום להתמודדות ריאלית. ככל שלשני המקומות האלה ייבחרו מועמדים חרד"לים, הרי שבנט יוכל להפוך להיות מאושר. רשימה חרדית לאומית מחדדת את ההבדלים בינה לימין החדש אותה הגדיר מפלגה דתית-חילונית.

ולמרות ההבדלים הבולטים, עוד לא ברור מה תהיה הצלחה של בנט ושקד או של סמוטריץ' ופרץ בבחירות הקרובות, כל מהלך מבחינתם הוא יותר סיכון מסיכוי ויותר שאלות מרחפות באוויר מתשובות. דבר אחד כבר ניתן לקבוע: הבית היהודי חזרה לימי המפד"ל הוותיקה, הפכה דתית יותר, אולי יותר מהימים שקדמו לבנט ושקד וככל שאת הממשלה הבאה ירכיב נתניהו, הממשלה בראשותו צפויה להיות חרדית יותר, דתית יותר ואולי גם קיצונית יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully