וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקשר לאדלשטיין, התקשר לברקת - ורק סער לא קיבל ברכה מנתניהו

6.2.2019 / 20:34

ראש הממשלה התקשר לברך את מועמדי הליכוד על תוצאות הפריימריז. אדלשטיין, שהגיע ראשון, קיבל שיחת טלפון, וכך גם ברקת וגלנט, המועמדים החדשים שנכנסו לעשיריה הראשונה. עם זאת, לגדעון סער שהגיע למקום הרביעי לא צפוי נתניהו להתקשר

מערכת וואלה!

לאחר שנספרו כל הפתקים בקלפיות ברחבי הארץ ותוצאות הפריימריז למפלגת הליכוד פורסמו, ראש הממשלה בנימין נתניהו התפנה לצלצל היום (רביעי) ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ולברך אותו על ניצחונו בבחירות הפנימיות בליכוד, אליהם הגיע במקום הראשון. נתניהו התקשר למנצחים נוספים ובירך את רוב צמרת הליכוד והוא צפוי להמשיך לקיים שיחות טלפון נוספות הערב. עם זאת, לגדעון סער שהגיע למקום הרביעי, לא צפוי נתניהו להתקשר.

נתניהו שוחח גם עם יואב גלנט ועם ניר ברקת - שני המועמדים החדשים שנכנסו לליכוד והתברגו בעשירייה הראשונה, במקום השביעי והתשיעי בהתאמה. השניים הודו לראש הממשלה נתניהו על תמיכתו בפריימריז - לפני הקלעים ומאחוריהם - שהביאה את שניהם למקומות בכירים בצמרת הליכוד. ראש הממשלה אמר להם כי יתקיים ביניהם שיתוף פעולה הדוק במערכת הבחירות הקרובה - ולאחריה.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
אדלשטיין ראשון בפריימריז - חזן בחוץ: זו רשימת הליכוד לכנסת
מסדר כנפיים: הליכוד הבין שיש חיים אחרי נתניהו
גדעון סער הודה למתפקדים: "ההישג הפוליטי הגדול ביותר שלי"

נתניהו ורעייתו מצביעים בפריימריז של הליכוד, בלפור, ירושלים. אתר רשמי
התקשר לברך. נתניהו, אתמול כשהצביע בפריימריז עם רעייתו שרה/אתר רשמי

גורם בסביבת נתניהו הבהיר הערב כי ראש הממשלה "לא רצה את גדעון סער במקום הראשון - והצליח. ראש הממשלה נתניהו מאוד מרוצה מהתוצאות המסתמנות של הפריימריז". הגורם הוסיף כי ראש הממשלה הגדיר שלושה יעדים לפריימריז הללו: "רשימה חזקה ואיכותית, שגדעון סער לא יעמוד בראש הרשימה, שהצעתו לשריונים תתקבל ברוב גדול - כל היעדים האלה הושגו בהצלחה".

הגורמים הבהירו גם כי אין קשר בין המקום ברשימה לבין התפקיד שיקבלו בכירי הליכוד הממשלה הבאה באופן כללי, ובמקרה של גדעון סער "שלא יצפה לתפקיד שר בכיר", זאת לאור העובדה שלדירוג הפריימריז ולמיקום ברשימה אין בהכרח השפעה על מעמדם של השרים או על יוקרת התיקים שמחולקים להם.

כך, ב-2009, יובל שטייניץ מונה לשר אוצר מהמקום התשיעי, ובאותה הקדנציה, קיבל יעלון את תיק הביטחון מהמקום השישי. גלעד ארדן וישראל כץ, בצמרת הרשימה, נשארו ב-2009 עם חלומות בלבד על תיק בכיר. לפי ההערכה בליכוד, נתניהו יתקשה להשאיר את סער בלי תיק בשל מקומו הגבוה, אך עם זאת, הוא גם לא יקבל תיק משמעותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully