וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוסן לישראל דורשת מנתניהו: הסר "פרסום שקרי" מהרשתות החברתיות

8.2.2019 / 19:58

ראש הממשלה העלה פוסט בו תקף את הרמטכ"ל לשעבר, שלדבריו אמר כי הוא "לא פוסל ישיבה עם מפלגות ערביות", אך נתניהו הסתמך על דיווח עם ציטוט שגוי מתוך ראיון שנתן גנץ "לידיעות אחרונות". בחוסן לישראל תקפו: "ראוי שביום קשה זה יעסוק בניהול המדינה ולא בהפצת שקרים"

צילום: מפלגת חוסן לישראל

במפלגת חוסן לישראל דרשו היום (שישי) מראש הממשלה בנימין נתניהו להסיר מהרשתות החברתיות פוסט בו תקף את הרמטכ"ל לשעבר גנץ, בהתבסס על ציטוט מוטעה שלא נאמר על ידיו, בנוגע לישיבה בממשלה עם המפלגות הערביות.

נתניהו העלה מוקדם יותר היום פוסט בצירוף צילום מסך של כתבה מאתר "סרוגים" שציטטה לכאורה את הריאיון שגנץ נתן ל"ידיעות אחרונות" תחת הכותרת "גנץ לא פוסל ישיבה עם הערבים בממשלה".

נתניהו כתב בפוסט הנלווה "אחרי שאבו מאזן מעודד את גנץ, גנץ אומר שהוא לא פוסל ישיבה עם המפלגות הערביות. מה עוד צריך כדי להוכיח שהבחירה היא או ממשלת שמאל בראשות גנץ או ממשלת ימין בראשות נתניהו".

בחירות 2019 - לקריאה נוספת:
היועמ"ש: לנתניהו אסור להשתמש בתמונות עם חיילים לצרכי תעמולת בחירות
האיש שאחראי על הבחירות לא רגוע: "גם כלי התקשורת צריכים להיזהר"
תודה לדיל, תודה לרב, תודה לגלעד שרון: הפתעת הנגב בליכוד

פסוט בעמוד הפייסבוק של ראש הממשלה בנימין ניתניהו על בני גנץ, 8 פברואר 2019. צילום מסך
הפרסום של ראש הממשלה ברשתות החברתיות/צילום מסך

עם זאת, הציטוט שיוחס לגנץ בכותרת הידיעה לא נאמר על ידו בראיון. הציטוט המדויק הוא: "אני לא פוסל אף אחד שהוא ציוני ויודע לעבוד באינטראקציה עם הממשלה. הערבים הם אזרחי המדינה".

בחוסן לישראל תקפו בחריפות את נתניהו. "ראוי שביום קשה זה ראש הממשלה יעסוק בניהול המדינה ובהגנת אזרחיה ולא בהפצת שקרים בטוויטר, באינסטגרם ובפייסבוק. גם בחירות יתנהלו כאן בכבוד ובאמירת אמת. אנו דורשים את הורדת הפרסומים השקריים במיידי".

עוד באותו נושא

מיקי חיימוביץ' ויועז הנדל בפנים: בני גנץ הציג מצטרפים לרשימתו

לכתבה המלאה
השקת קמפיין חוסן לישראל בראשות בני גנץ, גני התעורכה, תל אביב 29 בינואר 2019. ראובן קסטרו
גנץ בנאום השקת המפלגה/ראובן קסטרו

במהלך השבוע פורסמו קטעים מהריאיון בו אמר גנץ כי "השאלה המרכזית היא שאלה ביטחונית. יש פה את שאלת האינטרס. אנחנו, וגם ביבי אמר את זה בנאום בר אילן, לא מחפשים שליטה על אף אחד אחר". גנץ הוסיף כי "אנחנו צריכים למצוא את הדרך שבה אנחנו לא מקיימים שליטה על אנשים אחרים".

עוד נשאל בין היתר אם הוא תומך במהלך הדומה לתוכנית ההתנתקות. הוא אמר כי "ההתנתקות בוצעה מתוך מחשבה מדינית של מדינת ישראל. הושג ציון גבוה ביכולת של כל הצדדים לא לקרוע את העם לשניים". הרמטכ"ל לשעבר הוסיף כי צריך "לקחת את הלקחים ולממש אותם במקומות אחרים".

הציטוטים הובילו לשרשרת תגובות מהמפלגות השונות. כך למשל מהליכוד נמסר בתגובה: "אמרנו לכם: גנץ יקים ממשלת שמאל בעזרת גוש חוסם שנשען על טיבי והרשימה המשותפת". מהימין החדש נמסר בתגובה: "אנחנו מודים לגנץ שהוריד את המסכה. בני גנץ עוקף את גבאי משמאל ורוצה לגרש עוד יהודים מהבית במהלך התנתקות חד צדדית מיהודה ושומרון".

בחוסן לישראל המשיכו בקרב התגובות, והבהירו כי "נתניהו, שהצביע בעד ההתנתקות, ורגב, שדיבררה אותה עם חיוך על הפנים, לא יטיפו לנו על אחריות מדינית וביטחונית. בממשלת גנץ לא יהיו פעולות חד-צדדיות הקשורות לפינוי יישובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully