וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכש החדש של גנץ: אבי ניסנקורן יצטרף לחוסן לישראל

ניסנקורן מצטרף באופן רשמי לרשימתו של בני גנץ והוא ישובץ בצמרת הרשימה. "נכס אמיתי בדרך לניצחון ולשינוי סדרי העדיפויות". בליכוד מסרו: "אחרי שגנץ פשט רגל עם החברה אותה ניהל, הוא מצרף את מי שעומד בראש הוועדים החזקים". במקביל, פרופ' יפעת ביטון מצטרפת לגשר

צילום: מפלגת חוסן לישראל

מפלגת חוסן לישראל-תל"ם הודיעה היום (שבת) כי יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, יעזוב את ההסתדרות ככל הנראה לאחר הבחירות וישובץ בצמרת המפלגה, ככל הנראה במקום השלישי אחרי יו"ר המפלגה, בני גנץ ואחרי משה יעלון. כמו כן, ישובץ בתפקיד בכיר אם גנץ אכן יקים ממשלה בראשותו. במקביל, יו"ר גשר אורלי לוי אבקסיס הודיעה על הצטרפת פרופ' יפעת ביטון לשורות מפלגתה.

ביום שלישי תוצג רשימת חוסן לישראל. באשר לעשירייה הראשונה, מיד אחרי גנץ יעלון וניסנקורן, נחשפו שמותיהם של חילי טרופר, מיכאל ביטון, מיקי חיימוביץ, מירב כהן, ואורית פרקש, כולם חברי חוסן לישראל. בעשירייה השנייה ישובצו יועז הנדל וצבי האוזר מתלם. בהמשך ישובצו איתן גינזבורג, אסף זמיר, עומר ינקלביץ' ואלון שוסטר. מתלם ישובצו משה מוץ מטלון, אורלי פרומן וגדי יברקן.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
לא כוחות, בינתיים: המארב החמוש של החייל נתניהו הפיל רמטכ"ל
הצבעת אמון בטיבי: נבחר פה אחד לראש רשימת תע"ל
"מתנה אסורה": מפלגת העבודה לא תוכל להפעיל את אוטובוס השבת

בני גנץ ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן - 16 פברואר 2019. יח"צ,
גנץ וניסנקורן/יח"צ

הצטרפותו של ניסנקורן נתפסת כמכה למפלגת העבודה שבאופן מסורתי נהנתה מתמיכת ההסתדרות, אך בעיקר כבגידה פוליטית קשה ביו"ר מפלגת כולנו, משה כחלון, שהיה בן בריתו הפוליטי של ניסנקורן בשנים האחרונות ואף ניהל איתו בעבר מגעים על צירוף לרשימתו. בין השניים התגלו פערים גדולים בנושא המדיני וגורמים פוליטיים המעורים בנושא אמרו כי ניסנקורן נמצא בצד השמאלי של המפה הפוליטית ומקומו לא בכולנו.

"אבי הוא נכס אמתי בדרך לניצחון ולשינוי סדרי העדיפויות", אמר גנץ. "הצטרפותו היא נדבך מרכזי בהפיכת המפלגה למי שמייצגת את מעמד הביניים המתמודד עם יוקר מחיה טורפני, תורי ענק במערכת הבריאות וכישלון מהדהד ביכולת להשיג קורת גג".

עוד אמר כי "יחד עם ניסנקורן, שהצליח במאבק להעלאת שכר המינימום ופעל להעלאה משמעותית בשכר הממוצע במשק, תוביל חוסן לישראל-תל"ם את המלחמה ביוקר המחיה שהפך בלתי נסבל ובהגדלת ההכנסה הפנויה למיליוני משפחות מעמד הביניים".

עוד באותו נושא

אסף זמיר ופעילה חברתית חרדית: גנץ הציג מצטרפים חדשים לרשימתו

לכתבה המלאה

"אעזוב את ההסתדרות בלב כבד"

ניסנקורן מכהן כיו"ר ההסתדרות בחמש השנים האחרונות. לפני כשנתיים ניצח בבחירות את ח"כ שלי יחימוביץ בתוצאה 62% למול 37%.

"אעזוב את ההסתדרות בלב כבד תוך שמירה על המשכיות הדרך החברתית ששמנו בראש סדר העדיפויות בגוף חשוב זה", אמר היום ניסנקורן. "אני אוהב את העשייה, ובעיקר אוהב את כמעט מיליון העובדים אשר שירתי בנאמנות כמעט כל חיי הבוגרים".

עוד הוסיף כי "מדינת ישראל נמצאת בצומת קריטי. הבחירות ב-2019 הן גורליות, ואני לא יכול לעמוד מנגד. בני גנץ צריך להיות ראש ממשלת ישראל, והוא יהיה ראש ממשלה מצוין - ישים את הביטחון בראש, ויוביל למנהיגות אחרת אשר תחבר בין הישראלים. אמשיך להוביל קו חברתי נחוש שבראשו המאבק לצמצום פערים אותו הובלתי בהסתדרות ואפעל למען מטרת חיי בייתר שאת, מתוך ממשלת ישראל".

השקת קמפיין חוסן לישראל בראשות בני גנץ, גני התעורכה, תל אביב 29 בינואר 2019. ראובן קסטרו
ישובץ אחרי גנץ ויעלון/ראובן קסטרו

שר המדע אופיר אקוניס (הליכוד) אמר הערב כי "הצטרפותו של ניסנקורן היא הוכחה נוספת ונחרצת שמפלגתו של גנץ היא שמאל לכל דבר: לא רק שמאל מדיני, הערב ברור לכל כי זוהי רשימת שמאל כלכלי ברורה".

מהימין החדש נמסר בתגובה "גנץ הוכיח הערב שההסתדרות והוועדים הגדולים לפני הכל. במקום לדאוג לציבור הישראלי כולו, להוריד את יוקר המחיה לטובת השכבות החלשות, גנץ מתחבר עם הוועדים החזקים", אמרו הערב. "אתם יכולים לנחש מה זה יעשה לתלוש החשמל, לפנסיות של המחוברים, לשביתות בנמלים, לאפשרות להזיז משהו בשירות הציבורי שכל כך זקוק להתייעלות. ניסקורן איש שמאל מובהק, והחיבור עם גנץ אינו מפתיע".

במפלגת הליכוד אמרו הערב כי "אחרי שגנץ פשט רגל עם החברה אותה ניהל, הוא מצרף את יו"ר ההסתדרות ניסנקורן שעומד בראש הוועדים החזקים בחברת החשמל, בנמלים, ברכבות ובחברות המזון - שמונעים תחרות והורדת מחירים במשק. בני גנץ הוא שמאל חלש ופושט רגל".

"מנהיגה שדרכה היא דרכי"

במקביל לרכש של גנץ, אורלי לוי אבקסיס הודיעה על הצטרפותה פרופ' יפעת ביטון, זוכת פרסים בתחום האקדמיה והמשפט, המוכרת בשל פעילותה בתחום החברתי. בין היתר סייעה לוועדה לקידום מעמד האישה, ועדת המשנה בפורום לבחינת החוק למניעת הטרדה מינית, חברת הוועדה לחלוקת עזבונות של משרד המשפטים, חברת דירקטוריון בחברה ממשלתית, חברת המועצה המנהלית של בנק ישראל ויו"ר ועדת הביקורת של הבנק.

ביטון היא בין השאר ממייסדות מרכז תמורה - המרכז המשפטי לקידום שוויון במכללה למנהל ויו"ר המרכז שפעילותו מתמקדת בייצוג משפטי של נשים - תוך דגש על נפגעות תקיפה מינית, וייצוג משפטי של אוכלוסיות מוחלשות הסובלות מאפליה שיטתית על רקע מוצאן. "אני מצטרפת היום למנהיגה שדרכה היא דרכי, ביתה הוא ביתי ויחד נבנה גשר של תקווה לאזרחי ואזרחיות מדינת ישראל", אמרה ביטון.

צילום: גשר

יו"ר גשר אורלי לוי אבקסיס אמרה כי: "אחרי עשור של שיתופי פעולה, 'גשר' שמחה לקבל היום לשורותיה את פרופ' יפעת ביטון, אישה פורצת דרך ולוחמת חברתית אמיתית, בוגרת קריית מלאכי, הרווארד וייל, מועמדת לבית המשפט העליון. שילוב מנצח של ידע אקדמאי מעמיק וניסיון רב שנים של עשייה חברתית למען צמצום פערים בכל נקודת זמן ותפקיד. אחת הנשים המשפיעות בישראל. אחת הנשים שעוד ישפיעו על ישראל. כשהבטחתי ש'גשר' תורכב משליחי ציבור אמיתיים, התכוונתי לאנשים מסוגה של יפעת. וכך גם החברים הנוספים ברשימה שלנו שתיחשף בקרוב ותוביל שינוי חברתי - כלכלי אמיתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully