וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3-4 מנדטים באוויר: התלבטות בימין אם להתאחד עם אלי ישי ועוצמה יהודית

17.2.2019 / 14:02

הבית היהודי והאיחוד הלאומי שוב חלוקות: אלו מעדיפים להתאחד עם אלי ישי וחוששים שחבירה לבן ארי ובן גביר תבריח קולות מתונים בציונות הדתית, ואלו מעדיפים איחוד עם עוצמה יהודית וסבורים שאלי ישי לא מביא מספיק מנדטים. בעוצמה יהודים נוטים לדחות את הצעות

רפי פרץ בצלאל סמוטריץ' איתמר בן גביר אלי ישי מפוצלת בחירות חיבורים. ראובן קסטרו
לקראת איחוד בימין?/ראובן קסטרו

אחרי האיחוד של הבית היהודי והאיחוד הלאומי, בימין בוחנים את האפשרות לאיחוד עם "עוצמה יהודית" ואלי ישי. בעוד הבית היהודי תומכת באיחוד עם אלי ישי, סמוטריץ' תומך בריצה עם "עוצמה יהודית". "הכח הפוליטי של אלי ישי הוא קצת יותר מחצי מנדט וזה רק אם הרב שלו יורה להצביע לנו", הסביר סמוטריץ' בשיחות עם מקורביו בשבוע שעבר. "אני בעד איחוד עם כל המרכיבים בימין אבל צריכים לבחון את האפשרויות, כל אחד לפי כוחו".

מנגד, בבית היהודי הציעו לישי בשבוע שעבר להשתלב ברשימה המאוחדת. בבית היהודי יש מי שמתנגד לאיחוד עם המפלגה של פעילי הימין הקיצוני איתמר בן גביר, ברוך מרזל וד"ר מיכאל בן ארי מחשש כי ריצה משותפת תבריח את קולות המתונים בציונות הדתית.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
"רק הכיסא חשוב לו": בהסתדרות לא אהבו את הצעד של ניסנקורן
יש הסכם: הבית היהודי והאיחוד הלאומי סיכמו על ריצה משותפת
הצבעת אמון בטיבי: נבחר פה אחד לראש רשימת תע"ל

בצלאל סמוטריץ' עם הרב מאיר מזוז באירוע שנתי של ישיבת 'כסא רחמים'  בגני התערוכה, 25 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
גורמים במפלגות סבורים כי אלי ישי ללא תמיכה פומבית של הרב מאזוז "לא שווה הרבה". מאזוז וסמוטריץ', דצמבר 2018/ראובן קסטרו

עדות לכך ניתנה בדבריו של הרב יעקב מדן, מהבולטים בציונות הדתית שאמר בשבוע שעבר כי יסכים להליכה משותפת עם "עוצמה יהודית" בתנאי שראשי המפלגה יסירו את תמונתו של ברוך גולדשטיין מקירות בתיהם: "את הדברים הללו בני נוער רואים ואסור לנו להסכים בשום פנים ואופן שבן נוער יגיע למסקנה שהדרך הזאת לגיטימית".

ב"עוצמה יהודית" נוטים לזלזל בהצעות שהועברו אליהם עד כה. לפי ההצעה האחרונה, המפלגה תקבל את המקום השישי ברשימה המשותפת, וכאמור ההצעה מצדם נדחתה.

מול אלי ישי פעלו בשבוע שעבר גורמים בבית היהודי והציעו לו שני מקומות ברשימה, אחד מהם ריאלי. עם זאת, שתי המפלגות מתנות את הריצה עמו בתמיכה פומבית של הרב מאיר מאזוז, פטרונו הרוחני, ברשימה המשותפת, ולאור כך שהיא כוללת נשים תמיכה זו היא לא נכס בטוח מבחינתו. גורמים במפלגות סבורים כי אלי ישי ללא תמיכה פומבית של הרב מאזוז "לא שווה הרבה".

ההערכה היא כי שתי המפלגות יחד - עוצמה יהודית ואלי ישי - שוות 3-4 מנדטים, וכדי להרחיב את גוש הימין, ראש הממשלה בנימין נתניהו שהיה מעורב בלחצים לאיחוד בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי, ממשיך לפעול על מנת שהצדדים יתאחדו גם הפעם. באמצעות גורמים בציונות הדתית ובשיחות ישירות הוא מבקש לקדם את האיחוד לאור חשש מכך שגוש הימין עלול לאבד מכוחו בבחירות הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully