וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה ימים לסגירת הרשימות: גנץ מאיץ המגעים על איחודים

17.2.2019 / 20:25

יו"ר חוסן לישראל הקדים את שובו מועידת מינכן כדי לנהל את המשא ומתן על חיבורים עם לפיד ואורלי לוי אבקסיס. ביש עתיד טוענים: "עדיין לא קיבלנו תשובות לשאלות מהותיות", אך גורמים המעורים במגעים אומרים כי היממה הקרובה צפויה להיות מכרעת

צילום: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: תומר לוי

יו"ר חוסן לישראל בני גנץ הקדים את שובו מוועידת מינכן ועוד הערב (ראשון) הוא ינחת בארץ כדי להאיץ את המגעים עם מפלגות אחרות על חבירה, לקראת סגירת הרשימות ביום חמישי. לדברי גורמים במפלגה, שני הערוצים העיקריים - חיבור עם יש עתיד או עם גשר של ח"כ אורלי לוי אבקסיס - נמצאים על הפרק ו"אנחנו מחכים לקבל תשובות בכל הגזרות הפתוחות".

עם זאת, ביש עתיד אומרים כי הם אלו שלא קיבלו תשובות מאנשי גנץ בנוגע לסוגיות מהותיות הנוגעות לתוכניות מדיניות וענייני דת ומדינה. לדברי גורמים המעורים במגעים, ביממה הקרובה צפויים להתקיים מגעים קדחתניים בניסיון לגשר על הפערים ולהגיע להסכמות בין גנץ ולפיד, כשאחד ממוקדי המחלוקת ממשיך להיות סוגיית ההובלה של הרשימה המשותפת.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
באנגלית מהוססת ובקו ממלכתי: גנץ גזל לנתניהו את אדרת צ'רצ'יל
גנץ במינכן: אין לי מחלוקת עם נתניהו בנוגע למאבק באיראן
הרכש החדש של גנץ: אבי ניסנקורן יצטרף לחוסן לישראל

בני גנץ בועידת מינכן , פברואר 2019. רויטרס
הקדים את חזרתו לארץ. גנץ בוועידת מינכן, היום/רויטרס

במקביל, נמשך גם הלחץ על הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי להצטרף כדי לנסות לייצר את החיבור בין גנץ ולפיד, או להוציא הודעת תמיכה פומבית בגנץ, במידה שהמגעים עם לפיד לא יבשילו.

מחר בערב מתכוננים ביש עתיד להציג את הרשימה לכנסת הבאה, ובחוסן לישראל יעשו אירוע השקת רשימה ביום שלישי. עם זאת, הצגת הרשימות לא בהכרח פוסלת אפשרות של חיבור לאחר מכן.

עוד באותו נושא

מדריך חיבורים

לכתבה המלאה
יאיר לפיד בהכרזה על הצטרפותה של אורנה ברביבאי ל"יש עתיד", בית סוקולוב, 1 בינואר 2019. שלומי גבאי
אחד ממוקדי המחלוקת - ההובלה על הרשימה המשותפת. לפיד/שלומי גבאי

החיבור בין גנץ ללפיד עשוי להפוך את המפלגה לזו שתזכה במספר המנדטים הגדול ביותר בבחירות, אך שניהם סבורים כי עליהם להיות במקום הראשון. לפי דיווחים שונים, לפיד הציע לגנץ רוטציה. לפי סקרים שבחנו את איחוד לפיד וגנץ, המהלך עשוי להפוך אותם למפלגה הגדולה עם 36 מנדטים. יו"ר סיעת יש עתיד ח"כ עפר שלח אמר בשבתרבות ברעננה כי "אנחנו באים לעניין הזה של בחינת האיחוד בידיים נקיות ובנפש חפצה ואנחנו רוצים לבחון אותו באמת וברצינות כדי לראות אם הדבר הזה באמת מביא למימוש האלטרנטיבה השלטונית".

בתוך כך, בסקר של חדשות 12 שהתפרסם הערב עולה כי גנץ מאבד חלק משמעותי מכוחו במנדטים כאשר חוסן לישראל ותל"ם של משה (בוגי) יעלון מקבלות יחד 18 מנדטים, שלושה מנדטים פחות מהסקר הקודם. יש עתיד מקבלת 12 מנדטים, עליה של מנדט אחד ביחס לסקר הקודם. במפלגת העבודה נרשמת התאוששות לאחר הפריימריז, ובפעם הראשונה ב-2019 חוזרת למספר דו ספרתי עם 10 מנדטים. הימין החדש ויהדות התורה שומרות על כוחן ומקבלות 7 מנדטים כל אחת, מספר זהה לתע"ל בראשות אחמד טיבי. ש"ס מקבלת בסקר 6 מנדטים וכולנו, מרצ והרשימה המשותפת מקבלות 5 מנדטים כל אחת.

(עדכון ראשון: 17:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully