וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על הביקורת נגד הדיל בימין: צביעות ומוסר כפול של השמאל

בהתייחסות ראשונה לביקורת בשמאל ובארגונים היהודיים בארה"ב, אמר ראש הממשלה כי "מגנים גוש חוסם בימין עם מפלגות ימניות, בזמן שפועלים להכניס את האסלאמיסטים הקיצוניים לכנסת כדי לייצר גוש חוסם". עוצמה יהודית: "הצביעות של איפא"ק זועקת לשמיים"

עריכה: איתי עמרם

ראש הממשלה מגיב לביקורת - כל העדכונים:

- "איזו צביעות ומוסר כפול של השמאל"
- "השמאל פעל להכניס את האסלאמיסטים הקיצוניים לכנסת"
- נתניהו כינה את הביקורת: "שיא האבסורד"
- עוצמה יהודית לאיפא"ק: "שובו הביתה לפני שתתערבו בבחירות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (שבת) לראשונה לביקורות בשמאל ובארגונים היהודיים בארצות הברית לדיל בימין וכתב: "איזו צביעות ומוסר כפול של השמאל". לדבריו, "הם מגנים גוש חוסם בימין עם מפלגות ימניות, בזמן שהשמאל פעל להכניס את האסלאמיסטים הקיצוניים לכנסת כדי לייצר גוש חוסם".

בחשבון הפייסבוק שלו כתב נתניהו כי "לשלול איחוד עם מפלגות ימניות זה פסול, אבל לפעול כדי להכניס מסיתים ומרגלים נגד ישראל זה לגיטימי. שיא האבסורד". עוד הוסיף: "בשנת 99 ברק השתתף בכנס בחירות עם השיח המסית ראאד סלאח, נציגי העבודה ומרצ הצביעו לעזמי בשארה שריגל לטובת חיזבאללה כדי שייכנס לכנסת, והרצוג פעל להסכם עודפים עם הרשימה המשותפת ואמר שחברי הכנסת הערביים לגיטימיים לממשלה".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
ליברמן: "אין סיכוי שאני מצטרף לשום ממשלה בראשות בני גנץ"
הקרב על התדמית - ועל הכסף: שני הקלפים שכבר הביאו למהפך בישראל
נתניהו על "כחול לבן": מדברים על אחדות אך רוצים מדיניות שמאל

ראש הממשלה ויו"ר סיעת הליכוד בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת בכפר המכביה.. TPS
"שיא האבסורד". נתניהו/TPS

עם זאת, נתניהו נמנע מלהזכיר במפורש את השדולה הפרו ישראלית איפא"ק, שפרסמה אתמול גינוי חריג והביעה ביקורת נגד ההחלטה לשלב את נציגי עוצמה יהודית ברשימת הבית היהודי לבחירות הבאות. השדולה נמנעת בדרך כלל מהבעת ביקורת נגד ישראל בכלל ונגד מפלגות ספציפיות בפרט.

מטעם עוצמה יהודית נמסר בתגובה לדברי השדולה הפרו ישראלית כי "אנו קוראים לחברי איפא"ק לעשות את המהלך המתבקש ולשוב הביתה לארץ ישראל לפני שהם מתערבים בבחירות. כשיגיעו לכאן יוכלו להיות שותפים בהכרעות הגורליות והקיומיות של העם היושב בציון ונשמח שיקבלו החלטות יחד עם אזרחי מדינת ישראל". עוד הוסיפו כי "מכל מקום הצביעות של איפא"ק זועקת לשמיים. מעולם לא שמענו את אנשי איפא"ק מגנים בכזו חריפות את התמודדות חנין זועבי ואחמד טיבי בכנסת".

מנגד, יו"ר כחול לבן בני גנץ תקף בחריפות את נתניהו על דבריו. "התגובה החריגה של איפא"ק, ארגון שאינו עוסק בשגרה בפוליטיקה הפנים-ישראלית, מוכיחה כי בנימין נתניהו חצה שוב גבולות אתיים רק כדי לשמור על מושבו תוך כדי פגיעה קשה בצלם הישראלי, במוסר היהודי וביחסינו החשובים עם יהדות ארצות הברית".

בעקבות דבריו של גנץ מהליכוד נמסר כי "לפיד וגנץ יקימו ממשלת שמאל חלשה בגיבוי גוש חוסם של מפלגות ערביות שפועלות נגד מדינת ישראל - מפני שאין להם אפשרות אחרת להקים ממשלה. הם לא יטיפו לנו מוסר על ציונות וערכים".

"נכפה עלינו להשמיע קול"

במסגרת הגינוי החריג אמש, בשדולה החליטו לשתף בטוויטר הודעת גינוי למהלך מפי ארגון יהודי אחר, AJC, וכתבו: "אנחנו מסכימים. לאיפא"ק יש מדיניות ארוכת שנים לא לפגוש נציגים מן המפלגה הגזענית וראויה לגינוי".

בהודעת AJC נכתב בין השאר כי הארגון אינו נוהג להביע עמדות ביחס לבחירות בישראל, אולם "לאחר ההודעה כי מפלגת 'עוצמה יהודית', מפלגה חדשה שנוסדה בידי תלמידיו של הרב כהנא, כעת מועמדת לבחירות לכנסת, נכפה עלינו להשמיע את קולנו". עוד צויין כי "השקפת העולם של המפלגה מגונה. ערכיה לא משקפים את ערכי היסוד שעליה מבוססת מדינת ישראל". הם הסבירו כי קיימת אפשרות שחרף קיצוניות המפלגה לדבריהם, היא תיכנס לכנסת.

בתוך כך, איפא"ק הזמינה את כל ראשי המפלגות הציוניות לנאום בוועידה השנתית שלה בחודש הקרוב, כמו גם את ראש הממשלה. לפיד כבר אישר את השתתפותו בוועידה, ואילו גנץ ויו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי טרם החליטו אם ישתתפו. גם יו"ר הימין החדש נפתלי בנט עשוי לנסוע לכנס בוושינגטון בסוף מרץ.

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את אחד החשודים במעורבות בפיגוע שבו נהרגה עאישה א-ראבי, 6 בינואר 2019. ניב אהרונסון
"מפלגה גזענית וראויה לגינוי". איתמר בן גביר, עוצמה יהודית/ניב אהרונסון

ביום חמישי אמר נתניהו כי "זו מערכת בחירות קשה, השמאל מתאחד וייהנה מתמיכה בלתי פוסקת של התקשורת עד ליום הבחירות". לדבריו, "יש להביא את כל האנשים לקלפי ונשכנע אותם שלא יבזבזו קולות, ולא יצביעו למפלגות שלא יעברו את הסף, אלא יצביעו קודם כל לליכוד. אנחנו יודעים שיש כאן סכנה. אני אומר את הדברים כהווייתם לא מייפה אותם ואני גם לא מכביר מילים על הסכנה".

ראש הממשלה הגיב בהצהרה מיוחדת לדבריהם של ראשי תנועת כחול לבן, בני גנץ, יאיר לפיד, משה יעלון וגבי אשכנזי, בעת הצגת תנועתם כחול לבן. לדבריו, הארבעה מסתמכים על גוש חוסם של מפלגות ערביות "שלא רק שלא מכירות במדינת ישראל, אלא פועלות לחסלה".

"היינו בסרט הזה עם גנרלים מהשמאל שמתחזים לימין", אמר נתניהו. "מדברים על אחדות אך מתכננים להעביר את המדיניות של השמאל. הערב הבחירה ברורה מתמיד, ממשלת שמאל חדשה, חלשה בראשות לפיד וגנץ, עם גוש חוסם של המפלגות הערביות, או ממשלת ימין חזקה בראשותי".

(עדכון ראשון: 18:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully