וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבטחות לחוד, הקלטות לחוד: האזינו להודעות שהרתיחו את הימין

24.2.2019 / 16:21

השרים בנט ושקד, ראשי מפלגת הימין החדש, הצהירו כי הם רודפים אחרי "מצביעים שבורחים שמאלה" כדי להגדיל את גוש הימין, ולא אחרי מצביעי מפלגת האם שלהם, הבית היהודי. הקלטות של השניים מנסים לשכנע את תלמידיו של מנהיג הבית היהודי להצביע עבורם - מוכיחות אחרת. האזינו

ראובן קסטרו

כשהשרים נפתלי בנט ואיילת שקד הקימו את מפלגת "הימין החדש" - הם הצהירו כי כוונתם היא "להחזיר מנדטים שבורחים מהליכוד שמאלה" למפלגות ש"מתחפשות לימין", ולא לפנות לקהל הציונות הדתית שמצביע לבית היהודי. אולם, בהקלטות שהגיעו לידי וואלה! NEWS, נשמעים השניים משכנעים בוגרים שלמדו במכינת "עצם", שבראשה עומד יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, כדי שיצביעו למפלגתם החדשה.

"מדבר נפתלי בנט - אני יודע שיש חברים בקבוצה שעדיין מתלבטים למי להצביע", אומר בנט בהקלטה. "הימין החדש זו מפלגה של אנשים נהדרים, של פייטרים למען המדינה, פייטרים בפריפריה".

בנט מפרט חלק מאנשי רשימתו ואז מעיד על הרכב האנשים במפלגתו: "מה אנחנו? אנחנו ימין אמיתי של ארץ ישראל הטובה, של אהבת התורה, העם והארץ בהרמת ראש. ואנחנו בית אמיתי לכל מי שאוהב את הארץ הזו - תצביעו ימין חדש ותשכנעו את כל מי שסביבכם, וזה יעשה המון טוב למדינה שלנו".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
ליברמן: "אין סיכוי שאני מצטרף לשום ממשלה בראשות בני גנץ"
איפא"ק נגד עוצמה יהודית: "מפלגה גזענית, לא ניפגש עם אנשיה"
גנרלים על אזרחי: כשגולנצ'יק וצנחן יצטרכו להסתדר באותה מפלגה

איילת שקד ונפתלי בנט בהצהרה מיוחדת, בחירות 2019, מפלגת הימין החדש, 29 דצמבר 2018. ראובן קסטרו
איילת שקד ונפתלי בנט, לפני כחודשיים/ראובן קסטרו

גם שקד פונה לאותה קבוצה של בוגרים: "אני מבינה שרובכם השתכנעתם, אבל זה הזמן להצביע לימין האמיתי, והימין האמיתי זה הימין החדש". בין היתר, אמרה שקד בהומור לאחד מהאנשים כי למרות היותה של אלונה ברקת במפלגה, "גם אוהדי בית"ר ירושלים" יכולים להצביע למפלגתה וכן שהיא "מאד אוהבת את גולני" - ככל הנראה בשל כמה מהבוגרים במכינה ששירתו או משרתים ביחידה זו בצה"ל.

מהימין החדש נמסר בתגובה: "אנחנו הבית של כל הציונות - הציונות הדתית והציונות החילונית. כולם, כולל כולם, מוזמנים לימין החדש". בהמשך, שרת המשפטים שקד התייחסה אף היא לדברים בריאיון לאתר סרוגים. לדבריה, "ביום שישי הקלטנו אני ובנט עשרות הודעות אם לא מאות לאנשים שבקשו מאיתנו, בין השאר בקשו גם את ההקלטה הזאת, בשמחה עשינו אותה. כל מי שהוא ציוני, ימני, מאמין בימין מדיני, ימין כלכלי, ימין משפטי- הבית שלו בימין החדש. מישהו מהמחזור (במכינה) ביקש את ההקלטה, ביקשו ממני עוד עשרות הקלטות אחת אחרי השנייה, עשינו גם את זאת". לדברי שקד, "אנחנו פונים לכל הקהלים. אני מתראיינת לתקשורת הצרפתית כי אנחנו פונים לקהל הצרפתי, לתקשורת הרוסית כי אנחנו פונים לרוסים, לתקשורת החרדית כי אנחנו פונים לחרדים ולמקומון בצפון תל אביב, כי אנחנו פונים למצביעי יש עתיד וגנץ. אנחנו פונים לכולם".

מהבית היהודי סירבו להגיב, אך גורמים במפלגה אמרו כי "אין גבול לציניות".

עוד באותו נושא

הימין החדש השיק את קמפיין הבחירות של המפלגה: "יהודישראלימני"

לכתבה המלאה

"נחזיר מנדטים שבורחים"

כשהכריזו על הקמת המפלגה החדשה, אמרה שרת המשפטים שקד במסיבת העיתונאים הראשונה כי "אנחנו רק מרחיבים את הימין, מגדילים דרמטית את גוש הימין - הבית היהודי ותקומה ימשיכו לייצג את הקו הדתי-האמוני ויוכלו לגדול לכיוונים נוספים ואנחנו נחזיר מנדטים שבורחים מהליכוד שמאלה למפלגות שמתחפשות לימין אבל הם בעצם שמאל". גם חברה להנהגת המפלגה, השר בנט, אמר דברים דומים במספר הזדמנויות שונות.

החיפוש אחר הקולות בציונות הדתית מצליח לעורר זעם בקרב אנשי הבית היהודי, ממנה בנט ושקד פרשו לפני כחודשיים. כשבנט הצהיר בכנס עיתונות מגזרי כי "למיינסטרים הדתי יש את הימין החדש", הגיב ח"כ בצלאל סמוטריץ' בזעם וכתב בטוויטר כי דבריו "מנוגדים במאה ושמונים מעלות להצהרות שלו כשנטש את הבית היהודי. אז הוא דיבר על הגדלת הגוש והבאת ימין חילוני ועכשיו הוא חוזר לציונות הדתית, זו שיש לה כבר בית ולא צריכה אותו. אם אין לו קהל אחר והוא חושש מאחוז החסימה - שיחבור לליכוד".


(עדכון ראשון: 10:58)

כינוס של הבית ההודי בפ"ת 20 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
הרב רפי פרץ, מנהיג הבית היהודי/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully