וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שמאל זה מסוכן": סרטון הליכוד נגד גנץ - על רקע בית קברות צבאי

26.2.2019 / 21:18

בשידורי תעמולת הליכוד הוצג סרטון בו הקריין מכריז כי "גנץ זה שמאל, ושמאל זה מסוכן", על רקע קברי חיילים. נתניהו הורה למחוק את הסרטון, שאותו הגדיר כ"תקלה מצערת". האחראים לסרטון הושעו מתפקידם. יו"ר יד לבנים מחה: "אני לא מבין מי הגה במוחו הקודח סרטון שכזה"

אתר רשמי

סערה בעקבות תעמולת הליכוד - כל העדכונים

- ב"הליכוד טי.וי" שודר סרטון שהכריז כי "שמאל זה מסוכן" על רקע בית קברות צבאי
- מפלגת כחול לבן: "נתניהו, תתבייש"
- נתניהו הגדיר את הסרטון "תקלה מצערת"
- יו"ר יד לבנים: "מדובר באירוע חמור שפגע ברגשות המשפחות השכולות"

סרטון ששודר הערב (שלישי) במסגרת שידורי התעמולה של הליכוד ממצודת זאב, "הליכוד טי.וי", עורר סערה נרחבת. בסרטון שתוקף את ראש מפלגת "כחול לבן" בני גנץ, נכתב כי "גנץ זה שמאל, ושמאל זה מסוכן", זאת על רקע צילומי בית קברות צבאי.

לאחר שהחלו לזרום תגובות חריפות, ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה למחוק את השידור, ולתחקר את האירוע שאותו הגדיר כ"תקלה מצערת" ו"טעות עריכה". נתניהו הורה לנקוט צעדים "כדי שהדבר לא יחזור על עצמו", והודיע כי יינקטו צעדים נגד האחראים לתקלה. הוא הוסיף כי "כאח שכול שב-43 השנים האחרונות עולה לקבר אחיו ז"ל בהר הרצל, אני מבין היטב את כאב המשפחות". לפי גורמים בליכוד, האחראים על השידור הושעו עד להודעה חדשה.

עוד בערוץ הבחירות של וואלה! NEWS:
"תמיד היינו בכיס שלו": כמה מנדטים איבד נתניהו ל"משעממת" מקריית שמונה?
הציוץ הראשון של רוסו, ההבהרה של לפיד | עדכוני בחירות
שוחרר, צונן, גויס, שוריין: כאב הראש של טל רוסו, גבאי וישראל

העיתונאי, אבישי אברי במהלך שידורו בליכוד TV. אתר רשמי
הצילום שעורר סערה/אתר רשמי

מפלגת "כחול לבן" הגיבה על הסרטון, ומסרה כי "חיילי צה"ל שנפלו בקרב ובני משפחת השכול לא דמיינו שראש ממשלה ישתמש בהם לסרטוני קמפיין פוליטי. לך תתנצל בפני המשפחות מיד, או שהכתם הזה ילווה אותך כל חייך. נתניהו, תתבייש", חתמו בהודעה.

יו"ר יד לבנים, אלי בן שם, התייחס לשידור ואמר כי "מדובר באירוע חמור שפגע ברגשות המשפחות השכולות. הניחו לילדים שלנו, הוציאו את חיילי צה"ל מהשיח הפוליטי. אם יש בישראל עוד פרה קדושה אחת, ראוי לשמור עליה ולא לרמוס אותה באופן בוטה וציני. ממלכתיות הפכה למילה מגונה. אני לא מבין מי הגה במוחו הקודח סרטון שכזה".

קמפיין הליכוד ממודר מכלל שרי ובכירי הליכוד, ומי שמנהל אותו באופן בלעדי הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו ומקורביו. בשונה מקמפיינים קודמים, נתניהו לא מינה יועץ חיצוני לקמפיין, אלא מנהל אותו בעצמו, ואחראים עליו דובר המשפחה עופר גולן, דובר הליכוד יונתן אוריך ויועץ הניו מדיה של ראש הממשלה טופז לוק. גם בנו של ראש הממשלה, יאיר, מעורב מאוד בקמפיין, הגם שאינו נושא תפקיד רשמי.

ראש הממשלה ויו"ר סיעת הליכוד בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת בכפר המכביה.. TPS
נתניהו. מנהל עם מקורביו את הקמפיין/TPS

כפי שפורסם אתמול בוואלה! NEWS, עובדי הקמפיין נאלצו לחתום על מסמך לפיו ייקנסו במאה אלף שקל אם יהיו הדלפות מהקמפיין. שרים מהליכוד התלוננו כי הם אינם מעורבים כלל בקמפיין.

המסר שעלה הערב בשידור הוא המשך של המדיניות שהוצגה עד עכשיו בקמפיין המפלגה, שאחד מהאלמנטים המרכזיים בה הוא התקפה נגד מפלגת כחול לבן וראשיה, בני גנץ ויאיר לפיד. מרכיבים נוספים בתעמולה, שבמסגרתה משדר מדי ערב אלירז שדה ראיונות וחומרי תעמולה ממצודת זאב, הם קמפיין נגד ההחלטה המסתמנת של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, וקמפיין חיובי להדגשת יכולותיו וכישוריו של נתניהו בזירה המדינית והביטחונית.

(עדכון ראשון 20:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully