וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נשב עם נתניהו תחת כתב אישום": נחשף דף המסרים של כחול לבן

27.2.2019 / 15:35

מסמך פנימי שהופץ למועמדי המפלגה והגיע לידי וואלה! NEWS מפרט את המסרים המרכזיים להדגשה בראיונות. בין הסוגיות המרכזיות - התייחסות לרוטציה כמנגנון לגיטימי, ביטול נסיגות חד-צדדיות בעתיד והדגשת השקט שהביא "צוק איתן"

צילום: שי מכלוף, ניידת מזמור, עריכה: איתי עמרם

"בני גנץ יהיה ראש ממשלה מצוין", "תודה לנתניהו - אנחנו נמשיך מכאן", "הרוטציה היא מנגנון פוליטי לגיטימי", "'צוק איתן' הביא שלוש שנים וחצי של שקט" ו"נתניהו בלחץ ומפיץ ספינים" - אלה הם רק חלק מהמסרים שמועמדי חוסן לישראל הונחו לשנן בימים הקרובים. לידי וואלה! NEWS הגיע מסמך פנימי של מפלגת כחול לבן שהופץ אתמול למועמדי תלם וחוסן לישראל עם המסרים המרכזיים שיש להדגיש בראיונות.

ארבעה מסרים הוצבו בראש הקמפיין - ביטחון ("יש כאן מאות שנות ניסיון ביטחוני"), ברית התקווה מול "ברית הקיצוניים של נתניהו-בן גביר-סמוטריץ'", מנהיגות ("טוהר המידות מול שחיתות שלטונית") ושינוי סדרי העדיפויות הלאומיים. בהמשך, מפורטים עבור המועמדים "מסרי משנה חשובים" ושאלות ותשובות בנושאים שנויים במחלוקת. מסר המשנה החשוב ביותר הוא ש"בני גנץ יהיה ראש ממשלה מצוין ויחד איתו מנהיגות משותפת, מנוסה, פטריוטית וערכית".

בנוגע לשאלת הפערים בין המפלגות ובין המועמדים שמגיעים מימין ומשמאל, המועמדים הונחו להשיב כי "זו מפלגה שמורכבת ממגוון רחב שמייצג את החברה הישראלית. אנחנו מבינים שאתם עסוקים בלחפש את ההבדלים בין חוסן, תלם ויש עתיד אבל אתם מחמיצים את הדבר האמיתי: התאחדנו שלוש מפלגות למען מטרה אחת גדולה - שינוי אמיתי לטובת אזרחי המדינה".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
מנאום הצ'חצ'חים ועד ל"ערבים הנוהרים": רגעי השפל במערכות הבחירות בישראל
בנט קורא לטראמפ: "פרסם את פרטי תכנית השלום לפני הבחירות"
מיכאל ביטון: הדרך שלנו לא מוכפפת לעבר של יאיר לפיד

כנס כחול לבן בגני התערוכה. ראובן קסטרו
לפיד וגנץ בהצגת מפלגת כחול לבן, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

אחת משאלות המחלוקת שטרם נפתרו בחיבור בין גנץ, לפיד ויעלון היא שאלת הישיבה בממשלה שבראשות נתניהו - עם או בלי כתב אישום ועם או בלי שימוע. "אנחנו הולכים להחליף את השלטון כדי שלעם ישראל יהיה שלטון שעובד בשבילו ולא בשביל עצמו. ובכל מקרה לא נשב עם ראש ממשלה שנגדו יוגש כתב אישום", נכתב בדף המסרים, וגם יש פירוט כיצד להשיב לשאלה העוקבת - באותה אמירה בדיוק. "לפיד ויעלון אמרו שלא ישבו עם נתניהו לפני שימוע, מהי עמדת המפלגה?", לשון השאלה. והתשובה: "לא נשב עם ראש ממשלה שנגדו יוגש כתב אישום - ונחליף את נתניהו". המסר המרכזי אינו מכוון להתקפה על נתניהו אלא קובע כי "הוא פטריוט ישראלי אבל בשנים האחרונות הוא לא מקדם את ישראל, הוא עסוק בעצמו".

דף המסרים מכוון גם כיצד להשיב לשאלות הפוליטיות הפחות ברורות בהסכם האיחוד, כמו הרוטציה בין לפיד וגנץ על ראשות הממשלה והאיחוד בין המפלגות - אך למעשה בעיקר מנחה את המועמדים כיצד להתחמק מהשאלות. "למה רוטציה?", התשובה: "זהו מנגנון פוליטי של מנהיגים שמאמינים אחד לשני ומחויבים לדרך אחת חזקה וברורה". שאלה נוספת: "האם תתפלגו אחרי הבחירות?", התשובה: "יש כאן ויתור גדול על אגו של אנשים ששמו את ישראל לפני הכול ונמשיך בשותפות אחרי הבחירות". בנוסף, דף המסרים מתייחס לביקורת על המפלגה ועל הייצוג הנשי החסר שלה בצמרת - רק שתי נשים בעשירייה הראשונה.

עוד באותו נושא

הסכם מחושב או פגיעה בדמוקרטיה: הטריק הפוליטי שאולי יביא מהפך

לכתבה המלאה
ראש הממשלה ויו"ר סיעת הליכוד בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת בכפר המכביה.. TPS
"השקט הופר לאחרונה בשבתו של נתניהו כראש הממשלה ושר הביטחון". נתניהו/TPS

דף המסרים מתייחס, בנוסף, למיעוט הנשים ברשימת המובילים במפלגה. על השאלה "למה אין לכם ייצוג הולם של נשים ברשימה?", הונחו בכחול לבן להשיב: "נוצר שילוב ייחודי של שלוש מפלגות בראשות גברים. אנחנו מודעים לעניין ולכן בהרכבת הממשלה מייעדים לנשים תפקידים משמעותיים. יש ברשימה נשים מצוינות ואיכותיות". כמו כן, דף המסרים מתייחס גם לסוגיות הפוליטיות שעלו בימים האחרונים מאז הושלם האיחוד בין המפלגות בנוגע ליכולת של כחול לבן להרכיב ממשלה. "לא יהיה שום גוש חוסם עם המפלגות הערביות", הוא המסר שמהדהד גם מדברי לפיד השבוע. "זה סתם ספין של נתניהו מתוך לחץ. הטריק הזה לא יעבוד יותר. נזמין את שאר המפלגות הציוניות לממשלת אחדות ממלכתית".

לסיום, דף המסרים מפרט שורה של עמדות מרכז של המפלגה בשלל תחומים - מדיני-ביטחוני, כלכלי, ודת ומדינה. בנוגע לסוגיית שתי המדינות - ההנחיה היא לתת תשובה כללית: "לא ניכנס לפרטי ההסדר האפשרי אך נשוחח עם מדינות ערב המתונות ועם גורמים פלסטיניים שמכירים בזכותה של ישראל להתקיים כמדינת העם היהודי". עמדת מפלגת כחול לבן, כך עולה מהמסמך, היא ש"בכל הסדר עתידי בקעת הירדן תישאר גבול הביטחון המזרחי, ההתיישבות ברמת הגולן תחוזק, וירושלים תישאר מאוחדת". בהמשך לריאיון שנתן גנץ ל"ידיעות אחרונות" שממנו עלה לכאורה שתמך בהתנתקות, ההנחיה למועמדים היא ש"לא יהיו נסיגות חד צדדיות ולא מתואמות - למדנו את לקחי ההתנתקות".

היות ששניים מראשי מפלגת כחול לבן - גנץ ויעלון - ניהלו את מבצע "צוק איתן", ומאחר שהרמטכ"ל ושר הביטחון וספגו על כך ביקורת, גם בנושא זה הוכן מסר. "צוק איתן הייתה מערכה קשה. איבדנו 68 חיילים וחמישה אזרחים, אך הושגו כל המטרות שהוצבו על ידי הדרג המדיני וקיבלנו שלוש שנים וחצי של שקט, שהופר לאחרונה בשבתו של נתניהו כראש הממשלה ושר הביטחון".

יאיר לפיד בהכרזה על הצטרפותה של אורנה ברביבאי ל"יש עתיד", בית סוקולוב, 1 בינואר 2019. שלומי גבאי
הבהיר לאחרונה כי לא יוקם גוש חוסם עם המפלגות הערביות. לפיד/שלומי גבאי

סוגיה נוספת שהתגלו בה פערים בשבועות האחרונים היא סוגיית חוק הלאום, שבהצהרתו הפוליטית הראשונה גנץ קרא לתקן, אך חברים אחרים במפלגה המאוחדת דווקא תומכים בו. על השאלה "האם תשנו את חוק הלאום?", מורה המסמך להשיב: "חוק הלאום הוא חוק חשוב, וחשוב גם כן להבטיח חקיקה של שוויון זכויות לכל פרט (ולא זכויות לאומיות), בדגש על אחינו הדרוזים. נפעל להוסיף זכות זו או בחוק הלאום עצמו או בחוק יסוד אחר". דף המסרים מתייחס גם ליוקר המחיה והדיור, הסכם הגז, אנרגיה ירוקה, המשבר במערכת הבריאות וצמצום פערים. בנושאי דת ומדינה המסר הוא לתמוך בישיבה עם החרדים בממשלה, בתחבורה ציבורית בשבת ביישובים שיבחרו בכך, ותמיכה בנישואים אזרחיים ובברית הזוגיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully