וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלטות שקד: "האמריקנים מנסים לרכך אותנו לקראת פרסום תכנית השלום"

28.2.2019 / 9:57

מהקלטה של דברי שרת המשפטים מחוג בית בקריית שמונה עולה כי ממשל טראמפ מתייעץ עם ראשי הימין החדש, זאת משום שהוא "מזהה אותם כבעיה". לדבריה, לה ולבנט "מקורות" בצוות השלום האמריקני, אך לא מוסרים להם את פרטי התכנית

סטילס: ראובן קסטרו, עריכת וידאו: שניר דבוש

הממשל האמריקני מתייעץ עם ראשי הימין החדש נפתלי בנט ואיילת שקד לפני פרסום תכנית השלום של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ - כך עולה מהקלטות של שרת המשפטים מחוג בית שנערך אתמול בקריית שמונה שהגיעו לידי וואלה! NEWS. "אף אחד לא יודע מה יש לגמרי בתכנית, נתניהו סביר להניח יודע, אנחנו לא יודעים", נשמעת שקד אומרת על תכנית השלום. היא הוסיפה כי למיטב הבנתה, "זה בערך הקמה של מדינה פלסטינית על 90% מהשטח, ושכונות מזרח ירושלים יהיו הבירה של המדינה הזו".

בשלב זה שקד נשאלה אם יש לה ולבנט "מקורות" בצוות השלום של טראמפ, אז ביקשה מאחד הנוכחים להפסיק לצלם. "האמריקנים מדברים איתנו. משום שהאמריקנים רואים בנו בעיה, הם מזהים אותנו כבעיה שלהם, ולכן הם מנסים לרכך אותנו", אמרה. "גם אנחנו מדברים איתם קצת, אבל הם לא מוסרים לנו את הפרטים על התכנית".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
כחלון: "אם תכנית טראמפ תלויה בפלסטינים - זה לא יקרה"
מנאום הצ'חצ'חים ועד ל"ערבים הנוהרים": רגעי השפל במערכות הבחירות בישראל
"לא נשב עם נתניהו תחת כתב אישום": נחשף דף המסרים של כחול לבן

איילת שקד, אשקלון וקרית גת, 18 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
"גם אנחנו מדברים איתם קצת, אבל הם לא מוסרים לנו את הפרטים". שקד/ראובן קסטרו

דברי שקד מגיעים ברקע העימות בין ראשי הימין החדש לראש הממשלה בנימין נתניהו לקראת פרסום תכנית השלום. כפי שפורסם בוואלה! NEWS, בבית הלבן נערכים לפרסום התכנית אחרי הבחירות ולפני הרכבת הממשלה הבאה. בנט פתח את השבוע בהתקפה על נתניהו בפתח ישיבת הממשלה, אז אמר כי ראש הממשלה וטראמפ מתואמים בכך שלאחר הבחירות תוצג התכנית להקמת מדינה פלסטינית על 90% מהשטח וחלוקת ירושלים. עוד אמר בנט כי "לפיד וגנץ ייכנסו לממשלה כממשלת שלום לאומית".

נתניהו מצדו הכחיש את הדברים וטען כי בנט "לחוץ והתבלבל", אך שתי המפלגות התעמתו זו עם זו במשך כמה ימים בתחילת השבוע בנושא. בנט קרא אתמול לטראמפ לפרסם את התכנית לפני הבחירות, כדי שיוכל להתקיים דיון ציבורי עליה. "Let my people know, פרסם את פרטי תכנית השלום לפני הבחירות, הנח את התכנית על השולחן עכשיו ותן לנו להחליט על גורלנו", אמר.

עוד באותו נושא

בנט קורא לטראמפ: "פרסם את פרטי תכנית השלום לפני הבחירות"

לכתבה המלאה
ג'ארד קושנר בפורום סבן 3 בדצמבר 2017. רויטרס
אמר כי התכנית תתמקד "בשרטוט הגבול ובפתרון סוגיות הליבה". קושנר/רויטרס

במקביל, חתנו של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר, ויועצו ג'ייסון גרינבלט, מבקרים השבוע במזרח התיכון כחלק מההיערכות לקראת פרסום התכנית. בין השאר, השניים נפגשים עם מנהיגי ערב הסעודית, קטאר, איחוד האמירויות, בחריין, עומאן וטורקיה, ומציגים בפניהם חלקים מהתכנית - בעיקר החלקים הכלכליים. בריאיון שהעניק לרשת סקיי ניוז בשפה הערבית השבוע, קושנר אמר כי "תכנית השלום האמריקנית מפורטת מאוד ותתמקד בשרטוט של הגבול ובפתרון סוגיות הליבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully