וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחול לבן מנצחת בתיכון בליך: "לא מחפשים לפגוע בול בתוצאות"

5.3.2019 / 18:40

כמדי מערכת בחירות, בכירי הרשימות התייצבו בחצר בית הספר התיכון ברמת גן שהצליח לזהות פעמים רבות מגמות שונות לקראת ההצבעה בקלפי. כחול לבן זוכה ב-41% מהקולות, הליכוד עם 21%. כל התוצאות

צילום: אבי כהן, עריכה: נועה לוי

34 ימים לפני הבחירות לכנסת ה-21, פוליטיקאים בכירים התייצבו היום (שלישי) בחצר בית הספר בליך שברמת גן, להפנינג המסורתי המתקיים בכל מערכת בחירות. בזה אחר זה התחרו אנשי המפלגות על קולותיהם של המצביעים הצעירים ששמותיהם הצטרפו רק לאחרונה לפנקסי הבוחרים. אלא שבזמן שהפוליטיקאים מנסים לצוד קולות, בבית הספר שנודע ביכולתו לנבא במעט את תוצאות הבחירות החליטו להתמקד דווקא בתהליך. "אנחנו לא מחפשים לפגוע בול בתוצאות", הסבירה מנהלת בית הספר הילה רושם. "המטרה להוציא את הבוגרים עם התמודדות של סוגיות אזרחיות פעילה. אם ננבא או לא ננבא אותי זה פחות מטריד".

אם תלמידי התיכון הוותיק היו אלו שמכריעים את הבחירות - כחול לבן היו המפלגה הגדולה בכנסת. על פי התוצאות, כחול לבן זוכה ב-41% מהקולות, הליכוד - 21%, מרצ - 10%, כולנו - 7%, זהות - 5%, העבודה 3%, הימין החדש - 2%, גשר - 2% והמפלגות הערביות - 1%

מי שיכול לטפוח לעצמו על השכם הוא הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, שהגיע מטעם כחול לבן. "אני רואה פה המון תקווה, המון כחול לבן", אמר. הוא דיבר אל ליבם של התיכונסטים שבעתיד יתגייסו לשורות הצבא. "אני מאמין שתעשו שירות משמעותי בצבא", אמר. "אתם תלמדו מה שאני למדתי כשהייתי בגיל שלכם - שיותר ממה שתתנו לצה"ל, צה"ל יעניק לכם כלים לחיים. אני התייצבתי כדי לשרת, כדי להבטיח לכם דור העתיד של מדינת ישראל עתיד טוב יותר".

"אני וחברי בכחול לבן, שמנו את הממלכה לפני המלוכה", המשיך אשכנזי. "הנחנו את האגו בצד. באנו לעבוד ולשרת אתכם".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
היועמ"ש לוועדת הבחירות: אין מניעה להתמודדות טל רוסו בבחירות
מכנה את גנץ "צנון" - ולוחץ יד לסער: נתניהו משיק את הקמפיין
לפי תקדים: ייתכן שמעורבות לשכת רגב בפרסום נגד גנץ מהווה עבירה

לקראת הבחירות - הצבעה בבית הספר בליך, רמת גן, 5 במרץ 2018. ראובן קסטרו
"אנחנו לא מחפשים לפגוע בול בתוצאות". תיכון בליך, היום/ראובן קסטרו

כולנו: לא מדברים על דברים מפחידים

גם מפלגת כולנו החליטה להילחם על קולות הנוער. השר משה כחלון הגיע אף הוא לבית הספר, מלווה בח"כ רועי פולקמן. "כולנו היא תעודת הביטוח עבור הצעירים במדינת ישראל", הצהיר השר. "מה שכולנו עשתה בארבע השנים האחרונות לטובת הצעירים, לא עשו פה במשך ארבעים שנה, כי לא היה אכפת להם. ללא מפלגת כולנו חזקה, עתיד הצעירים בסכנה". את פניו של השר קיבל ראש העיר כרמל שאמה הכהן, שבנו יונתן עומד בראש תא "כולנו" בבליך. "מהבוקר עבדנו פה כדי להקים את המטה, אנחנו נביא הרבה מצביעים למפלגה היום במדגם", אמר.

ח"כ רועי פולקמן הוסיף: "כחלון לא מדבר על דברים גדולים - על עזה ודברים שמנסים להפחיד אתכם. כחלון מטפל בסלולר, בבנקים, בדיור. אנחנו מפלגה של אנשים. יש כאן מפלגה שעובדת אנחנו מפלגה עם תפיסה ימנית אבל ימין שפוי".

עוד באותו נושא

סקר וואלה! NEWS | אחרי הכרעת היועמ"ש: הימין חוזר להוביל בקרב הגושים

לכתבה המלאה
לקראת הבחירות - הצבעה בבית הספר בליך, רמת גן, 5 במרץ 2018
גבי אשכנזי. ראובן קסטרו
הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי נואם בתיכון בליך ברמת גן, היום/ראובן קסטרו

ראש העיר שאמה-הכהן אמר כי "רמת גן כבר לא מייצגת את מדד הבחירות של ישראל כמו בעבר אבל בכל זאת זהו שיעור חשוב באזרחות לתלמידי ישראל. ממה שאני רואה פה בתחושות של התלמידים ובאווירה וכחול לבן הולכת לנצח במדגם. יש פה חגיגה לדמוקרטיה".

"גם מפלגה קטנה יכולה לעשות שינוי"

גם הימין החדש שלחו נציגות לאירוע הבחירות, ולבית הספר הגיעה אלונה ברקת. "אני לא יודעת אם הימין החדש חזק בבליך אבל אני מקווה שהוא יהיה". היא אף ניצלה את ההזדמנות לבהיר את דבריה על המפד"ל, שזכו לתגובה מצד מפלגות הימין. "אני עומדת מאחוריי כל מילה, המפד"ל שאני הכרתי הוא לא המפד"ל של היום".

שחקנית טרייה נוספת שהגיעה לביקור בבית הספר היא יו"ר גשר אורלי לוי אבקסיס. "בתיכון בליך אנחנו מפלגה חדשה והמטרה שלנו להביאה אותה למודעות הצעירים", אמרה. "היו פה שני צעירים שרצו להתנדב ולעבוד בשביל המפלגה. הם החליטו לקחת את גשר ופרשו את המצע של גשר בפני כל התלמידים. אני רואה פה את השאלות של התלמידים על הנושאים הכי חשובים וכל השאלות נוגעות לאופן שבו אנחנו הולכים לעשות שינוי כי המפלגות הגדולות משתיקות את הנושאים העיקריים וכל מה שמעניין אותם זה רק ענייני הגושים. החובה היא להבין למה בדמוקרטיה דווקא מפלגה קטנה יכולה לעשות שינוי".

מהליכוד נמסר בתגובה כי "במערכות הבחירות האחרונות הליכוד הפסיד בבליך וניצח בבחירות. אנחנו חותמים על הסידור הזה גם הפעם".

(עדכון ראשון: 13:07)

לקראת הבחירות - הצבעה בבית הספר בליך, רמת גן, 5 במרץ 2018. ראובן קסטרו
ח"כ רועי פולקמן מכולנו בתיכון בליך, היום/ראובן קסטרו
לקראת הבחירות - הצבעה בבית הספר בליך, רמת גן, 5 במרץ 2018
תמר זנדברג. ראובן קסטרו
יו"ר מרצ תמר זנדברג בתיכון בליך, היום/ראובן קסטרו
לקראת הבחירות - הצבעה בבית הספר בליך, רמת גן, 5 במרץ 2018. ראובן קסטרו
תיכון בליך, היום/ראובן קסטרו
לקראת הבחירות - הצבעה בבית הספר בליך, רמת גן, 5 במרץ 2018
אסף זמיר. ראובן קסטרו
אסף זמיר בתיכון בליך היום/ראובן קסטרו
לקראת הבחירות - הצבעה בבית הספר בליך, רמת גן, 5 במרץ 2018. ראובן קסטרו
ראש עריית רמת גן כרמל שאמה הכהן עם בנו/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully