וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא המתין להכרעת הוועדה: פנחס עידן החליט לפרוש מהמרוץ לכנסת

6.3.2019 / 9:20

במכתב שהעביר הבוקר באמצעות עורכי דינו לחברי הוועדה, הודיע פנחס עידן, העומד בראש ועד רשות שדות התעופה, כי קיבל את המלצותיה וכי הוא מסיר את מועמדותו. בכך עידן לא המתין להחלטת הוועדה בצל הקשיים המשפטיים שעוררה מועמדותו

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שניר דבוש

יו"ר ועד רשות שדות התעופה פנחס עידן הודיע הבוקר (רביעי) על הסרת מועמדותו לכנסת ה-21 במסגרת רשימת הליכוד. עידן, שנבחר במקום ה-19 ברשימה, החליט לפרוש לאחר שוועדת הבחירות המרכזית הודיעה כי חלו קשיים משפטיים כתוצאה ממועמדותו.

במכתב שהעביר באמצעות עורכי דינו, עמית חדד ונועה מילשטיין, נטען כי הוא מקבל את המלצות הוועדה, לאחר שחבריה הציגו בפניו את הפערים העולים ממועמדותו ורמזו כי עליו לפרוש.

הדיון בעניינו של עידן התקיים כשבוע לאחר שהעומד בראשה, השופט חנן מלצר, ביקש את התייחסותו של פנחס והליכוד לשינויי דירוגו בסולם התעסוקתי של רשות שדות התעופה לפני הגשת הרשימות. על פי החוק, עובד מדינה שנמצא באחת מארבע הדרגות הגבוהות ביותר בסולם התעסוקתי של הגוף בו הוא מועסק, לא יכול להתמודד לכנסת.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
מסתמן: פנחס עידן יפרוש ממועמדותו בליכוד בגלל קשיים משפטיים
בגלל הסתה לגזענות: היועמ"ש המליץ לפסול את בן ארי מהתמודדות
סקר וואלה! NEWS | אחרי הכרעת היועמ"ש: הימין חוזר להוביל בקרב הגושים

פנחס עידן בדיון פסילת מועמדים, כנסת, 5 במרץ 2019. שלומי גבאי
עידן בדיוני הוועדה בכנסת, אתמול/שלומי גבאי

בפניית השופט מלצר, שהועברה גם לידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לאחר שלטענתה התעוררו קשיים משפטיים עם מועמדותו של עידן. בפנייתו ליועמ"ש כתב מלצר כי לוועדה נודע שבחודש ינואר ביקש עידן מרשות שדות התעופה להוריד את דרגתו בסולם התעסוקתי של הרשות מהרמה הגבוהה ביותר, 30, לרמה 26.

בדיונים אתמול הסביר עו"ד חדד לחברי הוועדה כי לתפקיד יו"ר ועד העובדים אין דרגה קבועה: "יו"ר הוועד זה משהו שהוא אחר ושונה מכל תפקיד אחר ברשות, ובכלל מכל מה שיש בשירות הציבורי". עוד הוסיף כי הירידה שלו בדרגה אינה פיקטיבית. "מדובר בירידה אמיתית בדרגה, עם משמעות כלכלית כבדה מאוד", הדגיש. חדד ציין כי עידן ביקש גם את חוות דעתו של היועץ המשפטי של רשות שדות התעופה - לו עומדת לדבריו, המומחיות הרלוונטית לנושא. "הוא שאל אותו אם יוותר על ארבע דרגות, האם הוא יהיה כשיר להתמודד בבחירות לכנסת, והתשובה הייתה ללא סייג, 'כן' ברור ומוחלט, והוא פעל בצורה הזאת", אמר.

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית
פנחס עידן בדיון פסילת מועמדים, כנסת, 5 במרץ 2019. שלומי גבאי
החליט לקבל את המלצת הוועדה. עידן בדיון אתמול/שלומי גבאי

עם זאת, השופט מלצר לא התרצה, וביקש לראות את המסמך של רשות שדות התעופה, בנוגע להורדתו של פנחס עידן בדרגות הסולם התעסוקתי. הרשות הגישה מסמך לקוני שמציין רק כי עידן ביקש שיורידו אותו בדרגה. מלצר אף דרש ממנכ"ל רשות שדות התעופה יעקב גנות להגיע לדיון. גנות סיפר על הדיון ברשות שדות התעופה, בו אישר להוריד בארבע דרגות את פנחס עידן, כדי שיוכל להתמודד לכנסת, וציין כי היועץ המשפטי אישר זאת.

גם בשלב זה, מלצר הבהיר לנוכחים כי יש קושי במינוי והורה לסיים את הדיון, תוך רמיזה "תודיעו אם יש שינוי כלשהו, ואם לא - צפו להחלטה. אני מציע שתשקלו את הדברים". עידן מצדו אמר כי אין לו מה להוסיף ורמז על כוונתויו. "היה חשוב לי הדיון הזה כי מצטייר ציבורית שאנחנו עשינו איזה קומבינה, וזה פוגע ברמה האישית. את המחיר שילמתי. ולצערי נראה שזה הולך על פסילה".

פרישתו של עידן היא מכה קשה עבור השר חיים כץ, שנחשב לפטרונו הפוליטי ותמך בו בבחירות המקדימות. עם פרישתו מסתמן שרשימת הליכוד תקודם במקום אחד, ולמקום ה-19 יתקדם ח"כ אמיר אוחנה מהמקום ה-20, אך מועמדים במחוז השפלה שבו הוא נבחר עשויים להגיש עתירות פנימיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully