וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי וליצמן בהודעה משותפת: ניכנס יחד רק לקואליציה בראשות נתניהו

7.3.2019 / 11:25

יו"ר ש"ס ויו"ר יהדות התורה נפגשו בירושלים וסיכמו לפעול כגוש אחד אחרי הבחירות. השניים הודיעו כי לא ינהלו מו"מ לגבי כניסה לכל קואליציה שתכלול את לפיד: "ממשיכים בכל הכוח בתמיכה נחרצת בנתניהו"

צילום: שי מכלוף

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ויו"ר יהדות התורה סגן השר יעקב ליצמן נפגשו היום (חמישי) וסיכמו כי יפעלו כגוש אחד אחרי הבחירות לטובת כניסה של המפלגות החרדיות "רק לקואליציה שיקים נתניהו". כמו כן, סיכמו השניים כי לא ינהלו שום משא ומתן על כניסה לקואליציה שתכלול את יו"ר כחול לבן יאיר לפיד. הפגישה מתקיימת ברקע פרסומים על כך שהמפלגות החרדיות יתמכו בכניסה לקואליציה של בני גנץ אם לפיד לא יהיה חלק ממנה.

בהודעה משותפת לדרעי וליצמן נמסר כי "ממשיכים בכל הכוח בתמיכה הנחרצת בראש הממשלה בנימין נתניהו ולא בגנץ". עוד נכתב כי ש"ס ויהדות התורה ייכנסו "כגוש אחד ובאחדות משותפת רק לקואליציה שיקים נתניהו ונהיה חזקים לצידו. לא ננהל שום משא ומתן ושיח לקואליציה שתכלול את יאיר לפיד בשום סיטואציה שהיא".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
עדיין נאהבים, עדיין נעימים: דרעי וליברמן אוהבים ושונאים בקרב המנדטים
בניגוד להמלצת היועמ"ש: נפסלה מועמדות עופר כסיף ורשימת בל"ד
מתחזקים בפייסבוק: יהדות התורה משתכללת, ויש כבר מתנגדים

יו"ר ש"ס אריה דרעי ויו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן בפגישה בלשכת דרעי בירושלים, 7 במרץ 2019. ללא קרדיט, מערכת וואלה!
דרעי וליצמן בפגישתם בלשכה בירושלים, הבוקר/מערכת וואלה!, ללא קרדיט

"ראשי המפלגות סיכמו עוד על שיתוף פעולה במערכת הבחירות הנוכחית, שבה יעבדו בהגינות ובתיאום ככל שניתן ויסייעו אחד לצד השני להצלחת המערכה ולהגדלת הנציגות החרדית בכנסת הבאה", נכתב בנוסף בהודעה המשותפת.

את ההודעה על תמיכה בנתניהו פרסמו יהדות התורה וש"ס מיד לאחר פיזור הכנסת. מאז, ובעקבות המלצת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להגיש נגד נתניהו כתב אישום בגין עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים בכפוף לשימוע, תדרכו גורמים חרדים על המסרים שהעבירה להם בשבועות האחרונים מפלגת כחול לבן של גנץ ולפיד. בין היתר על דבריו של מיכאל ביטון, מקום 11 ברשימת כחול לבן שאמר כי "לפיד לא יקבע את הטון" מול החרדים. לכן, ראשי המפלגות החרדיות מיהרו לחזור שוב על הצהרתם כי יתמכו רק בנתניהו.

הבוקר, הביטאונים החרדים, המייצגים את הסיעות החרדיות, תקפו את המצע של מפלגת כחול לבן שפורסם ביממה החולפת. ב"יתד נאמן" המייצג את עמדת "דגל התורה", שבראשה עומד ח"כ משה גפני, נכתב כי מדובר במצע "אנטי דתי", וח"כ גפני ציין כי "לפיד הצליח להכניס את המצע שלו למצע המשותף. בכך הופך גנץ להיות תחת פיקודו של לפיד, אף שהוא עצמו אינו כזה. מבחינתנו זוהי מפלגה אנטי דתית". בעיתון "המודיע" המייצג את אגודת ישראל, שבראשה עומד ליצמן, נכתבו בשמו דברים דומים להודעה שפרסם עם דרעי. בעיתון "המבשר" המייצג את החסידויות הקטנות במגזר החרדי נכתב על המצע כי "יצא המרצע מהשק" ולאחר "ניסיון קצר של ראשי המפלגה לעמעם את יחס המפלגה לסוגיות דת ומדינה, מצע המפלגה שפורסם חושף את שהתריעו ראש המפלגה לאורך החודש האחרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully