וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ועדת הבחירות: טל רוסו יוכל להתמודד ברשימת העבודה לכנסת

השופט חנן מלצר קיבל את הנימוקים שהציג רוסו במסגרת דיוני הוועדה, זאת לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה הודיע כי אין קושי משפטי בסוגייה. ועדת הבחירות ביקשה נימוקים וחוות דעת לאחר שלטענתה רוסו לא סיים את תקופת הצינון הנדרשת בחוק מבכירי מערכת הביטחון

עריכה: שניר דבוש

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, אישר הערב (ראשון) את מועמדותו של אלוף (מיל') טל רוסו, במסגרת רשימת העבודה לכנסת. מלצר קיבל את הנימוקים שהציג רוסו במסגרת דיוניה, זאת לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע כי אין קושי משפטי בסוגייה. ועדת הבחירות ביקשה נימוקים וחוות דעת לאחר שלטענתה רוסו לא סיים את תקופת הצינון הנדרשת בחוק מבכירי מערכת הביטחון.

בפנייה שהעביר מלצר לפני כשבועיים למפלגת העבודה וליועץ המשפטי לממשלה, הסביר השופט כי
רוסו שירת כמפקד פיקוד העומק במילואים בתנאי קבע, וכי לא עברו שלוש שנים כנדרש מתום תקופת שירותו זה. החוק מחייב את בכירי מערכת הביטחון בתקופצת צינון, אולם אינו מתייחס למקרים שונים, בהם שירות מילואים בתנאי קבע.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
מי יישאר ומי ייפסל? ועדת הבחירות דנה במועמדות רוסו
היועמ"ש לוועדת הבחירות: אין מניעה להתמודדות טל רוסו בבחירות
שוחרר, צונן, גויס, שוריין: כאב הראש של טל רוסו, גבאי וישראל

טל רוסו מצטרף למפלגת העבודה, מסע"ת בית המפלגה, ת"א 20 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
יו"ר הוועדה אישר את המועמדות. רוסו/ראובן קסטרו

מנדלבליט מצדו, השיב כי רוסו עמד בדרישה לצינון בן שלוש שנים ממועד שחרורו משירות קבע ולשיטתו, אין לראות בשירות המילואים של רוסו שירות קבע, המחויב לפי חוק בתקופת צינון של שלוש שנים. כמו כן, במהלך הדיון, רוסו ופרקליטו טענו כי "אין הבדל מבחינת המעמד, מילואים בתנאי קבע הם מילואים, והם אינם שירות קבע, באופן נחרץ".

רוסו בירך על ההחלטה. "עכשיו זה סופי - אני רץ ואני צריך אתכם איתי", אמר. "למפלגת העבודה יש דרך ברורה, יש לנו את הערכים הנכונים ויש לנו נבחרת מצוינת. קול למפלגת העבודה - זה קול בטוח לשינוי. מהפך שלטוני יקרה רק אם מפלגת העבודה תהיה חזקה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
יו"ר העבודה אבי גבאי והמועמד טל רוסו בעוטף עזה, 7 במרץ 2019. שי מכלוף
"הצדק ניצח". יו"ר העבודה גבאי לצד רוסו בסיור בסוף השבוע בדרום/שי מכלוף

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי אמר בתגובה על אישור מועמדותו של טל רוסו: "הצדק ניצח. הישראלים ניצחו. שמח שהישראלים שמשרתים במילואים ותורמים למדינה ניצחו. טל הוא לוחם ומנהיג ששירת את המדינה עשרות שנים, מנהיג שדורות של לוחמים הלכו והולכים אחריו. היום טל מתגייס סופית לשורות מפלגת העבודה וביחד נוביל שינוי בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully