וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחול לבן תוקפים את נתניהו: אין שחר לתדרוכים בעניין הפריצה לטלפון

15.3.2019 / 16:13

במפלגה הגיבו בחריפות אחרי הפרסום בחדשות 12 לפיו איראן פרצה לטלפון הנייד של גנץ ושאבה את תכולתו. "לא היו סרטונים מביכים והוא מעולם לא עמד בפני חיטה, התזמון אינו מקרי" אמרו. לשכת רה"מ: ראש השב"כ לא עדכן את נתניהו בנושא. ב-16:30 גנץ יישא הצהרה בעוטף עזה

צילום: שי מכלוף, עריכה: תומר לוי

בכחול לבן תוקפים היום (שישי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת על רקע הפרסום בחדשות 12 כי איראן פרצה לטלפון הנייד שלו ושאבה את כל תכולתו, כולל פרטים אישיים ותכתובות פרטיות ומקצועיות. "אין שחר לתדרוכים המתבצעים על ידי מקורבי ראש הממשלה", אמרו בכחול לבן. "בטלפון האישי של גנץ, שהותקף לפני חודשים ספורים לא היה מידע בטחוני, לא היו סרטונים מביכים והוא מעולם לא עמד בפני סחיטה".

במפלגה הוסיפו כי "גנץ הוא המועמד המוביל לראשות ממשלת ישראל וברור לכל אזרח ולכל בר דעת שתזמון ההדלפה אינו מקרי. תדרוכיהם של מקורבי נתניהו החל מאמש והפצת השקרים בסיטונות מוכיחים מעל לכל ספק מי עומד מאחורי הפרסום ולמה".

במהלך היום לשכת ראש הממשלה סירבה להתייחס לפרטי הדיווח על אודות הפריצה לטלפון של הרמטכ"ל לשעבר, אך הבהירה כי "ראש השב"כ לא עדכן את ראש הממשלה או מי מטעמו בענייניו של גנץ". מוקדם יותר, גנץ הכחיש בשיחות סגורות את השמועות שלפיהן במכשיר הנייד שלו שנפרץ על ידי האיראנים היה סרטון אינטימי.

עוד בוואלה! NEWS:
נקודת התורפה של נתניהו: הרקטות מעזה חדרו עמוק למערכת הבחירות
גנץ בעקבות הסקרים: "אופטימיים מאוד, נגיע רחוק"

בני גנץ בכנס של מפלגת "חוסן לישראל" בתל אביב 21 בפברואר 2019. רויטרס
גנץ/רויטרס

לפי הדיווח, הפריצה קרתה זמן רב אחרי שגנץ סיים את שירותו כרמטכ"ל, ובעודו נערך להתמודדות פוליטית, והוא הוזהר כי עליו להניח כי כל פריט נמצא בידיים עוינות ויכול לשמש נגדו אם ישמש בתפקיד ממלכתי בכיר. שני בכירים בשב"כ נפגשו עם גנץ לפני כחמישה שבועות והודיעו לו על הפריצה למכשיר על ידי שירותי המודיעין של איראן. עם זאת, בשב"כ, שסירבו להגיב לדברים, השאירו לגנץ את הבחירה כיצד לפעול.

עוד באותו נושא

נקודת התורפה של נתניהו: הרקטות מעזה חדרו עמוק למערכת הבחירות

לכתבה המלאה

הצהרה ביטחונית בעוטף עזה

גנץ ימסור היום ב-16:30 הצהרה ביטחונית בקיבוץ ניר עם שבעוטף עזה ויענה על שאלות עיתונאים. בליכוד עתרו לוועדת הבחירות המרכזית למנוע שידור ישיר של מסיבת העיתונאים, בטענה כי מדובר בתעמולת בחירות. העתירה התבססה בין השאר על החלטתו של יו"ר הוועדה, השופט חנן מלצר, לשדר את כנס פתיחת קמפיין הליכוד בעיכוב של עשר דקות מחשש לתעמולה.

גנץ, שלפני יומיים סייר בשדרות וביישובי עוטף עזה, כינס אתמול דיון ביטחוני על המצב ברצועה בעקבות שיגור הרקטות לעבר גוש דן, ואמר שמדובר באירוע "חמור" שמצטרף לאירועים חמורים אחרים בחודשים האחרונים. "אנחנו מאמינים שנדרשת פעילות התקפית שתשחזר את ההרתעה שנשחקה", אמר גנץ.

הוא הוסיף כי "לצידה של דרישה לתקיפות - נשאר ממלכתיים, נגבה את צה"ל בפעילותו, נעקוב אחרי תוצרי ההערכות הביטחוניות ונמשיך לעקוב אחרי התפתחות האירועים".

בני גנץ, משה יעלון, יאיר לפיד וגבי אשכנזי בסיור ברמת הגולן, 13 במרץ 2019. AP
"ההרתעה קרסה". ראשי כחול לבן בעוטף עזה, לפני יומיים/AP

מספר 4 בכחול לבן, גבי אשכנזי, ערך הבוקר אף הוא סיור ביישובי עוטף עזה ושדרות ואמר אחרי פגישה עם התושבים כי "המציאות כאן היא בלתי נסבלת. זאת תוצאה של קריסת ההרתעה. זה בלתי מתקבל על הדעת שילדים יבלו במקלטים ותושבי עזה ויחיא סינוואר יסתובב חופשי".

אשכנזי תקף את מדיניותו של נתניהו ואמר כי "זה קרה במשמרת של הממשלה הנוכחית. קריסת ההרתעה הזאת לא תימשך. ממשלה בראשותנו תדע להפסיק את המציאות הזאת ולהחזיר את ההרתעה".

(עדכון ראשון: 13:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully