וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעוצמה יהודית תקפו את ביהמ"ש, בשמאל שיבחו: "ברוך שפטרנו"

זמן קצר לאחר שפורסמה החלטת בית המשפט העליון לפסול את מועמדותו של בן ארי, הוא האשים בקיומה של "חונטה משפטית" והבהיר כי סופה קרב. במפלגות המרכז-שמאל בירכו: "אין מקום למסיתים, גזענים וחשוכים בכנסת"

צילום: ערוץ 13

חבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי, שמועמדותו לכנסת במסגרת מפלגת עוצמה יהודית נפסלה, תקף בחריפות הערב (ראשון) את שופטי בית המשפט העליון, וטען כי "בישראל פועלת חונטה משפטית" השולטת במדינה. "אין פה דמוקרטיה", הכריז במסיבת עיתונאים שכינסו חברי עוצמה יהודית זמן קצר לאחר שהשופטים פרסמו את ההחלטה בעניינו.

החלטת השופטים לפסול את מועמדותו של בן ארי באה בניגוד לקביעת ועדת הבחירות המרכזית שאישרה אותה. מנגד, השופטים החליטו לאשר את מועמדותו של עופר כסיף מחד"ש שנפסל על ידי ועדת הבחירות, וכן את הרשימות בל"ד-רע"מ וחד"ש-תע"ל. בן ארי מצדו, מתח ביקורת על ההחלטה לפסול אותו ולאשר לכסיף לרוץ לכנסת. "עופר כסיף שמטיף לרצוח את הבן שלי יוכל להתמודד ואותי פוסלים?", תהה. הוא פנה ליו"ר מרצ שהייתה בין העותרים נגדו ואמר: "זה לא רק בן ארי אלא דרך שלמה. את (זנדברג) שמתחבקת עם המחבלים - הדרך שלך קצרה. שש שנים לא הייתי בכנסת ואמשיך להנהיג. כל החבורה הזאת צריכה לדעת שיש סוף לחונטה המשפטית. אני רוצה לתת עוצמה ולא חולשה לצה"ל. אנחנו ננצח".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
העליון פסל את מיכאל בן ארי מהתמודדות - ואישר את כסיף ובל"ד
במקרה של פסילת בן ארי: התפקידים הבכירים שדרשו בעוצמה יהודית כפיצוי
"לא תהיה פה אנרכיה": דיון סוער בעליון על פסילת בן ארי ובן גביר לכנסת

הצהרה של מיכאל בן ארי ואיתמר בן גברי, ירושלים. אתר רשמי
"חונטה משפטית", בן גביר ובן ארי במסיבת העיתונאים, הערב/אתר רשמי

החלטה נוספת שקיבלו השופטים בעניינה של עוצמה יהודית עסקה במועמדותו של עמיתו, איתמר בן גביר, לפיה יוכל לרוץ בבחירות הקרובות. בן גביר מצדו, תקף אף הוא את השופטים על הפסילה. "כמה סמלי שביום בו אירע פיגוע, שופטי העליון מאפשר לאנשים שסירבו לגנות רצח של חיילים מאפשר להם להתמודד בשם חופש הביטוי ופוסל את בן הברית שלי", אמר בן גביר. "זה אותו בית המשפט שהתיר לזועבי להתמודד בשם הדמוקרטיה, אבל כשמדברים על בן ארי אין את זה. זו החלטה חמורה, פוגעת פגיעה אנושה בדמוקרטיה הישראלית. הניצחון הזה של היועמ"ש ופרקליט המדינה ניצן יהיה זמני", אמר. הוא גם פנה לאנשי איחוד מפלגות הימין והתייחס לרשימת הדרישות לתפקידים בכירים שאנשי עוצמה יהודית הציגו בפניהם למינוי ברוך מרזל לתפקיד שר ולמינוי שלו ליו"ר ועדת החוקה. "לא תהיה לנו בעיה להמשיך להתמודד בבחירות. אנחנו מביאים איתנו 100- 150 אלף מצביעים שרוצים אחרת, שרוצים שנעשה שינוי במערכת המשפט הישראלית", אמר.

‏יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ', שמפלגתו של בן ארי הייתה אמורה להתמודד לצדו בבחירות במסגרת איחוד מפלגות הימין, אמר: "כשאין ציפיות אין אכזבות. הסוף של תיאטרון האבסורד הפוליטי הזה היה צפוי וידוע מראש. בג"ץ לא מפספס שום הזדמנות כדי להוכיח עד כמה הוא מנותק מהציבור ועד כמה הוא אינו ראוי לאמונו. ביום כזה שבו אנו קוברים שוב את מתינו שופטי בג"ץ קובעים שתומכי טרור ששוללים את קיומה של מדינת ‏ישראל יכהנו בכנסת ישראל, אבל מיכאל בן ארי, שבניו משרתים ביחידות קרביות בצה"ל - לא. שום תעלול משפטי לא יכול להסביר את עיוות הדין האבסורדי הזה. את התשובה לבג"ץ יתן הציבור הישראלי בקלפי בעוד ועוד פתקים של 'טב' שיבהירו שלא בג"ץ יקבע לנו. העם יקבע ויחזיר את בג"ץ למקומו הטבעי".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מפלגת ״הימין החדש״, השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, יהשקת קמפיין המפלגה. ראובן קסטרו
"שקד תחשוף את התכנית למהפכה השיפוטית". ראשי הימין החדש בנט ושקד/ראובן קסטרו

מלבד סמוטריץ', גם בימין החדש תקפו בעקבות ההחלטה. "בעוד שבג"ץ פסל את חבר הכנסת מיכאל בן ארי שבניו משרתים בצה"ל, אותו בג"ץ הכשיר מפלגה שחותרת תחת עצם קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ונותנת רוח גבית לטרור", אמר יו"ר המפלגה נפתלי בנט. "שופטי בג"ץ לא הותירו לנו ברירה אלא לפעול". הוא הבטיח כי מחר ב-09:45 תציג שותפתו להנהגת המפלגה, שרת המשפטים איילת שקד את התכנית שלה להשלמת המהפכה השיפוטית, "כדי להחזיר את המשילות למדינת ישראל וכדי שצה"ל יוכל לחזור לנצח מבלי כבלי בג"ץ".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין (הליכוד) מתח ביקורת על ההחלטה, אך העדיף להתמקד באישור התמודדותן של הרשימות הערביותי "‫החלטת בג"ץ הערב היא טעות קשה והציבור כולו ישלם עליה ביוקר. ‬‫לבל"ד, מפלגה השוללת את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית - אין מקום בכנסת ישראל. למי שנותן לגיטימציה לפגיעה בחיילי צה"ל גם אין. ‬‫נמשיך להיאבק בגורמים אנטי ציוניים פרובוקטיביים גם בכנסת ה-21".‬ יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הוסיף: "חבל שמי שמסית לאלימות ותומך בטרור קיבל תעודת הכשר מבית המשפט העליון".

כנס ליכוד, אווניו, קריית שדה התעופה, 31 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
"הציבור כולו ישלם על הטעות". אדלשטיין/ראובן קסטרו

מנגד, במפלגות השמאל והמרכז, וכן בארגונים שהיו שותפים להגשת העתירות השונות נגד בן ארי, בירכו על החלטת השופטים. יו"ר מרצ תמר זנדברג טענה כי "ביבי הכניס ומרצ הוציאה". לדבריה, "מי שמאמין בעליונות הגזע צריך להיות מאחורי סורג ובריח ולא בכנסת ישראל, וטוב שבית המשפט אמר את דברו באופן ברור. הניסיון של ראש הממשלה להכניס את הכהניסטים הוא עוד חוליה בשרשרת הגזענית והאפלה שנוצרה כאן בשנים האחרונות, וטוב שיש את מרצ ששוב עמדה מולו. העתירה שלנו הביאה לניצחון גם במאבק הזה".

תמר זנדברג בכנס INSS
28 בינואר 2019. ראובן קסטרו
"ניצחנו במאבק". זנדברג/ראובן קסטרו

יו"ר העבודה אבי גבאי, שחברת מפלגתו סתיו שפיר היתה אף היא בין העותרים, הכריז "ברוך שפטרנו". הוא הוסיף כי הוא "מברך על החלטת בג"ץ שלא לאשר למיכאל בן ארי להתמודד ולהיבחר לכנסת בחסות נתניהו. נלחמנו על כך יחד עם ח"כ סתיו שפיר ושותפים נוספים והערב גם בגצ הכריע, אין מקום לגזענים, מסיתים וחשוכים בכנסת ישראל". יו"ר כחול לבן בני גנץ, שנאם בזמן פרסום ההחלטה בכנס בחיפה אמר: "אני חושב שטוב שיש שופטים בירושלים שיודעים לשים גבולות".

הרב גלעד קריב ואורלי ארז לחובסקי מהתנועה הרפורמית שעתרו אף הם נגד בן ארי, אמרו כי "בית המשפט העליון העביר מסר חשוב לפיו הסתה גזענית אינטנסיבית ומתמשכת אינה חלק ממרקם החיים הדמוקרטי במדינת ישראל. אין בלבנו ספק שבית המשפט, בדומה לגורמים שבקשו את פסילתו של מר בן ארי מלכתחילה, לא הקל ראש בחומרת ההחלטה ובמשמעותה, אולם לנוכח התשתית הראייתית הברורה והחד משמעית שהצגנו ביחס לפעילותו ומשנתו של מר בן ארי, כל החלטה אחרת היתה מרוקנת מתוכן את הוראות חוק יסוד הכנסת".

מפורום תג מאיר, שהיה גם הוא בין המערערים לעליון נמסר כי "בית המשפט פסק ברוב קולות כי אין מקום לאידיאולוגיה גזענית-כהניסטית בכנסת ישראל. למרות האמור, בכנסת הבאה יהיו חברים לא מעטים שינסו לחוקק חוקים גזענים כהניסטים באיצטלה של 'מדינה יהודית'. שומרי הסף - הפרקליטות ובית המשפט העליון -  יהיו חייבים להפגין את אותה נחישות שהופגנה היום ולסכל את החוקים הללו".

"ניסיון להשתיק קולות"

ד"ר עופר כסיף, שהשופטים הפכו את החלטת ועדת הבחירות אמר כי הוא שמח שנעשה צדק בבית המשפט. "כפי שהיועמ"ש כבר קבע קודם לכן, אין שום הצדקה לפסילתי ומדובר היה בניסיון פוליטי מביש של הכהניסטים בחסות נתניהו", אמר. על אף הניסיון לצמצם את המרחב הדמוקרטי ולהשתיק קולות התנגדות למשטר מפלה, אני אמשיך לדבר על סיום הכיבוש ולחתור לשלום ושוויון ביחד עם שותפיי ברשימה, ואמשיך להתנגד לשיח הגזעני והמסית".

בעדאלה - המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל, שייצג את כסיף והרשימות הערביות אמרו כי "הגיעה העת להכיר בכך שועדת הבחירות המרכזית אינה צריכה או יכולה לדון בבקשות פסילה של מועמדים ורשימות". לטענת הארגון "כבר 20 שנה שפוליטיקאים משתמשים בבמה זו באופן גזעני, אך ורק כדי לעשות דה לגיטמציה לרשימות הערביות ולנציגיהן, ללא כל בסיס חוקתי. ועדה רשמית שתפקידה לפעול למען קיומו של הליך הוגן ושוויוני, הפכה מזמן לכלי ניגוח של עמדות שאינן מקובלות על הרוב. בית המשפט העליון הופך פעם אחר פעם את ההחלטות האלה, משום שאין כל עילה לגיטימית לפסילות הללו. מה שנותר הוא הכתם שהוטל במועמדים וההצבעה עליהם כאויבים. יש לקחת מידיהם של הגורמים הפוליטיים את הסמכות הזו שניתנה להם באופן לא חוקתי ושפוגע בעקרונות של בחירות כלליות ושוויוניות".

מועמד חד"ש-תע"ל עופר כסיף בדיון לפסילת מועמדותו בבית המשפט העליון, 14 במרץ 2019. רויטרס
"לא הייתה הצדקה לפסילה". כסיף בבית המשפט, בשבוע שעבר/רויטרס

יו"ר חד"ש איימן עודה, אמר בתגובה להחלטה כי "הקול של עופר כסיף ימשיך להישמע על אפם וחמתם של הימין הקיצוני. עשה נכון בית המשפט שפסל רק את בן ארי, מה שמחזק את העובדה שועדת הבחירות שהכשירה את הכהניסטים וניסתה לפסול את רשימות חד"ש-תע"ל ורע"מ-בל"ד היה ניסיון השתקה גזעני ובזוי של הימין, של מי שמפחד מקולות שמאתגרים את השיח המסית והאלים, של מי שמפחד משיתוף פעולה ערבי-יהודי, של מי שמפחד לאבד את השלטון עד כדי שהוא פורס שטיח אדום לכנסת לטרנספריסטים חשוכים תומכי תורת גזע ומעודדי הרג ואלימות".

  • עוד באותו נושא:
  • בחירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully