וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר וואלה! NEWS: אחרי שנה של הפגנות בעזה, נתניהו סופג פגיעה

27.3.2019 / 14:13

12 ימים לפני הבחירות, 56% מהנשאלים בסקר וואלה! NEWS טוענים כי הם אינם מרוצים מהמדיניות שבה פועל ראש הממשלה נתניהו. למרות זאת, מפת המנדטים נותרת יציבה עם יתרון קל לליכוד מול כחול לבן. גוש השמאל-מרכז עדיין לא מצליח ליטול את ההובלה מהימין. כל הפרטים

צילום: שי מכלוף

אחרי שנה של הפגנות שבועיות סמוך לגדר הגבול ברצועת עזה וסבבי הסלמה חוזרים ונשנים, רוב מכריע של הציבור הישראלי - 56% - אינו מרוצה ממדיניותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לעומת 38% שהביעו שביעות רצון מתפקודו - כך עולה מסקר וואלה! NEWS ומכון Panels Politics בראשות מנחם לזר.

עם זאת, מהסקר עולה כי חוסר שביעות הרצון אינו מחלחל לתוך מצביעי הליכוד - שם 77% השיבו כי הם מרוצים מהמדיניות ורק 21% אינם מרוצים. כמו כן, גם אחרי הירי החריג מעזה לשרון וברקע המתקפה הפוליטית נגד נתניהו בסבב האלימות האחרון, מפלגת הליכוד בראשותו נותרה יציבה בראש מפת המנדטים המשתקפת מהסקר, וגוש הימין מוביל בפער גדול על גוש המרכז שמאל.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
צבע אדום בבית הלבן: המציאות שיבשה את ביקור החלומות של נתניהו
סקר וואלה! NEWS | ברקע הקמפיין המקרטע: כחול לבן בשפל מנדטים
למרות החשיפות בפרשת הצוללות: הפערים בין נתניהו לגנץ נשמרים

פחות משבועיים לפני הבחירות נראה שישנה יציבות בתמונת המנדטים וכי הקרב בין נתניהו ובני גנץ צמוד מאוד; האירועים האחרונים בעזה והעיסוק הנרחב בפרשת המניות והצוללות השפיעו רק במעט על מעמדו של נתניהו והליכוד, אך גם למתנה מוושינגטון - ההכרה האמריקנית בריבונות הישראלית ברמת הגולן - לא היתה כל השפעה.

אם הבחירות היו נערכות היום, הליכוד בראשות נתניהו הייתה המפלגה הגדולה - עם 31 מנדטים, מנדט אחד פחות מסקר וואלה! NEWS בשבוע שעבר. למרות הביקורת החריפה מימין על המדיניות ברצועת עזה - ההסלמה האחרונה לא העבירה מהליכוד תמיכה לאביגדור ליברמן או נפתלי בנט, שנותרים עם אותה תוצאה לעומת השבוע שעבר - הימין החדש עם 6 מנדטים וליברמן עם 4.

מצד שני, למרות הקמפיין התקיף של הליכוד שמנסה להגחיך את בני גנץ ולהטיל פגם בכשירותו לעמוד בראשות הממשלה, כחול לבן דווקא מתחזקת במנדט אחד ומקבלת 30 בסקר הנוכחי לעומת 29 בסקר הקודם. עם זאת, הפער באחוזי ההתאמה לראשות הממשלה בין נתניהו וגנץ הולך וגדל: 53% מהמשיבים סבורים שנתניהו מתאים יותר מגנץ להיות ראש ממשלה, ואילו רק 30% סבורים שגנץ, ו17% השיבו שאינם יודעים.

עוד באותו נושא

בחירות 2019 | מרכז הסקרים של וואלה! NEWS

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בשיחה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במעון בבלפור ב-21 במרץ 2019. קובי גדעון, לע”מ, לשכת העיתונות הממשלתית
ההסלמה פגעה בשביעות הרצון. נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון, לע”מ

מהסקר, שנערך בקרב פאנל אינטרנטי שהכיל 1,005 משיבים שהם מדגם מייצג של האוכלוסיה היהודית והערבית כאחד (עם טעות דגימה של 3.4%), עולה כי גוש הימין ממשיך להוביל בבטחה על גוש המרכז שמאל עם 68 מנדטים - כולל זהות של משה פייגלין שמתחזקת ל-5 מנדטים. איחוד מפלגות הימין ויהדות התורה יציבים על 7 מנדטים, בנט ושקד על 6, וכולנו, ש"ס וישראל ביתנו עם 4 מנדטים כל אחד. מהצד השני - גוש המרכז שמאל עומד לפי הסקר על 52 מנדטים, וכולל מלבד כחול לבן גם את מפלגת העבודה שמתחזקת במנדט אחד לעומת הסקר הקודם ל-9, חד"ש ותע"ל עם 8 לעומת 9 בשבוע שעבר, ומרצ יציבה עם 5 מנדטים. גשר של אורלי לוי אבקסיס עדיין לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 2.6% וכך גם רע"ם-בל"ד רחוקה עם 1.9%.

לפי הסקר, ובכלל לפי הסקרים האחרונים המתפרסמים בכלי התקשורת, כ-12-13 מפלגות עוברות את אחוז החסימה, אך לפי ההערכה הרווחת במערכת הפוליטית עשויות להיות תנודות משמעותיות ביום הבחירות שיהיו תלויות גם באחוזי הצבעה ולא כל המפלגות הקטנות בהכרח יעברו את אחוז החסימה, מה שעשוי לשנות לגמרי את מפת הגושים הסופית שתכריע מי ירכיב את הממשלה הבאה.

ככל שייתקרב מועד הבחירות, הליכוד וכחול לבן צפויות להחריף את הרטוריקה המבחינה והמבדילה, ואף לפסול אפשרות של ישיבה משותפת בממשלת אחדות אחרי הבחירות, אך לא מן הנמנע כי אחרי פרסום התוצאות הסופיות הפוליטיקה תשחק אחרת. בבחינת עמדות הציבור לגבי האפשרות של ממשלת אחדות עולה כי הדעות בנושא חלוקות אך הרעיון מעורר יותר התנגדות מתמיכה: 45.% מהמשיבים אמרו כי אינם תומכים בהקמת ממשלת אחדות, ורק 28% השיבו שהם כן, ו27% אמרו שאינם יודעים. גם בקרב מצביעי ליכוד - 43% מתנגדים לממשלת אחדות ורק 27% תומכים, ואילו בקרב מצביעי כחול לבן שיעור התמיכה גבוה יותר ועולה ל40%, אך כך גם שיעור המתנגדים שעומד על 40%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully