וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התבטאות אסורה? הרב הראשי יוסף רמז על תמיכה בש"ס בבחירות

6.4.2019 / 23:52

למרות האיסור בחוק, הרב הראשי הספרדי, רמז בשיעורו השבועי על תמיכתו במפלגה החרדית הספרדית ואמר: "צריך להמשיך את הדרך הזו, לחזק את הספרדים ולהמשיך את דרכו של מרן". אחרי עזיבתו, נאם במקום היו"ר דרעי ויצא נגד קמפיין הגוועלד של נתניהו. "האדישות היא האסון שלנו"

עריכה: שניר דבוש

למרות האיסור בחוק, הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף רמז הערב (שבת) בשיעורו השבועי בירושלים כי יש להצביע לש"ס בבחירות הקרובות. יוסף לא הזכיר את שמה של ש"ס בדבריו, אך אמר כי "צריך להמשיך את הדרך הזו, לחזק את הספרדים". לדבריו, "איך התרבו לומדי התורה? כל זאת בזכות המוסדות האלה, ניתן להם להתייבש? צריך כל אחד להמשיך את דרכו של מרן".

בסוף השיעור השבועי, כשנכנסו רבנים נוספים, בהם חבר מועצת חכמי התורה הרב ראובן אלבז והמקובל הרב בניהו שמואלי על מנת לשכנע להצביע לש"ס בבחירות ביום שלישי, הרב יוסף עזב בטענה כי "יש חוקים במדינה". אחרי עזיבתו, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי שנאם במקום אמר כי "לציבור הספרדי יש ניסיון גדול מאד והוא רוצה להזדהות עם ראש הממשלה והליכוד, והם מפחדים".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
רב בכיר בש"ס נגד גנץ ולפיד: מנוולים, יש להם שנאה ליהדות
"בלי הפתעות": האריה של ש"ס מלקק את הפצעים שהותיר הטרול מטבריה
בחזרה למיינסטרים החרדי: אלי ישי תקע אצבע בעין לדרעי

ND הרב הראשי הספרדי: התרת כדורגל בשבת "תגרום לספרדים לחטוא". מערכת וואלה! NEWS
שוב תעמולת בחירות אסורה? הרב יוסף/מערכת וואלה! NEWS

דרעי יצא נגד קמפיין הגוועלד של נתניהו ואמר כי "אין לנו דרך להתחרות איתו בתעמולה, הוא ראש ממשלה. מה נשאר לנו? אתם. האברכים ובחורי ישיבות. האדישות היא האסון הגדול ביותר שלנו. אנחנו רואים את הסקרים של הימים האחרונים והמצב לא טוב". הוא אמר כי אם ש"ס תיחלש "לא יהיה מי שיעזור" למוסדות החינוך של המפלגה.

עוד באותו נושא

ועדת הבחירות לש"ס: עצרו מבצע גיוס קולות תמורת אותיות בספר תורה

לכתבה המלאה

הרב הראשי רמז להצביע ש"ס גם בבחירות המקומיות

במפלגת ש"ס רואים בדמותו של הרב הראשי יוסף כדמות שעשויה למשוך אליה מצביעים רבים. במפלגה ציינו כי "הוא מזכיר מאד את אביו הרב עובדיה יוסף", וככל הנראה הסקרים המראים על ירידה משמעותית במנדטים של המפלגה הובילה לאמירותיו המרומזות בעד המפלגה, זאת חרף האיסור המפורש בחוק לפיו אסור לעובדי מדינה להתערב פוליטית. ביום שישי עלה הרב לקברו של אביו והתבטא על כך שרוצים להשמיד את "מפעל חייו של אביו", כשכוונתו למפלגה. אף שלא הזכיר את המפלגה, התפילה אורגנה וצולמה על ידי צוות הקמפיין של ש"ס.

זו אינה הפעם הראשונה שבה הרב יוסף פועל במפורש בניגוד לחוק, ומתערב בבחירות. בבחירות האחרונות לרשויות המקומיות בחודש אוקטובר אשתקד, אמר למקורביו כי להצביע רק לש"ס. במסמך, שאותו כתב אחד מתלמידיו, הוא העיד כי ביקר את הרב יוסף לאחר שהופצו שמועות על כך שהוא תומך במפלגת "יחד" של אלי ישי ברחבי הארץ, ובפרט במפלגה בבני ברק, ולדבריו הרב "השיב לי באופן ברור ביותר, שאין לו שום קשר למפלגות אלו, וחלילה לו לתמוך בהם הן במישרין, הן בעקיפין".

בבחירות לכנסת ה-19, פעל הרב יוסף באופן דומה והתנסח בדרשתו באופן בעייתי כשרמז כי יש לתמוך בש"ס בבחירות. באירוע שהתקיים במושב יערה, אמר הרב הראשי בהתייחסו לאביו, הרב עובדיה יוסף המנוח, כי "צריך להמשיך בדרך של מרן". זאת, כשלצדו יושב השר יצחק וקנין מש"ס, חרף החוק האוסר זאת.

אריה דרעי בכנס ש"ס בבניני האומה לקראת הבחירות, 2 באפריל 2019. רוני כנפו
"המצב לא טוב". דרעי בכנס ש"ס בשבוע שעבר/רוני כנפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully