וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטרה - להוציא כמה שיותר בוחרים מהבית: 48 שעות לפתיחת הקלפיות

7.4.2019 / 6:51

בכחול לבן ובליכוד נערכים למשחק האמיתי שיקבע מי ירכיב את הממשלה - והכל תלוי בהערכות המפלגות ובתפקודן ביום הבחירות. בימים הקרובים נראה הסתערות מתוכננת במרחב הציבורי, שמטרתה להמריץ את האווירה. עם זאת, אסטרטגיית המפלגה הגדולה בה בחרו, מהווה סיכון לגודל הגושים

העבודה, הימין החדש, איחוד מפלגות הימין, הליכוד

אחרי שהשבת האחרונה שלפני הבחירות כללה את כל המרכיבים המסורתיים: סיבובים בצמתים ובשווקים, סבבי כסאות באולפני הטלוויזיה, וחוגי בית וכנסים אחרונים - הליכוד וכחול לבן נכנסות ל-48 השעות האחרונות והמכריעות של הבחירות, שמטרתן - הוצאת כמה שיותר בוחרים מהבית. בסוף, אחרי כל הסרטונים הוויראליים ושלטי החוצות, המשחק האמיתי נקבע בהיערכות ובתפקוד ביום הבחירות ובהנעת הבוחרים לקלפי. בימים הקרובים שתי המפלגות מתכננות הסתערות על צמתים, תחנות הרכבות ומרכזי הקניות כדי להמריץ את האווירה בשטח.

גם הליכוד וגם כחול לבן מתמקדות כעת במאמץ לסיים את הבחירות במקום ה-1 ובתור המפלגה הגדולה, למרות שלפי החוק היבש - אין לגודל המפלגה בהכרח משמעות. אחרי פרסום התוצאות הרשמיות של הבחירות, נשיא המדינה יזמן אליו את נציגי הסיעות שירכיבו את הכנסת הבאה, והחוק משאיר לו שיקול דעת נרחב מאוד על מי להטיל את מלאכת ההרכבה, ולפי הנוהג שהשתרש במרוצת השנים - הנשיא מטיל את המשימה על חבר הכנסת שיש לו את הסיכויים הגבוהים ביותר להקים ממשלה - ושיש לו רוב של 61 ממליצים מבין חברי הכנסת החדשה, אך בעבר היה גם נוהג לפיו המשימה מוטלת על המפלגה הגדולה.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
סקר וואלה! NEWS | פחות משבוע לבחירות: גוש המרכז-שמאל מתחזק
התבטאות אסורה? הרב הראשי יוסף רמז על תמיכה בש"ס בבחירות
מיום הכיפורים עד "צוק איתן": הבחירות שנערכו בצל מבצעים ומלחמות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סיימו עם המרכיבים המסורתיים, נתניהו בשוק התקווה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בליכוד חוששים מאוד מאחוזי הצבעה נמוכים בימין, בעקבות סקרים פנימיים שמשקפים שאננות בקרב בוחרי הימין לעומת מוטיבציה גבוהה מאוד של מצביעי כחול לבן ומפלגות אחרות בגוש המרכז שמאל שנחושות להחליף את השלטון. למרות שהסקר האחרון שפורסם ביום שישי בערוץ 13 חזה שוויון בין שתי המפלגות שעמדו על 28 מנדטים, בליכוד אומרים שכשמשקללים את אחוזי ההצבעה הצפויים עם תמונת המנדטים בסקרים הפנימיים עולה כי גנץ מוביל על נתניהו ב4-5 מנדטים, וזה הרקע לקמפיין "הגוועלד" שנתניהו השיק רשמית ביום שישי כשהחל להזהיר ששלטון הימין בסכנה.

הוא פרסם לפחות שלושה סרטונים בסוף השבוע בהם הזהיר שלליכוד לא יהיו 61 ממליצים ושאם הפער של גנץ ולפיד לא ייסגר, "הם ירכיבו ממשלת שמאל". במקביל, הוא החל בבליץ ראיונות בתקשורת בהם הדגיש מסרים דומים, ובימים הקרובים הוא צפוי להעניק ראיונות נוספים ככל שמפלס הלחץ בקמפיין יעלה. הקמפיין של נתניהו קורא להצביע "מחל" כדי להבטיח את שלטון הימין, אך הוא גם לוקח סיכון גדול שכן הוא עשוי לנגוס במפלגות הלוויין בימין שירכיבו את הגוש שימליץ על נתניהו, ולהוריד חלק מהן מתחת לאחוז החסימה. כך שבמקביל לקרב של נתניהו ראש בראש בגנץ, הוא פותח גם קרב משמעותי לא פחות מול מפלגות הימין.

עוד באותו נושא

"גם איתו יהיו טילים": בבירת הדרום של "ארץ הליכוד" לא מתרשמים מגנץ

לכתבה המלאה

המטרה בכחול לבן: תבוסה שתביא לטלטלה

נכון לעכשיו, לא מתוכננים לנתניהו או לליכוד אירועי תמיכה או כנסים גדולים, בשונה משאר המפלגות שעושות מפגני כוח לקראת הישורת האחרונה. בליכוד תכננו תחילה לקיים עצרת תמיכה גדולה של הימין בנתניהו מול חומות העיר העתיקה בהר הזיתים, וביטלו לבסוף את האירוע. הטענה הרשמית הייתה משיקולי אבטחה אך ברקע עומדת גם סירובם של מפלגות אחרות בימין להצטרף לעצרת, וחשש מנוכחות נמוכה.

שתי המפלגות לוקחות סיכון גדול באסטרטגיית המפלגה הגדולה שמסכנת את גודל הגוש - גם בגוש המרכז שמאל יש סכנה של דרדור המפלגות הקטנות מתחת לאחוז החסימה וכרסום משמעותי מאוד בכוחן של מפלגת העבודה ומרצ, אך בכחול לבן סבורים שאם ינחילו תבוסה חזקה לנתניהו זה יגרום לטלטלת ענק במפה הפוליטית שעשויה לשנות את המאזן הבינגושי, ולכן הם שואפים להגדיל את הפער מהליכוד ל-4-5 מנדטים ולסיים את הבחירות כמפלגה הגדולה, והמטרה היא להעביר כמה שיותר קולות מתלבטים ומתנדנדים, וכן בוחרים של גוש המרכז שמאל כדי להגדיל את כוחם.

יו"ר כחול לבן בני גנץ בכנס בחירות באשקלון, 3 באפריל 2019. רויטרס
אם ינחיל תבוסה לנתניהו, זה יגרום לטלטלת ענק. גנץ בכנס מפלגתי באשקלון/רויטרס

הימים הקרובים בכחול לבן יוקדשו להגברת הנוכחות בשטח ובאולפנים כדי להדהד את המסר הסופי של הקמפיין - אחרי 13 שנים הגיע הזמן ללכת הביתה, במקביל לחידוד המסר של הבחירה האסטרטגית בין שתי המפלגות הגדולות - "זה או כחול לבן או ביבי". ההסתערות על השטח תתחיל הבוקר עם עשרות פעילים ומועמדים לכנסת של המפלגה שיגיעו לתחנות רכבת ברחבי הארץ כדי להיפגש עם נוסעים, והערב רביעיית הצמרת של המפלגה צפויה להתכנס יחד על מנת לשלהב את פעילי השטח לקראת יום הקלפיות, ובנפרד להתפזר בין אולפני הטלוויזיה והרדיו.

החשש הגדול בקמפיין כחול לבן הוא משפנים מלוכלכים שהליכוד עשוי לשלוף ברגע האחרון כדי לפגוע בגנץ. בסביבת גנץ חוששים כי בימים שעד הבחירות עשויות להתפרסם הקלטות מביכות נוספות, בהמשך לשלושת ההקלטות ששודרו בשבועות האחרונים בערוץ 13 שחשפו את כפילות המסרים של גנץ בנוגע לישיבה בממשלה עם נתניהו, את החששות שלו מכך שנתניהו היה יכול "להרוג" אותו, ואת הלכלוכים הפנימיים בקוקפיט של רביעית הצמרת של המפלגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully