וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגר בשטחים ואלפי שוטרים: מערכת הביטחון נערכת ליום הבחירות

בצה"ל הוחלט להטיל סגר על הגדה ועזה ולתגבר את מוקדי החיכוך ביום המתוח, מחשש להפרת סדר במקביל להצבעה ברחבי הארץ. "לפיגועים בזמן בחירות יכולה להיות השפעה משמעותית על הבוחרים", הסבירו גורמי ביטחון. במקביל, נמשך המו"מ עם הנהגת האסירים הביטחוניים

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

יממה לפתיחת הקלפיות, בצה"ל ובשאר גופי מערכת הביטחון דרוכים היום (שני) לקראת יום הבחירות בכמה זירות. כמהלך למניעת החיכוך הוחלט להטיל סגר על שטחי יהודה ושומרון ורצועת עזה, למעט מקרים הומניטריים, ובמקביל לתגבר את מוקדי החיכוך מחשש להפרת סדר ופיגועי טרור. גם מעבר כרם שלום המשמש למעבר סחורות, גז ודלקים יהיה סגור מחר.

גורמי ביטחון אמרו אתמול כי "לפיגועים בזמן בחירות יכולה להיות השפעה משמעותית על הבוחרים. יש לא מעט פעילים קיצוניים בשטח שהיו רוצים לנצל את המצב כדי לבצע פיגועים".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
מעלים הילוך: גנץ מגייס את מופז ומרידור, נתניהו בכנס חירום
נתניהו הצהיר שיחיל ריבונות - אבל בלם כל הצעה שעלתה בנושא
בצל החשש בש"ס וביהדות התורה: קמפיין הגעוואלד של הליכוד מגיע לחרדים

פלס"ר שריון. דובר צה"ל
כוחות יתוגברו בצירים מרכזיים מחשש לפיגועים/דובר צה"ל

לדברי גורמי הביטחון, "צה"ל, שב"כ, מג"ב ומשטרת ישראל נערכים לכל תרחיש, כולל למפגעים בודדים שינסו לפגוע בכוחות הביטחון או באזרחים. אירוע חריג אחד בשטח יכול להצית אזור שלם".

ברקע ההיערכות בישראל להצבעה בקלפיות, עדיין לא הסתיים המשא ומתן בין מערכת הביטחון להנהגת האסירים הביטחוניים על התנאים בבתי הכלא. בישראל כלואים 5,400 אסירים ביטחוניים. גורמי הביטחון הסבירו כי המו"מ עם האסירים הביטחוניים משפיע באופן ישיר על הרחוב הפלסטיני גם ביהודה ושומרון וברצועת עזה ועשוי לגרור לתגובות אלימות, כולל הזדהות של הנהגת חמאס ברצועה באמצעות פעולות בשטח.

עוד באותו נושא

מתי הקלפיות נפתחות ומה להביא כדי להצביע? המדריך המלא ליום הבוחר

לכתבה המלאה
פעילות ביטחונית של שב"ס בבית הכלא קציעות, 25 במרץ 2019. שב"ס, אתר רשמי
המו"מ עם האסירים הביטחוניים נמשך. סוהרים בקציעות/אתר רשמי, שב"ס

לפי פרסומים בכלי תקשורת זרים, שיגורי הרקטות לעבר ישראל בחודש האחרון בוצעו על רקע הזדהות עם האסירים הביטחוניים בישראל. יחד עם זאת, ציינו גורמי הביטחון, בשלב הזה אין להנהגת חמאס אינטרס להפר את ההתחייבות למצרים ולבצע פעולות טרור כהזדהות וכמנוף להפעלת לחץ על ישראל ברגע האחרון.

עשרת אלפים קלפיות ומאות אלפי מטיילים

בתוך כך, הלילה פעלו כוחות צה"ל ברחבי הגדה המערבית ועצרו 21 פלסטינים החשודים בפעילות טרור ברמאללה, בית לחם, חברון, קלקיליה וטול כרם.

במסגרת ההיערכות, המשטרה הודיעה כי היא "נערכת בכוחות מתוגברים בכל רחבי הארץ בכדי לאפשר לכלל בעלי זכות הבחירה להגיע בבטחה ולממש את זכותם להצביע באלפי קלפיות הפזורות ברחבי הארץ". החל משעות הבוקר יפעלו כ-17 אלף שוטרים שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים לצד אלפי מאבטחים אזרחיים, מרביתם יתפרסו במוקדי ההצבעה השונים - יותר מ-10 אלף קלפיות הפרוסות ביותר מ-4,000 ריכוזים בכל רחבי הארץ.

שליחת  קלפיות אחרונות לרחבי הארץ
ממרכז הלוגיסטי בשוהם , 1 באפריל 2019. ראובן קסטרו
17 אלף שוטרים יתפרסו ברחבי הארץ. קלפי/ראובן קסטרו

עוד הודיעה המשטרה כי "כוחות גדולים, גלויים וסמויים, יפעלו בריכוזי הקלפיות ובאזורים הסובבים אותם בכדי למנוע, לאתר ולפעול כנגד כל פעילות בלתי חוקית, שעלולה לפגוע בטוהר הבחירות ובהליך קיומן התקין". במקביל, שוטרים יתפרסו ברחבי הארץ גם לקראת מאות אלפי המטיילים שצפויים לפקוד את אתרי הבילוי, הפארקים, חופי הרחצה והכבישים ביום השבתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully