וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל החשש בש"ס וביהדות התורה: קמפיין הגעוואלד של הליכוד מגיע לחרדים

7.4.2019 / 17:55

בעוד שבמפלגות החרדיות מנסים למנוע זליגה בכל מחיר, נתניהו התראיין לתקשורת החרדית וגורמים במפלגתו השיקו קמפיין וסרטונים למגזר. בכנס בחירות באלעד התייחס דיכטר לגנץ: "הייתם מפקידים את בנכם בברית בידי מישהו שאינו מוהל?"

צילום: הפרסומאי חגי אורן

קמפיין הגעוואלד של הליכוד נמשך ומגיע למצביעים החרדים: ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק היום (ראשון) שורה של ראיונות לתקשורת החרדית, זאת בצל החשש של המפלגות החרדיות - ש"ס ויהדות התורה - מזליגה של קולות חרדיים למפלגתו. מטה השטח החרדי בליכוד השיק בשבוע שעבר קמפיין חוצות בריכוזים החרדיים, והיום יזם סרטוני רשת שמטרתם להעצים את האפשרות שחרדים יצביעו למפלגה

חלק מהיוזמות שייכות למטה השטח המכנה עצמו "חרדים לנתניהו". היום, הפיץ המטה סרטון ויראלי שבו נראים חרדים רבים מירושלים, מבני ברק ומכפר חב"ד מביעים תמיכה גלויה בראש הממשלה. המטה, בניהולו של זאב פליישמן, חרדי שהוצב במקום ה-44 ברשימת המפלגה לכנסת, קיים בימים האחרונים כינוס בחירות בעיר אלעד, שרוב תושביה הם חרדים.

"לקח לנו כציבור חרדי זמן רב להתאושש מגזרותיו הקשות של יאיר לפיד בכהונתו כשר אוצר", אמר פליישמן. "צריך לעשות הכול שזה לא ישנה". אחריו, נשא דברים ח"כ אבי דיכטר שהשווה בין תפקיד ראש ממשלה לתפקיד מוהל בברית מילה כששאל את הנוכחים, ברמזו לחוסר הניסיון של גנץ: "אתם הייתם מפקידים את הבן בברית בידי מישהו שיודע לאחוז סכין אבל לא היה מוהל אף פעם? רק מהמחשבה כואב לי".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
קלף הסיפוח עשוי להציל את נתניהו מתבוסה בקרב - אך ההפסד יגיע במלחמה
שלושה ימים לבחירות: המפלגות בקמפיינים של הרגע האחרון
התבטאות אסורה? הרב הראשי יוסף רמז על תמיכה בש"ס בבחירות

קמפיין הגוועלד של הליכוד, מגיע גם למגזר החרדי. מטה השטח החרדי בליכוד, אתר רשמי
קמפיין הרחוב שהשיק המטה למען נתניהו/אתר רשמי, מטה השטח החרדי בליכוד

לשאלת אחד מבאי הכנס האם יש סיכוי שהליכוד יקים ממשלה עם לפיד וגנץ וישאיר את המפלגות החרדיות בחוץ, השיב דיכטר: "ביבי הוכיח שהוא יודע מה זה מסורת פוליטית. המסורת של הליכוד עם החרדים זו תעודת ביטוח". זו אינה הפעם הראשונה שמטה השטח החרדי עורך כנסים עם נציגי המפלגה, מתוך מטרה למשוך קולות למפלגה.

בתוך כך, לצעדים הללו הצטרף גם קמפיין רחוב נוסף שהשיק המטה, הפעם בריכוזים החרדיים. על רוב המודעות התנוססה הסיסמה "לכתחילה נתניהו" הלצד תאריך העברי שבו יתקיימו הבחירות הקרובות - ד' ניסן.

החשש מזליגה של קולות חרדים לליכוד צף בש"ס וביהדות התורה בתחילת הקמפיין הנוכחי. במפלגות דיברו על כך בגלוי, וחלקן שלפו לאחרונה את מה שכינו "נשק יום הדין" נגד התופעה. כך, הרב חיים קנייבסקי, מהרבנים הבולטים בזרם הליטאי במגזר החרדי, נשאל מה יקרה לאדם שיצביע למפלגה חילונית, והשיב כי "יהיו לו ילדים כאלה", כשכוונתו לכך שילדיו יהיו חילונים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
זאב פליישמן ואבי דיכטר,קמפיין הגוועלד של הליכוד, מגיע גם למגזר החרדי. מטה השטח החרדי בליכוד, אתר רשמי
פליישמן ודיכטר באלעד/אתר רשמי, מטה השטח החרדי בליכוד

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, שמפלגתו עלולה לספוג מכה גדולה יותר מיהדות התורה כתוצאה מזליגה של קולות לליכוד, אמר בסוף השבוע האחרון כי "ראש הממשלה החל בקמפיין געוואלד שהליכוד בסכנה ושהשלטון בסכנה". דרעי טען כי "זה משפיע על ציבור הבוחרים שלנו", וביקש מפעילי מפלגתו "לעמוד בפרץ בימים האחרונים שנשארו".

בתוך כך, הקרב על הקול החרדי אינו רק בליכוד, והוא מתנהל גם בקרב מפלגות אחרות. מפלגת זהות עתרה בסוף השבוע האחרון לוועדת הבחירות המרכזית נגד ועדת הרבנים לענייני תקשורת, בטענה כי האחרונה חסמה קווי תוכן של המפלגה למספרים כשרים, שלרוב עושים בהם שימוש חרדים, בעוד קווי התוכן של המפלגות החרדיות - ש"ס ויהדות התורה - נותרו ללא חסימה.

במפלגות החרדיות לא אוהבים את כוונותיהם של ראשי מפלגות לקחת מהן מנדטים, אך מעבר למתקפות נגד בתקשורת, וניסיון להשפיע על ציבור בוחריהם באמצעות מסרים מרבנים או קמפיין געוואלד משלהם על כך שהצבעה למפלגה חילונית עלולה לעלות את השמאל לשלטון, אין לראשיהן יכולת אמיתית להתמודד מול הזליגה הזו.

קמפיין הגוועלד של הליכוד, מגיע גם למגזר החרדי. מטה השטח החרדי בליכוד, אתר רשמי
במפלגות החרדיות לא אוהבים את הכוונות "לשתות" מהן קולות. הכינוס באלעד/אתר רשמי, מטה השטח החרדי בליכוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully