וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הערכות על אחוזי הצבעה נמוכים: במגזר הערבי יצאו לקלפיות

לפי הערכות המפלגות הערביות, נכון לשעות הערב 46% מבעלי זכות הבחירה במגזר יצאו לקלפיות, זאת לאחר שעות של נתונים נמוכים לעומת העבר. בנצרת קראו ברמקולי המסגדים לבוחרים לצאת ולהצביע. עודה, גבאי וזנדברג יצאו לתמרץ מצביעים ביישובים ערביים

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

לאחר שעות שבהן העריכו מטות המפלגות הערביות כי אחוז ההצבעה במגזר נמוך במיוחד במערכת הבחירות הנוכחית, נרשמה הערב (שלישי) עלייה באחוזי ההצבעה והם עומדים לפי הערכות על 46%. עד הרגע האחרון נעשו מאמצים להוציא בוחרים מהמגזר לקלפיות.

במטות המפלגות הערביות העריכו כי רבים במגזר עובדים כעצמאיים במסחר ובבניין, ועל כן עובדים ביום השבתון והגיעו לקלפיות רק אחרי העבודה, בשעות הערב. בנצרת, כחלק מהמאמצים לעודד בוחרים לצאת ולממש את זכותם, קראו ברמקולי המסגדים לצאת ולהצביע.

עוד בוואלה! NEWS
"אנחנו בלי תקציב, רק עם נשמה": אורלי לוי בקרב מול אחוז החסימה
"אם טוב להם, שיצביעו ביבי": גם החשש מחמאס לא מאחד את עוטף עזה
העבודה בקמפיין געוואלד של הרגע האחרון: "אל תתנו לרסק אותנו"

מצביעים בבחירות לכנסת ה-21 באום אל-פחם, 9 באפריל 2019. רויטרס
קלפי באום אל-פחם, היום/רויטרס

"ממשיכים בכל הכוח, עוברים מבית לבית וקוראים לאנשים לצאת להצביע", אמר יו"ר חד"ש-תע"ל איימן עודה. "חלום הבלהות שלנו, שהוא הפנטזיה של ראש הממשלה - כנסת ללא ייצוג לערבים, פתאום נראה כמו אופציה מציאותית. יודע שגוועאלד זה ביידיש, אבל הדאגה לעתיד של הילדים שלנו היא אוניברסלית".

ד"ר אמטאנס שחאדה מרע"ם-בל"ד שיגר גם הוא פנייה לציבור הבוחרים הערבים. "הימין מתכנן להפיל את הרשימות הערביות, רוצים למחוק אותנו מהזירה הפוליטית", אמר. "זה החלום של נתניהו. אחוזי ההצבעה הנמוכים יובילו להתאבדות פוליטית. אנחנו עושים מאמצים עצומים להביא כל קול. המסר שלנו לציבור: אל תהיו שאננים ואל תכנעו לניסיונות הימין לייאש אותנו. צאו להצביע".

בעקבות הדיווחים על אחוזי ההצבעה הנמוכים במגזר, יו"ר העבודה אבי גבאי יגיע לטירה כדי לשוחח עם תושבים ולעודדם לצאת ולהצביע. גבאי מסר: "לאזרחי ישראל הערבים יש זכות לבחור ולהיבחר. נתניהו צריך להפסיק להסית נגדם". גם יו"ר מרצ תמר זנדברג יצאה לכפר קאסם על מנת לתמרץ מצביעים במגזר הערבי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"באתי לכאן לטירה כדי לומר שאנחנו מתנגדים לגזענות ושאזרחי ישראל הערבים הם אזרחים רצויים בארצם שלהם. יש לכם את הזכות לבחור ולהיבחר", אמר גבאי בטירה. "אני קורא לכם: תממשו את הזכות שלכם לבחור ולהיבחר. יש עוד שעתיים. תממשו אותה. רק ככה אפשר להשפיע על העתיד שלנו. יש לכם זכות לבחור. תשפיעו על העתיד של מדינת ישראל".

בשעות האחרונות פתחו במפלגות השונות במאמצים אחרונים לקראת סגירת הקלפיות. ראשי המפלגות הגדולות, הליכוד וכחול לבן, קראו למצביעים לצאת ולהשפיע כדי לקבוע מי תהיה המפלגה הגדולה ביותר. כמו כן, ראשי המפלגות הקטנות קוראים גם הם לתומכים לצאת ולממש את זכות הבחירה, זאת בצל הסכנה של אי-מעבר אחוז החסימה ולנוכח ריבוי המפלגות במרוץ הנוכחי.

(עדכון ראשון: 19:20)

איימן עודה במטה חד"ש - תע"ל 9 באפריל 2019. יואב איתיאל
עודה במטה חד"ש-תע"ל, הערב/יואב איתיאל
מצביעים בבחירות לכנסת ה-21 ברהט, 9 באפריל 2019. AP
מצביעים ברהט, היום/AP
  • עוד באותו נושא:
  • בחירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully