וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הבחירות: פתק שהושחת או קושקש לצורך פסילתו - יאושר

9.4.2019 / 20:41

לצד הפתיחה בחקירת משטרה בנוגע להשחתת פתקים בקלפיות, הודיעה ועדת הבחירות המרכזית כי פתקים עם ליקויים מסוימים ייחשבו במניין הקולות. פתקים שחוררו, שקשקשו עליהם או שדוגמתם שונה - יאושרו

צילום: רוני כנפו, עריכה: תומר לוי

ועדת הבחירות המרכזית הודיעה הערב (שלישי) כי פתקים שהושחתו במהלך היום ייחשבו לקולות כשרים, ופירטה מהם הליקויים שיתקבלו בידי ועדות הבחירות בעת ספירת הקולות. זאת, בעקבות הדיווחים על השחתת פתקים בקלפיות ברחבי הארץ, שבגינם הודיע יו"ר הוועדה השופט חנן מלצר כי נפתחה חקירת משטרה. בהמשך עדכן מלצר כי ישנם "ממצאים ראשוניים" לחקירה.

לפי הודעת ועדת הבחירות פתק שחורר או שקשקשו עליו בצורה שברור שנעשה לצורך פסילתו, ייחשב קול כשר. כמו כן, פתק שדוגמתו שונה מזו שאישרה ועדת הבחירות המרכזית, כמו פתק ששונה בו סדר המילים בכינוי הרשימה, יאושר גם הוא. ההנחיה היא כי אם יימצא פתק שהושחת או חורר, הוא יישמר אצל ראש ועדת הקלפי, ואם יימצא עוד פתק עם אותו פגם - שניהם יאושרו, כמו גם כל פתק נוסף עם אותו פגם.

זאת, משום שאם יש רק פתק אחד עם פגם ספציפי, הוא עשוי להביא לזיהוי הבוחר שהצביע באמצעותו.

עוד בוואלה! NEWS
"אנחנו בלי תקציב, רק עם נשמה": אורלי לוי בקרב מול אחוז החסימה
"אם טוב להם, שיצביעו ביבי": גם החשש מחמאס לא מאחד את עוטף עזה
הערכות: אחוזי הצבעה נמוכים במיוחד במגזר הערבי - "חלום בלהות"

מצביעים בבחירות לכנסת ה-21 בתל אביב, 9 באפריל 2019. רויטרס
מצביעה בבחירות בתל אביב, היום/רויטרס

מוקדם יותר הורה מלצר למשטרה לבחון חשד להשחתה והעלמת פתקים מקלפיות, בעקבות שורת טענות ממפלגות שונות על ניסיונות למנוע הצבעה עבורן. מלצר אמר כי "העלמת פתקים - זה דברים שקרו גם בבחירות קודמות. הכנו מספיק רזרבות וברגע שזה קרה סיפקנו את התחליפים הראויים". לגבי השחתת הפתקים אמר יו"ר ועדת הבחירות כי "זה היה בהרבה מקומות יחסית, והנחיתי לפעול בשני מישורים: הגשנו תלונות למשטרה ואני אומר לכם שנפתחה חקירה, וכבר יש לה תוצאות ראשוניות. אני לא רוצה מעבר לזה לפרט".

בין היתר, מפלגת כחול לבן הגישה עתירה דחופה בשל דיווחים חוזרים על ניסיונות לפגוע ביכולתם של מצביעים להצביע למפלגה, בבקשה להורות בדחיפות לוועדות האזוריות על הסדרת הקלפיות שיפעלו כסדרן ולהבטיח שטוהר המידות לא יפגע. גם ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם סרטון ובו הסביר על השחתה אפשרית של פתקי הליכוד בקלפיות.

גם מרצ הגישה הבוקר בקשה לכל ועדות הבחירות האזוריות להנחות את מזכירי הקלפי להיכנס מדי פעם ולבדוק את מצב הפתקים, לאחר שהתקבלו תלונות על השחתת פתקים. בנוסף, מטה הארגון של תנועת הליכוד קיבל דיווח על כך שב-26 קלפיות ברחבי פתח תקווה נעלמו כל פתקי ההצבעה של הליכוד, והמפלגה הודיעה כי תעביר תלונה מסודרת לוועדת הבחירות המרכזית. גם פעילי ישראל ביתנו דיווחו כי במספר קלפיות באשדוד ובצפת נעלמו פתקים של המפלגה. במקביל, מצביעים התלוננו כי במספר קלפיות בחיפה אין פתקים שעליהם מופיע גם כיתוב בערבית.

עוד באותו נושא

חשד לסימון והעלמת פתקים מקלפיות; ועדת הבחירות: המשטרה חוקרת

לכתבה המלאה
השופט חנן מלצר
הגשת הרשימות לכנסת לועדת הבחירות המרכזית, 20 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
מלצר/ראובן קסטרו
  • עוד באותו נושא:
  • בחירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully