וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 מנדטים לאיחוד מפלגות הימין; "הקמת ממשלת ימין תלויה בתיקון חוק החסינות"

10.4.2019 / 6:45

באיחוד מפלגות הימין בירכו על התוצאות וציינו כי החיבורים בין התנועות הצילו את שלטון הימין. "יהיה עוד זמן לסיכומים", אמר סמוטריץ'. יו"ר האיחוד הלאומי שוחח הערב עם בן גביר ואמר לו כי בכוונתו לעמוד בהתחייבות ולהכניסו עם החוק הנורבגי

צילום: ערוץ 20, עריכה: איתי עמרם

לאחר ספירת 97% מהקולות, מסתמן כי איחוד מפלגות הימין קיבל חמישה מנדטים. עם היוודע תוצאות המדגמים יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ', אמר אמש (שלישי) כי "‏יהיה עוד הרבה זמן לחשבונות וסיכומים".

עוד אמר כי "כעת עם הפנים קדימה: הקמת ממשלת ימין תלויה בתיקון חוק החסינות שעליו הודעתי לפני כמה שבועות, באופן שיבנה אמון אצל כל השותפים ביכולת לקיים את הממשלה הזו קדנציה שלמה. קורא לכל מפלגות הימין להצטרף לתמיכה".

באיחוד מפלגות הימין מסרו כי "הערב מתברר יותר מכל שהאחריות שגילינו בחיבורים בינינו יחד עם עוצמה יהודית הצילו את שלטון הימין. הדרך של הציונות הדתית ניצחה והוכיחה שהיא גדולה מאדם כזה או אחר". עוד אמרו כי "אנחנו מצפים מראש הממשלה להודיע באופן שאינו משתמע לשני פנים, שפניו להקמת ממשלת ימין בה אנו רואים את עצמנו שותפים בכירים בה".

לקריאה נוספת:
קרב צמוד בין גנץ לנתניהו: כל תוצאות המדגמים
אחרי הערכות על אחוזי הצבעה נמוכים: במגזר הערבי יצאו לקלפיות
ועדת הבחירות: פתק שהושחת או קושקש לצורך פסילתו - יאושר

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' הצביע בקדומים, 9 באפריל 2019. אתר רשמי
יו"ר האיחוד הלאומי בקלפי, אתמול/אתר רשמי

איתמר בן גביר אמר הערב בכפר המכביה כי "דבר אחד ברור לכולנו הערב: החיבור שעשינו הציל את ארץ ישראל. החיבור שעשינו הציל את הציונות הדתית ואת מחנה הימין כולו. בלי החיבור הזה הציונות הדתית הייתה נמחקת ולגוש הימין לא היה רוב להרכבת ממשלה ואני גאה על החיבור האחראי הזה". בנוסף לכך, בן גביר הודה לפעילים, ואמר שהוא "רוצה להגיד לשי ניצן ולמנדלבליט שהם לא ינצחו אותנו".

לדברי חברי התנועה, בשעות הקרובות בכוונתם להתחיל במשא ומתן כדי לסכם את העקרונות על פיהם תפעל הממשלה עוד בטרם יגשו להמליץ לנשיא על זהות ראש הממשלה. בתוך כך, סמוטריץ' שוחח הערב עם איתמר בן גביר ואמר לו כי הוא מתכוון לעמוד בהתחייבותו ולהכניסו עם החוק הנורבגי. בן גביר עושה דרכו בשעה זו למטה איחוד מפלגות הימין במכביה.

מדגמי הטלוויזיה צופים קרב צמוד בין כחול לבין לבין הליכוד, עם תיקו של 36 מנדטים בחדשות 13, פער קטן של 37 מנדטים לכחול לבן מול 36 מנדטים לליכוד בחדשות כאן ופער גדול לטובת כחול לבן בחדשות 12 של 37 מנדטים מול 33 מנדטים בהתאמה. לפי מדגמי חדשות 12 וכאן, יש עדיפות ברורה לגוש הימין, אך מדגם ערוץ 12 חוזה שוויון בין גוש הימין לבין גוש השמאל. ברוב המדגמים הימין החדש בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד, זהות בראשות משה פייגלין וגשר בראשות אורלי לוי-אבקסיס לא עוברות את אחוז החסימה.

(עדכון ראשון: 23:00, 09/04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully