וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הבחירות נגד הימין החדש: "מפיצים מצג שווא על אי סדרים"

14.4.2019 / 13:00

ועדת הבחירות המרכזית פרסמה הודעה תקיפה נגד טענות מפלגתם של בנט ושקד לאי-סדרים בספירת הקולות, והבהירה כי היא "רואה בחומרה רבה את הפצת מצג השווא" לפיו היו אי-סדרים בספירת הקולות. מהוועדה נמסר כי ביומיים הקרובים ייערך מבצע שגרתי לאיתור ליקויים בבחירות

צילום: חדשות 13, עריכה: איתי עמרם

ועדת הבחירות המרכזית פרסמה הבוקר (ראשון) הודעה תקיפה נגד טענות הימין החדש לאי סדרים בספירת הקולות. "ועדת הבחירות המרכזית מבקשת להבהיר כי היא רואה בחומרה רבה את הפצת מצג השווא על ידי הימין החדש, לפיו היו אי סדרים בספירת הקולות במעטפות הכפולות", נכתב בהודעה.

בהודעת ועדת הבחירות נכתב בנוסף: "החל מיום רביעי, 10 באפריל 2019, מיד לאחר יום הבחירות, החלו הנציגים הבכירים ביותר בימין החדש לעמוד בקשר עם בכירים בוועדת הבחירות המרכזית לצורך בירור טענותיהם. יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, המשנה לנשיא בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר, התיר באופן חריג ולפנים משורת הדין, לנציגי הימין החדש לעיין בחומרים מהקלפיות המיוחדות. זאת ועוד, כל פניה של נציגי הימין החדש, בכל אמצעי שהוא, נבדקה מיד עם קבלתה ומבלי להידרש לפורמליסטיקה וטפסים".

"לנוכח כל זאת, הוועדה רואה בחומרה רבה את הפצת מצג השווא על ידי הימין החדש, לפיו היו אי-סדרים בספירת הקולות המיוחדים, ואת אי ההכרה בניסיונותיה של הוועדה להעמיד לרשותם את המידע הנדרש", נמסר מהוועדה. למפלגה היו חסרים, לבסוף, כ-1,400 קולות כדי לעבור את אחוז החסימה.

עוד בנושא
תמה ספירת הקולות: בנט ושקד מחוץ לכנסת - ודורשים ספירה חוזרת
תוצאות האמת בבחירות: מפלגת הימין החדש בחוץ, הליכוד עולה ל-36

נפתלי בנט,  ואיילת שקד במטה מפלגת הימין החדש מלון שרתון סיטי טאוור, אולם ברקת 9 באפריל 2019. צילום: אהוד אמיתון/TPS, אתר רשמי
בנט ושקד במטה הימין החדש, בשבוע שעבר/אתר רשמי, צילום: אהוד אמיתון/TPS

בתוך כך, מוועדת הבחירות המרכזית נמסר כי החל מבצע "נוהל טוהר הבחירות" שיימשך היום ומחר, ומטרתו לאתר שגיאות וליקויים, אם היו כאלה, בקלפיות ברחבי הארץ. במסגרת המבצע, ידגמו כ-400 קלפיות. עוד נמסר כי הליכי הבקרה הם שגרתיים, ואינם נובעים מהטענות לטעויות בספירה שעלו מאז פרסום תוצאות האמת.

עם פרסום תוצאות המדגמים ותוצאות האמת בבחירות, הפעילו בימין החדש חמ"ל במטה המפלגה שנועד לבדוק טעויות ואי-סדרים ברחבי הארץ. לטענת בנט ושקד, לנציגי המפלגה הגיעו דיווחים על עשרות קלפיות בהן דפוסי ההצבעה מסתמנים כלא הגיוניים. בנט פנה לציבור הרחב בעמוד הפייסבוק שלו ובעשרות קבוצות ווטסאפ, וביקש להעביר לידי המפלגה דיווחים בנושא. "לא מוותרים על אף קול כל עוד יש סיכוי. נקבל כל החלטה של הבוחר, רק אחרי שנדע שנלחמנו עד הסוף", לדברי בנט. המפלגה ניסתה למנוע את פרסום תוצאות האמת לאחר סיום ספירת המעטפות הכפולות בשבוע שעבר, זאת בטענה לאי-סדרים בספירת הקולות.

לאחר פרסום תוצאות האמת בבחירות לכנסת ה-21 ביום חמישי שעבר, התברר, כאמור, כי הימין החדש לא עברה את אחוז החסימה. התוצאות פורסמו לאחר ספירת המעטפות הכפולות, קולות החיילים ולאחר פתרון התקלה שהתגלתה במערכת הקלדת הנתונים. בעקבות תוצאות האמת קיבלה הליכוד בראשות בנימין נתניהו 36 מנדטים, ובכך עקפה במנדט את מפלגת כחול לבן. בנוסף לכך, איחוד מפלגות הימין עלתה לחמישה מנדטים, ויהדות התורה איבדה מנדט אחד וירדה לשבעה מנדטים.

(עדכון ראשון: 10:20)

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully