וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין התורמים לח"כ שפיר: אשתו של בכיר חברת הריגול הדיגיטלי NSO

23.6.2019 / 13:44

חברת הכנסת, שמתמודדת על ראשות מפלגת העבודה ושמזוהה עם ערכי השקיפות, היא היחידה מבין המועמדים שדיווחה למבקר המדינה על התרומות שקיבלה עבור מסע הפריימריז שלה, אלא שחלק מהשמות ברשימה הם בלתי צפויים. שפיר: "נאמנה לתפיסת השקיפות ושיתוף הציבור"

עריכה: יאיר דניאל

חברת הכנסת סתיו שפיר, שמתמודדת על ראשות מפלגת העבודה, מקדמת באינטנסיביות אג'נדה של שקיפות, וגם מיישמת: שפיר היא המועמדת היחידה שדיווחה עד כה למבקר המדינה על תרומות שקיבלה עבור מסע הפריימריז שלה. שפיר דיווחה בינתיים על תרומות בסך של כ-80 אלף שקלים, שהתקבלו מלמעלה מ-300 תורמים, כשמרביתם תרומות קטנות במסגרת מימון המונים של 50 עד 500 שקלים. אבל בזכות השקיפות נגלים גם התורמים היותר מעניינים - שתרמו כ-11 אלף שקלים (גובה הסכום שמותר בחוק) - שלא בהכרח מתחברים אוטומטית עם האג'נדה.

כך לדוגמה, שפיר דיווחה על תרומה בסך 11 אלף שקלים מאביטל חוליו, שהיא בעצמה דמות לא מוכרת בציבוריות הישראלית, אך בן זוגה הוא שלו חוליו, ממייסדי חברת הסייבר הישראלית NSO. מדובר באחת מהחברות הישראליות המצליחות בתחום הריגול האינטרנטי, אך בשנים האחרונות שמה נקשר גם בהקשרים שליליים וכמי שמוכרת את תוכנת הריגול שלה גם לגורמים מפוקפקים ומשטרים אפלים. התוכנה של NSO, פגסוס, מסוגלת לחדור ולעקוב אחר טלפונים ניידים, ולפי דיווחים מילאה לכאורה תפקיד מרכזי בפרשת רצח העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י. יצוין כי חוליו ושאר ראשי החברה מכחישים בתוקף כל קשר לרצח.

הולכים לבחירות - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
לפיד צייץ: "ישראל צריכה להיות מדינת כל אזרחיה" - ופרסם הבהרה
המפלגות הערביות החליטו: הולכים לבחירות ברשימה משותפת
מרצ מתכוננת לבחירות: ועידת המפלגה תבחר את היו"ר והרשימה לכנסת

סתו שפיר בכנס התנועה לאיכות השלטון במודיעין, 4 בפברואר 2019. ניב אהרונסון
היחידה שדיווחה עד כה למבקר המדינה על תרומות שקיבלה עבור מסע הפריימריז. ח"כ סתיו שפיר/ניב אהרונסון

בין התורמים נמצא גם איש ההייטק הישראלי נועם ברדין, ששימש בעבר מנכ"ל חברת "ווייז" (Waze) וכיום מכהן כסגן נשיא בגוגל העולמית. הוא תרם לשפיר את הסכום המרבי של 11 אלף שקלים שמותר בחוק. ברדין הודיע בתחילת החודש על תמיכתו בשפיר ועל התפקדותו לשם כך למפלגת העבודה ובהמשך העביר לה גם תרומה. היזם אורני פטרושקה, ממייסדי כרומטיס ואחד מאנשי העסקים הבולטים כיום בפעילותם הציבורית, העביר לשפיר תרומה של כ-5,000 שקלים. תרומה נוספת של 7,500 שקלים התקבלה מאדם בשם שמואלי אשכנזי, ושאר התרומות נעות בין 50-1000 שקלים והתקבלו בקמפיין גיוס המונים של שפיר.

הפריימריז על ראשות מפלגת העבודה יתקיימו ביום שלישי הבא ושפיר תתמודד בהם מול חברי הכנסת עמיר פרץ ואיציק שמולי, שאף אחד מהם לא העביר עד כה דיווחים על תרומות למבקר המדינה.

מלשכת שפיר נמסר בתגובה כי "ח"כ סתיו שפיר היא היחידה מבין המועמדים שמגייסת את התרומות לא מקומץ מיליארדרים אלא מהציבור הרחב, ועד כה תרמו לקמפיין שלה מעל 1,200 איש. שפיר היא גם היחידה שמפרסמת בשקיפות את רשימת התורמים ומדווחת למבקר המדינה בזמן אמת, ובכך היא נאמנה לתפיסת השקיפות ושיתוף הציבור שהיא מובילה בעבודה בכנסת".

אורני פטרושקה. באדיבות המצולמים
אחד התורמים. היזם אורני פטרושקה/באדיבות המצולמים
אינפו לו"ז בחירות. עיבוד תמונה
אינפו לו"ז בחירות/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully