וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איחוד ראשון בימין: פרץ וסמוטריץ' ימשיכו בריצה משותפת בבחירות

9.7.2019 / 17:01

השניים סיכמו על אשרור הסכם איחוד מפלגות הימין כפי שנחתם לפני הבחירות הקודמות. הם קראו לעוצמה יהודית להמשיך יחד על בסיס השותפות הקיימת ופנו לבנט ושקד להיכנס למו"מ במטרה לרוץ בפתק אחד: "למנוע בזבוז קולות". בעוצמה יהודית תקפו: מי שרוצה חיבור לא משתמש וזורק

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: מתן חדד

השרים רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' סיכמו היום (שלישי) על אשרור הסכם איחוד מפלגות הימין כפי שנחתם לפני הבחירות הקודמות. השניים אשררו את ההסכם בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי וקראו לעו"ד איתמר בן גביר להיפגש באופן מידי כדי לסגור ריצה משותפת על בסיס השותפות הקיימת עם עוצמה יהודית. בנוסף לכך, פרץ וסמוטריץ' קראו גם לאיילת שקד ונפתלי בנט להיכנס במשא ומתן מידי במטרה לרוץ בפתק אחד.

לדבריהם, "אנחנו בתקופה שבה נדרש גילוי וגיבוש אחדות בציונות הדתית ובימין האמיתי כדי להביא למקסום הפוטנציאל האלקטורלי ולמניעת בזבוז קולות, שכבר הביא למניעת האפשרות להקמת ממשלת ימין ולבחירות חדשות".

הולכים לבחירות - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
כל אנשי ליברמן: בליכוד הציעו לרוברט אילטוב לנהל את המטה הרוסי
איחוד רחב בימין: שקד מנסה לקדם חיבור עם פרץ וסמוטריץ', כולל בנט
נתניהו מכחיש שבכוונתו לחוקק חוק חסינות: "קשקוש ואוויר חם"

רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' במהלך החיתה על רציה משותפת בבחירות הקרובות. אתר רשמי
סמוטריץ' ופרץ, היום/אתר רשמי

ההסכם הקודם של שתי המפלגות קבע כי שניים מחברי עוצמה יהודית ישובצו בעשירייה הראשונה - מיכאל בן ארי במקום החמישי ובן גביר במקום השמיני. לאחר שבג"ץ פסל את מועמדותו של בן ארי לכנסת, נותר בן גביר במקום השמיני ולכן לא נכנס כחבר כנסת.

פרץ הביע התנגדות בתחילה לאשרור ההסכם הקודם והטיל וטו על ברוך מרזל ובנצי גופשטיין, מאנשי המפלגה - החלטה שעוררה זעם רב מצד עוצמה יהודית. אך לפי הודעת המפלגה פרץ הסכים לפתוח משא ומתן לריצה משותפת על בסיס אותו הסכם.

בעוצמה יהודית התייחסו היום לחיבור מחדש של סמוטריץ' ופרץ, דחו את קריאתם לאחדות וטענו כי מדובר בספין תקשורתי. "אנחנו מאחלים בהצלחה לבית היהודי ותקומה ומתפללים שיעברו את אחוז החסימה, ולא יזרקו לפח אלפי קולות. יחד עם זאת, ההודעה לפיה הם קוראים לנו להתחבר אליהם היא עוד ספין תקשורתי".

לטענת מפלגתו של בן גביר: "במשך החודשיים האחרונים העדיפו בבית היהודי להפר את כל הסיכומים עם עוצמה יהודית, ובכללם סירבו לאפשר נציג מטעם עוצמה בצוות המו"מ הקואליציוני, הודיעו לעו"ד בן גביר כי לא ייכנס אוטומטית לכנסת, ובסופו של יום גם הודיעו כי לא יקיימו את התחייבותם במסגרת החוק הנורבגי, ובמקביל לא הפסיקו לתדרך ולהכפיש את עוצמה יהודית, כאשר חרף העובדה שמספר הטלפון של עו"ד בן גביר ידוע לרב פרץ, התקיימה רק פגישה אחת בין הצדדים מאז הבחירות. המסר שלנו הוא אחד: מי שרוצה חיבור לא משתמש וזורק".

עוצמה יהודית תתמודד בבחירות הבאות על בסיס חיבורים הוגנים וראויים בגוש הימין".

ח"כ לשעבר מיכאל בן ארי, עו"ד איתמר בן גביר וברוך מרזל לאחר הודעת בג"ץ על פסילת בן ארי לריצה בבחירות, 17 במרץ 2019. רויטרס
בהסכם הקודם שובצו השניים בעשירייה הראשונה. בן גביר ובן ארי/רויטרס

בתוך כך, שקד ובנט נועדו אתמול לראשונה מאז שבה שרת המשפטים לשעבר מחופשה בחו"ל, לקראת ההכרעה על המשך דרכה הפוליטית. שקד מנסה לקדם איחוד עם פרץ וסמוטריץ' שכולל גם את שותפה הפוליטי בנט. לאיחוד כזה, אם ייצא לפועל, צפויים להצטרף גם אנשי עוצמה יהודית. המכשול המרכזי שעומד בפני ניסיונותיה של שקד הוא ההתנגדות של גורמים בציונות הדתית לחזרתו של בנט למפלגה, אף אם מדובר בגוש טכני.

שקד לא ציינה בפגישה אם תצטרף לאיחוד כזה מתוך הימין החדש שבה התמודדה בבחירות הקודמות או במפלגה אחרת, אך ההערכה היא כי לא תנטוש את המפלגה במידה והמהלך ייצא לפועל.

(עדכון ראשון: 16:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully