וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחול לבן קורצת לחרדים; ליצמן: לא מתדיינים איתם כל עוד לפיד שם

11.7.2019 / 13:42

סגן שר הבריאות הבהיר בשיחה עם וואלה! NEWS כי מפלגתו לא תנהל משא ומתן עם כחול לבן. השבוע נפגש ח"כ גנץ עם ח"כ אשר מיהדות התורה בניסיון לגשר בין שתי המפלגות. גורם ביהדות התורה: "כל מי שמנהל שיחות או מקיים פגישות שמטרתן אחרת - עושה זאת על דעת עצמו"

עריכה: שניר דבוש

יו"ר יהדות התורה, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, הבהיר היום (חמישי) כי מפלגתו לא תנהל, בהווה או בעתיד, משא ומתן עם כחול לבן "כל עוד יאיר לפיד חבר במפלגה". את הדברים אמר ליצמן בשיחה לוואלה! NEWS ברקע ניסיונות של כחול לבן לקרוץ בשבועות האחרונים למפלגות החרדיות ובעקבות פגישה שקיים השבוע ח"כ יעקב אשר ממפלגתו עם יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ.

לדברי ליצמן, "עד לרגע זה, בכל ישיבות הסיעה של יהדות התורה, סוכם והוחלט שהתמיכה שלנו בבנימין נתניהו לראשות הממשלה היא נחרצת ולא מתדיינים עם כחול לבן כל עוד לפיד חבר במפלגה". גורם נוסף ביהדות התורה הוסיף: "כל מי שמנהל שיחות או מקיים פגישות שמטרתן אחרת - עושה זאת על דעת עצמו".

לקריאה נוספת:
הקרב על הצמרת והדילים: מרצ בוחרת רשימה לקראת הבחירות
נדחתה העתירה נגד שריון חברי מפלגת כולנו ברשימת הליכוד
המגעים לאיחוד בשמאל: פרץ וברק נפגשו ודנו באפשרויות לשיתוף פעולה

גנץ במשרדו של יו"ר "למענכם" יוסי ערבליך בבני ברק, השבוע. אתר רשמי
גנץ במשרדו של יו"ר "למענכם", יוסי ערבליך, בבני ברק, השבוע/אתר רשמי

יאיר לפיד מסר בתגובה לדבריו של ליצמן: "אצלנו זה לא פרסונלי. זה על מהות וערכים. כל מי שיסכים על העקרונות של ישראל יהודית, חופשית ודמוקרטית מוזמן לשבת איתנו".

נציגי כחול לבן מנסים בתקופה האחרונה לקרוץ לנציגי המפלגות החרדיות, ובין היתר מפזרים מסרים מתונים בסוגיות כמו גיוס, לימודי ליב"ה והשבת במרחב הציבורי. המטרה היא ככל הנראה לנסות לשבור את הציר בין ש"ס ויהדות התורה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולרכך את ההתנגדות למפלגה.

כחלק מהניסיונות, נעשים גם צעדים מעשיים, ובין היתר פגש השבוע גנץ את ח"כ אשר מיהדות התורה לשיחה בבני ברק. הפגישה שהתקיימה במשרדו של היועץ הרפואי יוסי ערבליך נמשכה יותר משעתיים, ועסקה בין היתר בסוגיות פוליטיות מהותיות. בתקופה האחרונה נפגש ח"כ גפני, מראשי יהדות התורה עם ח"כ אבי ניסנקורן מכחול לבן. עם זאת, לדברי גורם המעורה בפרטים "הפגישה עסקה בסוגיות שעלו לדיון בוועדת הכספים בלבד".

בשיחה לוואלה! NEWS לא הכחיש ח"כ אשר את הפגישה אך הבהיר כי "גנץ, בוגי יעלון, גבי אשכנזי ואבי ניסנקורן לא מהווים בעיה ואנחנו לרגע לא פוסלים אותם, בפרט לא ברמה האישית. יש לנו בעיה עם לפיד, ועמדתנו על כך אחידה ונחרצת. גם ראשי כחול לבן יודעים זאת".

עוד בוואלה!

"המאפיה הסיציליאנית קטנה עלינו": כשהעובדות של שרה נתניהו פתחו את הפה

לכתבה המלאה
ליצמן בישיבת הממשלה השבועית במשרד רוה"מ בירושלים, 30 ביוני 2019. יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
סגן שר הבריאות ליצמן/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90

זו אינה הפעם הראשונה שבה ליצמן נאלץ להבהיר השבוע כי הוא תומך בנתניהו לראשות הממשלה הבאה. בעיתון 'המודיע', המייצג את רוב סיעת 'אגודת ישראל' בראשה עומד ליצמן, התפרסמה ביום שלישי ידיעה תחת הכותרת "שמועות בליכוד: תחילת התארגנות, בשיתוף סער ליום שאחרי נתניהו". בידיעה עצמה נכתב כי זאת "עקב עמעום הקסם האישי החד של נתניהו במערכות בחירות, שהביאו לניצחונות פוליטיים מהדדים".

ליצמן העדיף לחסום ביקורת שעלולה לצוץ מצדו של נתניהו, ושלח מכתב פומבי לעורך העיתון שבו טען כי "המשתמע מהדיווח אינו מבטא את עמדת יהדות התורה וכי הסיעה דבקה בעמדתה לתמוך בראש הממשלה בנימין נתניהו להרכבת הקואליציה גם אחרי הבחירות הקרובות". עוד הוסיף ליצמן כי "בדיקה רגילה הייתה מגלה שהדברים אינם מאומתים בכלל" ו"הרי שיותר ממוזרה הסתמכות העיתון והכתב על שמועות".

מיד עם פיזור הכנסת ה-21, ש"ס ויהדות התורה הודיעו כי יתמכו בנתניהו לראשות הממשלה, אך לפי סקר וואלה! NEWS שפורסם הבוקר לנתניהו אין 61 מנדטים להרכבת הממשלה הבאה, זאת בהתחשב בדבריו של ליברמן כי אחרי הבחירות הוא יכפה על הליכוד וכחול לבן ממשלת אחדות. עד כה המפלגות החרדיות לא התחילו בקמפיין בחירות, והן ממתינות לשבועות האחרונים לפני ההגעה לקלפיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully